Permalänk

PS3 Slim "Surrar"

Hej!

Min PS3 Slim 250 GB lät som fan; fläkten, tror jag, "surrade" och var högljudd.
Lämnade tillbaka den på Elgiganten och fick pengarna tillbaka, som tur har de en schysst policy vad gäller öppet köp.

Jag gjorde lite efterforskning och just den modellen jag hade var det fel på, tydligen.
Nummer CECH-2104B på slutet ska man akta sig för. Man kan hitta numret på förpackningen och på vissa hemsidor som säljer produkten, som Elgiganten.

Vågar inte köpa en ny PS3 då jag är rädd att jag får en likadan.
Har ni några tips och råd på vad man kan göra för att få tag på en tyst/"normal" PS3 Slim 250 GB?

Permalänk
Medlem

Köp den med 120gb hårddisk som du sedan byter ut mot en 250gb eller större?

Edit: Du byter alltså ut hårddisken som sitter i.

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Permalänk
Skrivet av sorkan:

Köp den med 120gb hårddisk som du sedan byter ut mot en 250gb eller större?

Edit: Du byter alltså ut hårddisken som sitter i.

Haha, jag vet att man kan byta HDD.
Uhm, tror inte det är den det är fel på. :/

Permalänk
Medlem

Det har förmodligen menade var att 120gb versionen inte har "surrande fläkt" felet.. Om du alltså köper en 120gb så har du inte det felet med största sannolikhet. Och om du vill ha större disk till den så köper du bara en större disk och monterar efteråt.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Skrivet av Skippo:

Det har förmodligen menade var att 120gb versionen inte har "surrande fläkt" felet.. Om du alltså köper en 120gb så har du inte det felet med största sannolikhet. Och om du vill ha större disk till den så köper du bara en större disk och monterar efteråt.

HDD spelar inte större roll; man får ju en 250 för lite mer pengar. Varför inte ta den med mer tänkte jag.
Kanske tar och köper en 120 GB och hoppas på det bästa.
Ljudet som kom från 250 var fan inte acceptabelt, mina öron blödde.