Permalänk
Medlem

Drivrutiner moderkort

Brorsan ska formatera datorn men har inga drivrutiner till moderkortet. Folk som säger att man inte behöver installera det manuellt med win7. Stämmer detta eller är det bara att hitta drivisarna eller nytt mobo?

MVH Lp0l

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Beror på moderkort men i de flesta drivrutiner finns med. Ett tips är dock att skaffa nätverksdrivrutinen, har man den och den inte hittar nätverket kan man då anslute till Windows update och hämta i princip alla drivrutiner man behöver(om man inte har någon väldigt okänd hårdvara).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du bara moderkortsnamnet så gå till tilverkaren och plocka vad som behövs

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det ska vara ett från HP, M2N78-LA. Hittar inte direkt något på internet, någon flitig som kanske kan hitta?

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, då är det ju HP som har detta

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Motherboard Specifications, M2N78-LA (Viola) - HP Kundtjänst (Sverige - Svenska)

Chipset NVIDIA GeForce 8200

Med andra ord kan du ta drivrutiner från nvidia och skippa hp.
Antagligen hittar win7 allt ändå.