Permalänk
Medlem

proxy server?

De är såhär att våran skola har blockat alla onlinespel på routern, jag undrar ifall de är någon som vet hur man ska kunna göra för att kunna spela ändå. Om man ska använda en proxy server eller något annat?
Tack på förhand !

Permalänk
Medlem

Spela hemma istället och använd din tid i skolan till att plugga?

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

men vill ha något att göra på rasterna ju! haha

Permalänk
Medlem

Så säger alla, börjar med rasterna sedan är det hela lektioner... :/ Been there done that.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

Fjärrskrivbord?
Funkade på mitt gymnasium för ett antal år sedan iaf!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

vad menar du med fjärrskrivbord? är ganska dålig med datorer och sånt ;P

Permalänk
Hedersmedlem

Gör något annat under rasterna istället. Gå ut och gå och snacka med nån kompis. Ta en tur till en cafeteria om det finns. Skaffa rubiks kub.

Permalänk
Medlem

hahahaha!

Permalänk
Medlem

doppa nån på toagolvet ist

nej men pojken får väl spela spel om han vill?
Jag tror också fjärrskrivbord kan vara relativt spelsamt om det inte rör sig om typ fps utan wow lr likande.

Permalänk
Medlem

Sätt upp en box som du kan köra SSLvpn till hemma (typ openvpn eller liknande), anslut och all trafik kommer tunnlas via din hemma-isp. Nackdelen är att din latency kommer bli kassare men det funkar väl antar jag

Dock, plugga istället för att spela i skolan, det lönar sig senare i livet (ok moralfarbror etc etc)

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Är alla flashapplikationer portade eller bara spelsidor? Jag gissar på det senare. Isf, testa att bara skriva in sidans IP istället för adress (ingen jävla messersmith ska komma och tala om för mig att IP == adress för då slutar jag). Kör en ping på sidan i prompten och skriv av IP.

Glöm inte att tala om det eventuellt vinnande enkla tricket för alla du känner.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.