Passivt kylt Radeon HD 5770 från Gigabyte

Permalänk
Melding Plague

Passivt kylt Radeon HD 5770 från Gigabyte

Välkända Gigabyte satsar på ett Radeon HD 5770 för den ljudkänslige.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Kul att se ett nytt Silent Cell kort!

Personligen hade jag gärna sett ett HD5850-kort och med en inte lika hög kylare. Uppenbarligen inte möjligt vad jag kan se.

Ska bli intressant att se dels korthöjd och prissättning framöver.

Permalänk
Medlem

Mitt förra 4870 kunde jag kyla passivt med en Accelero S1 rev.2, vilket betyder att det går. Företagen verkar bara inte prioritera det ^^

Personligen föredrar jag en stor, långsamt gående fläkt som kan flytta bort värmen från kylflänsen.

edit: kom på att min polare lyckades kyla sitt 4870x2 passivt genom att ha en PCI-E riser och två stycken moddade Accelero S1 rev.2 fast monterade på höjden, en på varje kärna ^^ Han hade iofs brutalt luftflöde i sitt chassi(HAF932) med två st 230mm, 5st 120mm och två 140mm.

Intressesmurfarna brinner upp!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Mitt förra 4870 kunde jag kyla passivt med en Accelero S1 rev.2, vilket betyder att det går. Företagen verkar bara inte prioritera det ^^

Personligen föredrar jag en stor, långsamt gående fläkt som kan flytta bort värmen från kylflänsen.

edit: kom på att min polare lyckades kyla sitt 4870x2 passivt genom att ha en PCI-E riser och två stycken moddade Accelero S1 rev.2 fast monterade på höjden, en på varje kärna ^^ Han hade iofs brutalt luftflöde i sitt chassi(HAF932) med två st 230mm, 5st 120mm och två 140mm.

Intressesmurfarna brinner upp!

Ja 4870 klarade sig bra passivt kunde tillochmed klocka det en del utan att det blev för varmt och då i en låda som endast hade 2st 120mm fläktar.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Mitt förra 4870 kunde jag kyla passivt med en Accelero S1 rev.2, vilket betyder att det går. Företagen verkar bara inte prioritera det ^^

Personligen föredrar jag en stor, långsamt gående fläkt som kan flytta bort värmen från kylflänsen.

edit: kom på att min polare lyckades kyla sitt 4870x2 passivt genom att ha en PCI-E riser och två stycken moddade Accelero S1 rev.2 fast monterade på höjden, en på varje kärna ^^ Han hade iofs brutalt luftflöde i sitt chassi(HAF932) med två st 230mm, 5st 120mm och två 140mm.

Intressesmurfarna brinner upp!

wow, intressesmurfen i mig vill se bilder på det

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av anders.149:

Kul att se ett nytt Silent Cell kort!
Ska bli intressant att se dels korthöjd och prissättning framöver.

*Like!*

Bara det inte kostar 2000 eller nåt urflippat så är det ju jättebra!

Permalänk
Avstängd

Jag som nyss köpte Powercolor's passivt kylda 5750... =0/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Ja 4870 klarade sig bra passivt kunde tillochmed klocka det en del utan att det blev för varmt och då i en låda som endast hade 2st 120mm fläktar.

Precis! Jag vill se passivt kylt Ares nu, annars gråter jag

Skrivet av Antzo:

wow, intressesmurfen i mig vill se bilder på det

*gräver i bildarkivet*

Det såg helt absurt ut, men det gick

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Precis! Jag vill se passivt kylt Ares nu, annars gråter jag

Haha, en kylare som ska klara av ett sådant kort passivt lär få ha en kylfläns stor nog att ta upp typ 4st kortplatser

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Haha, en kylare som ska klara av ett sådant kort passivt lär få ha en kylfläns stor nog att ta upp typ 4st kortplatser

Ähh, jag vill ju kunna köra crossfire

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Mitt förra 4870 kunde jag kyla passivt med en Accelero S1 rev.2, vilket betyder att det går. Företagen verkar bara inte prioritera det ^^

Personligen föredrar jag en stor, långsamt gående fläkt som kan flytta bort värmen från kylflänsen.

edit: kom på att min polare lyckades kyla sitt 4870x2 passivt genom att ha en PCI-E riser och två stycken moddade Accelero S1 rev.2 fast monterade på höjden, en på varje kärna ^^ Han hade iofs brutalt luftflöde i sitt chassi(HAF932) med två st 230mm, 5st 120mm och två 140mm.

Intressesmurfarna brinner upp!

Det påminner mig om när jag monterade två Thermalright HR-03 på mitt 9800GX2. Såg också ganska sjukt ut.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

Nån som vet om man får plats med ett sånt här i en Antec Sonata III?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Det gick

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

vad tyckte du om kortet? värt och köpa?
skulle den passa i en fractal design?

Visa signatur

"Im not strong because Im fearless, Im strong because I have someone precious to protect"