Permalänk

Nätverk win 7

Hej på er är det någon som har koll på vad jag gjort för fel om en av mina win 7 datorer inte syns i nätverket har redan en win 7 dator som syns bra i nätverket men den nya vill bara inte vara med.Den hittar internet med blir som sagt ej synlig jag har i inställningarna delat ut allting men jag måsste ha missat något tacksam för svar.

Permalänk

Tillhör datorn samma Arbetsgrupp / Domän ? (Kontrollpanelen - System - Avancerade systeminställningar - Datornamn - Arbetsgrupp.)
Öppna "Nätverks- och delningscenter" och klicka översta texten till höger på "Visa fullständig karta" (ev. välj Nätverk här).

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Avstängd

har den nya burken blivit medlem i homegrup än ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Hej ja den nya burken har homegroup och ser lika dant ut som på dom gamla. det som skiljer som jag kan se är att på dom andra datorerna så ser man routerns namn när man kollar på network map på den nya så står det bara gateway och jag kommer inte åt routern häller som jag gör på dom andra. Kanske måsste göra något så att routern blir synlig??

Permalänk

Kontrollera egna IP-adresssen, gateway, DHCP-host och DNS-server, att de är i samma adresssområde.
Status - Information på nätkortet.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

Okey så routern svarar när man pingar den ifrån laptopen men inte ifrån nya daton via CMD är det skumt ??

Permalänk

...så hur var det nu med IP-adresserna igen då ?

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA