HTC Desire eller Galaxy S????

Permalänk
Medlem

Jag hade en Nexus One förut, och den är ganska lik just Desire. Men jag har bytt till Galaxy S och den är riktigt jävla bra! Skärmen är den bästa på marknaden och touchen är suverän. Den är snabb och tunn. Jag är riktigt nöjd iaf.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan använda Galaxy S som internet till sin mobil, som iphone. alltså att man har någon kabel mellan telefonen och datorn och sedan gör telefonen till ett mobilt bredband typ. Jag undrar också om det finns fm sändare som man kan köpa till Galaxy S alltså så den kan skicka ut FM..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyndrom:

Någon som vet om man kan använda Galaxy S som internet till sin mobil, som iphone. alltså att man har någon kabel mellan telefonen och datorn och sedan gör telefonen till ett mobilt bredband typ. Jag undrar också om det finns fm sändare som man kan köpa till Galaxy S alltså så den kan skicka ut FM..

SGSen fungerar som en wlan router

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

SGSen fungerar som en wlan router

ok=D Jag läste någonstans att SGSen inte stödjer spotify... är det sant??

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyndrom:

ok=D Jag läste någonstans att SGSen inte stödjer spotify... är det sant??

om jag fattat det rätt ska spotify appen för android market vara mkt bättre än den till iphone...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

om jag fattat det rätt ska spotify appen för android market vara mkt bättre än den till iphone...

Ok, så det stämmer inte att man ej kan ha spotify på SGSen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyndrom:

Ok, så det stämmer inte att man ej kan ha spotify på SGSen?

Hade varit intressant att höra vart det svammlet kommer ifrån Givetvis fungerar spotify på SGS.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Jag ändrade mig i sista minuten och beställde en Galaxy S istället för Desire, ångrar mig inte. Underbar skärm och en mobil som är helt klart värd pengarna. Använder den nu som mp3, mobil surf, facebook/twitter, telefon och läser även PDF på den (2dartistmag). även pdf på 50+mb fungerar helt okej :). Batteritiden var en positiv överraskning. Har haft den på ~2 dagar löpande under normal användning nu och behöver strax ladda upp den för "första" gången. Jämfört med vad man läser om desire på bl.a. swedroid verkar Samsung ha väldigt bra batteri.

Enda nackdelen var att jag fick en av modellerna som tydligen har recovery inaktiverad. Jag prövade i ~1 timme att komma in, gick bara inte. Innebär att jag inte kan roota telefonen, men jag vart osäker om jag ens ville roota den, så :P. Tycker inte att den laggar och updaten till FroYo verkar fixa en del av de småbuggar som man märker.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en Galaxy och tjejen en Desire.

Fördelar/nackdelar:

Skärm: Galaxyn vinner hands down. Nja ingen jätteskillnad, men det är mer "tryck" i kontrast/färgar. Även touch-känslan tycker jag SMG vinner.

Sms/skriva: Här vinner HTC, Galaxy saknar en joystick som gör det riktigt jobbigt att backa i texten. Man måste pricka rätt.

OS: Här vinner HTC pga. den inte har nåt lagg. Ibland vill man bara trampa sönder galaxyn då den segar ner sig. (OBS: inte alla har detta problem) Dessutom är Samsung grymt tröga att skicka ut en uppdatering. Finns ganska stora buggar på den, t.ex. GPS och det s.k. lagg.

Byggkvalité/kvalitetsintryck: Här vinner HTC lätt. Känns mycket mer påkostad och solid. Dock är den betydligt tyngre. Samsungen känns inte vinglig, men lite för lätt.

Galaxyn saknar en lite lampa som indikerar missade samtal/sms/laddning. Stör mig faktisk på det.

Vill jag byta? Nja, jag hoppas ju på att Samsung fixar till det. Får se hur länge mitt tålamod räcker till.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jag har en Galaxy och tjejen en Desire.

Fördelar/nackdelar:

Skärm: Galaxyn vinner hands down. Nja ingen jätteskillnad, men det är mer "tryck" i kontrast/färgar. Även touch-känslan tycker jag SMG vinner.

Sms/skriva: Här vinner HTC, Galaxy saknar en joystick som gör det riktigt jobbigt att backa i texten. Man måste pricka rätt.

OS: Här vinner HTC pga. den inte har nåt lagg. Ibland vill man bara trampa sönder galaxyn då den segar ner sig. (OBS: inte alla har detta problem) Dessutom är Samsung grymt tröga att skicka ut en uppdatering. Finns ganska stora buggar på den, t.ex. GPS och det s.k. lagg.

Byggkvalité/kvalitetsintryck: Här vinner HTC lätt. Känns mycket mer påkostad och solid. Dock är den betydligt tyngre. Samsungen känns inte vinglig, men lite för lätt.

Galaxyn saknar en lite lampa som indikerar missade samtal/sms/laddning. Stör mig faktisk på det.

Vill jag byta? Nja, jag hoppas ju på att Samsung fixar till det. Får se hur länge mitt tålamod räcker till.

