Bästa spelet genom tiderna?

Permalänk
Medlem

Bästa spelet genom tiderna?

har inte sett så många ordentliga trådar om detta..
Vilket är era mest minnesvärda/bästa spel ni någonsin spelat genom tiderna?

Mitt är helt klart Dungeon Keeper, både 1:an och 2:an älskade jag, var alltid skit kul å lira med polare och mina bröder.
"It's good to be bad!"

Motivera gärna!

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt svårt att mäta bästa spelet jag spelat på sätt och vis, men min röst faller nog på Diablo II: Lord of Destruction. World of Wacraft har varit rätt underhållande också på sitt vis genom åren, men har även mycket dåliga speltimmar därifrån samtidigt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sayn:

Tycker det är rätt svårt att mäta bästa spelet jag spelat på sätt och vis, men min röst faller nog på Diablo II: Lord of Destruction. World of Wacraft har varit rätt underhållande också på sitt vis genom åren, men har även mycket dåliga speltimmar därifrån samtidigt.

jag håller med dig, det är svårt å säga en riktigt favorit med något överhuvud taget då man hela tiden förändras.. men diablo 2 var ett riktigt kul spel också, sånt där nostalgi spel

Permalänk

Starcraft 1.

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Medlem

Grim Fandango utan tvekan. Det enda som ens kommer i närheten är Psychonauts.

Permalänk
Medlem

X-Com - Enemy unknown på 486-tiden... Även Panzer General 2, det är fortfarande oslaget vad gäller 2:a världskrigsstrategi... Senaste åren så finns det ju bara ett spel som varit perfekt. Civilization 4 Hands down bästa spelet alla kategorier... well åtminstone tills Civ 5 kommer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk

Morrowind utan tvekan. GTA III va också otroligt bra när det kom de slog ut allt. Fri i en värld och kan göra allt man vil.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Legend of Zelda Ocarina of Time till Nintendo 64 !!!

lätt det bästa spelet med sin historia på sin tid och revolutionerade spel stil

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrStupid:

Grim Fandango utan tvekan. Det enda som ens kommer i närheten är Psychonauts.

Grim fandango håller jag med om, men som andra val skulle jag säga Mafia 2, gillar hur man verkligen lär känna karaktärerna och verkligen känner sig som att man är med i händelserna.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

counter strike 1,6

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

Grim fandango håller jag med om, men som andra val skulle jag säga Mafia 2, gillar hur man verkligen lär känna karaktärerna och verkligen känner sig som att man är med i händelserna.

inte spelat Grim men Mafia I > Mafia II anyday of the week 2an var en jätte besvikelse dock inte utseende mässigt men storyn och saknad free ride :/

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Red Alert

Red Alert

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Medlem

Helt klart är PONG det bästa spelet. Annars skulle jag välja The Legend of Zelda på NES.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Grim fandango håller jag med om, men som andra val skulle jag säga Mafia 2, gillar hur man verkligen lär känna karaktärerna och verkligen känner sig som att man är med i händelserna.

kul å se att folk har blandade åsikter å kan ha favoriter från senare år också å inte bara äldre spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Helt klart är PONG det bästa spelet. Annars skulle jag välja The Legend of Zelda på NES.

haha pong, det spelet har så jävla bra story!

Permalänk
Medlem

Finns bara en värdig, Zelda - A link to the past
Måste helt ärligt säga att mina ögon fullkomligt trollbands när jag spelade det första gången, det finns inte många om än några misstag i det spelet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Imbraman:

haha pong, det spelet har så jävla bra story!

HAHA dagens xD

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Jäkligt svårt att välja!

Men C&C Red Alert 95 är nog min favorit. Oj, tusentals timmar spenderades med det spelet i lan med min bror, endast mycket goda minnen från detta spel. Var kanske inte nödvändigtvis spelet som var så fantastiskt, utan tiden jag och min bror spenderade tillsammans.

Metal Gear Solid 4 var/är nog faktiskt det roligaste/bästa jag spelat dock, nu när jag verkligen tänker efter.
Eller vänta nu... Jo... Nej... Jo!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Till PC går nog titeln till C&C serien, då det var det som fick mig att börja med datorspel.

Konsol går absolut till SKATE serien och NHL serien.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Om jag gick efter mest spelade timmar skulle det vara fallout 1/2, Ja2, Eu2, Hoi2 utan inbördes ordning.
Men det bästa spelet är Definitivt Max Payne. Det går inte att klå känslan att spela igenom det första gången, Zelda3, Super Mario world, alla dom där är bra men de slår inte Max Payne, Finnarna vinner precis som i trettioåriga kriget.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem

Grim Fandango.

Permalänk
Medlem

Half-Life (1), alt. Operation Flashpoint. Så många timmars nöje de båda spelen gett mig. Även om jag får medge att Portal är ett av få spel jag suttit med ett leende på läpparna under i princip hela speltiden. Alldeles för kort bara, längtar tills Portal 2 kommer.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Beyond Good & Evil

Permalänk
Medlem

The Sims!

Permalänk

Zelda -- a link to the past till SNES

Permalänk
Medlem

Fallout 3 GOTY!
Annars är RollerCoaster Tycoon 2 en given klassiker.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Svårt val.
Battlefield 2
Oblivon

Permalänk
Skrivet av Nimrood:

X-Com - Enemy unknown på 486-tiden... Även Panzer General 2, det är fortfarande oslaget vad gäller 2:a världskrigsstrategi... Senaste åren så finns det ju bara ett spel som varit perfekt. Civilization 4 Hands down bästa spelet alla kategorier... well åtminstone tills Civ 5 kommer.

Håller bara så med... X-Com eller UFO Enemy unknown tror jag också det kallades... så j#¤%& bra... 35 spänn på Steam. Sist jag kollade iaf. 2:an är inte heller helt fel.

Annars det jag lirat mest är ofrånkomligt Asheron's Call. Snart 11 år gammalt MMORPG som bara är så bra. Fick ge mig med det för 3 år sedan dock pga tid till att spela det saknades. Men hann lira det i 7 år iaf.

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Avstängd

Battlefield 1942

Satte ribban högt på sin tid..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Entusiast

Baldurs Gate 2

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II