BC2 till Xbox 360, flyter bra?

Permalänk
Medlem

BC2 till Xbox 360, flyter bra?

Rubriken säger det mesta, flyter BC2 bra på Xbox 360? Funderar på att köpa en Xbox 360 S men vill först försäkra mig om att den begränsade hårdvaran klarar av att driva spelet i princip "helt hackfritt". Jag kommer ju från PC-världen och är allergisk mot kraftiga FPS-drops t.ex. när det blir intensivt krigande. Jag tror ni förstår vad jag menar,
Tack!

Visa signatur

Citera gärna så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag har BC2 till 360n och fungerar alldeles ypperligt, FPS-drops är inget man behöver oroa sig över - var själv en PC-fanatiker, anpassar mig nu till marknaden där spelen till konsoler fungerar "bättre".

Men jag kommer hoppa över till PS3 varianten då dem flesta av mina vänner har/föredrar PS3 systemet, lite tråkigt att spela mot random people då. Men från min erfarenhet så funkar 360 varianten alldeles utmärkt - och du slipper fuskare.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Jag har BC2 till 360n och fungerar alldeles ypperligt, FPS-drops är inget man behöver oroa sig över - var själv en PC-fanatiker, anpassar mig nu till marknaden där spelen till konsoler fungerar "bättre".

Men jag kommer hoppa över till PS3 varianten då dem flesta av mina vänner har/föredrar PS3 systemet, lite tråkigt att spela mot random people då. Men från min erfarenhet så funkar 360 varianten alldeles utmärkt - och du slipper fuskare.

Låter rätt lovande! Det lilla jag prövat i butik (PS3) tyckte jag det var fruktansvärt svårt att sikta.. minsta lilla snudd på spaken och siktet flyttades 90 grader :P. Har du vant dig att spela med konsollspakar då?

Visa signatur

Citera gärna så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emtovam:

Låter rätt lovande! Det lilla jag prövat i butik (PS3) tyckte jag det var fruktansvärt svårt att sikta.. minsta lilla snudd på spaken och siktet flyttades 90 grader :P. Har du vant dig att spela med konsollspakar då?

Det beror på vilken känslighet du använder, medium passar mig bra - men visst har jag haft en inlärningskurva med spakar, synd bara att det inte ger lika bra precision som en vanlig mus, men jag har kollat in "FragNstein" som alternativ.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag spelar på ps3, det fungerar utmärkt och jag kan inte tänka mig att det är sämre på 360. Dessutom kan du ju skaffa Halo Reach som är fantastiskt grymt online. (Har spelat betan , samt spelat igenom halva kampanjen då jag fått hem spelet tidigt).

Visa signatur

åhoj