Permalänk

xfx 5970 be krångel

Hej jag har väldigt konstiga problem med mitt grafikkort. Bilden är väldigt suddig med konstiga sträck som börjar uppifrån skärmen och går neråt.

Även i spel märker jag konstiga saker. Testade crysis warhead. Mitt grafikkort ska kunna maxa det spelet vad jag sett på youtube. Men jag kan inte ens köra på gamer inställningen utan lagg. Har testat olika drivisar rensat med driver sweaper. har flashat om vbios till det xfx rekommenderade mig.

Enligt inet är det inget fel på mitt grafikkort då det klarade olika stresstest i 24 timmar. men så fort jag kom hem var det samma problem som innan. bara för att de klarar sig i testen behöver det väll inte vara helt?

XFX gav mig även ett till tips att uppgradera bios versionen på modekortet. Jag har version 09xx och de finns en ny version 10xx kan det göra skillnad? Och vet inte hur jag ska uppdatera bios på modekortet.
Någon som kan hjälpa mig?

Tacksam för snabba svar MVH Pr0nz4

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort?

Permalänk

Vad har du för processor?

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Skrivet av Thareh:

Vad har du för moderkort?

Asus p6t deluxe v2

Skrivet av ludwigstrand:

Vad har du för processor?

Intel core i7 930@2.8ghz

Permalänk
Medlem

ASUSTeK Computer Inc. - Motherboards - ASUS P6T Deluxe V2
Download => Ditt OS => Utilities => Asus Update
Tror det skall kunna uppdatera bioset

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara någon större skillnad på den versionen du har och den nya dock.
Skriv alla komponenter du har i din dator

Permalänk
Skrivet av Thareh:

ASUSTeK Computer Inc. - Motherboards - ASUS P6T Deluxe V2
Download => Ditt OS => Utilities => Asus Update
Tror det skall kunna uppdatera bioset

testade att ladda hem den och när jag klickar på exe filen står det att de inte stödjer mitt os. har windows 7 64x även att jag valde det i "menyn" så funka det inte

Skrivet av Thareh:

Verkar inte vara någon större skillnad på den versionen du har och den nya dock.
Skriv alla komponenter du har i din dator

Asus p6t deluxe v2
XFX 5870 BE 2gb
corsair ddr3 6gb 1600mhz
corsair tx 750W
intel core i7 930@2.8ghz
corsaird ssd 60gb
samsung 3.5" 1tb

Permalänk
Medlem

Konstigt.
Jag hittar ingenting som är fel på ditt komponentval iaf.

Permalänk

Jag tänkte testa att updatera bios med asus ez flash. ngn som provat detta?

Sedan undrar jag om jag fått rätt bios version ?? laddade hem de via asus hemsida och gick in på mitt operativ.

Där fick jag en exe fil. när jag ska starta den står det att mitt operativ inte stödjer den filen.

Är det värt att testa att uppgradera bios ändå?