Forstor inte det med lampa? Visas det inte naer man missat samtal eller for sms po skaermen eller moste man kolla ibland?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Samsung skulle väll komma ut med en uppdatering nu i septemper som skulle fixa GPSen och och alla andra buggar som var på telefonen ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Axne^^:

Forstor inte det med lampa? Visas det inte naer man missat samtal eller for sms po skaermen eller moste man kolla ibland?

Precis, du får kolla lite då och då om du inte hört att du fått sms eller samtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Precis, du får kolla lite då och då om du inte hört att du fått sms eller samtal.

Surt!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Fick just min Galaxy S och är väldigt nöjd med den!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axne^^:

NoLED - Android app on AppBrain

Finns en app som tänder några pixlar så att man ser på skärmen om man t.ex. fått ett sms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

NoLED - Android app on AppBrain

Finns en app som tänder några pixlar så att man ser på skärmen om man t.ex. fått ett sms.

Gott! Aer inte serskillt insatt men kan man kopa den fron USA med en amerikansk operatoer och sedan ta hem och anvenda med svensk operatoer utan problem naer bindingstiden aer slut eller moste man hacka den eller nogot? Samt finns det mojlighet att tanka hem so den aer po svenska, tenker mest po svenskt alfabet naer man smsar, annars kan den vara po engelska.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Är helt otroligt sugen på Galaxy S! MEN är det bara jag som stör mig på att den är sjukt likt IPhone 3GS

Ni som har Galaxy S. Har ni fått några "IPhone" kommentarer? Jag har bara visat bilder på telefonen till syskon och vänner och varenda en har skrikigt IPhone så fort de såg bilden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Är helt otroligt sugen på Galaxy S! MEN är det bara jag som stör mig på att den är sjukt likt IPhone 3GS

http://static.blogo.it/mobileblog/samsung-galaxy-s-vs-iphone-...

Ni som har Galaxy S. Har ni fått några "IPhone" kommentarer? Jag har bara visat bilder på telefonen till syskon och vänner och varenda en har skrikigt IPhone så fort de såg bilden!

Jag har tyvärr inte SGS än, men det blir en till efter löningen i sept. När de börjar skrika iPhone, då slår du på telefonen och visar Android och möjligheterna jämfört med iphone.
Sen att den har likheter med iphone gör inte så mycket, det är inte så att apple misslyckades med sin design

Visa signatur

AMD Phenom II x4 @ 3,42GHz | Gigabyte GA-770TA-UD3 | A-Data DDR3 1333MHz 2x2GB | HD5750 1GB | WD CaviarBlack 640GB | FD Tesla 450W

Permalänk
Medlem
Skrivet av winus:

Jag har tyvärr inte SGS än, men det blir en till efter löningen i sept. När de börjar skrika iPhone, då slår du på telefonen och visar Android och möjligheterna jämfört med iphone.
Sen att den har likheter med iphone gör inte så mycket, det är inte så att apple misslyckades med sin design

Tyvärr så ser UI't väldigt iOS-liknande ut så om personen inte är insatt så löns det nog inte att trycka igång skärmen

Permalänk
Skrivet av HypeX:

Tyvärr så ser UI't väldigt iOS-liknande ut så om personen inte är insatt så löns det nog inte att trycka igång skärmen

Byt ut det till LauncherPro och så visar du han att man kan switcha mellan dem beroende på hur man vill att det ska se ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Är helt otroligt sugen på Galaxy S! MEN är det bara jag som stör mig på att den är sjukt likt IPhone 3GS

http://static.blogo.it/mobileblog/samsung-galaxy-s-vs-iphone-...

Ni som har Galaxy S. Har ni fått några "IPhone" kommentarer? Jag har bara visat bilder på telefonen till syskon och vänner och varenda en har skrikigt IPhone så fort de såg bilden!

Jag har fått rätt många iPhone kommentarer om min och UIt är som sagt väldigt likt också. Fan i lördags så var det typ 10 pers som undrade om det var den nya iPhone 4 ^^ Fast då var man inte i så teknikkunniga kretsar.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Är helt otroligt sugen på Galaxy S! MEN är det bara jag som stör mig på att den är sjukt likt IPhone 3GS

Ni som har Galaxy S. Har ni fått några "IPhone" kommentarer? Jag har bara visat bilder på telefonen till syskon och vänner och varenda en har skrikigt IPhone så fort de såg bilden!

Några få, sen bläddrar de lite bland homescreens (märker av widgets) och förbluffas över det dynamiska skrivbordsunderlägget samt utropar hur lätt den är och säger att de minsann också skall ha en

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Ja, den har många likheter i design med iPhone. Men förändrar inte hur bra den är. iPhones design är ju inte ogillad direkt heller.

Det finns ju inte så många designskillnader som kan göras, om man vill ha en stilren telefon..
Klart att den blir lik iphone då de var före med att göra den mer stilren.
(imho) ^^

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av Chigurh:

Är helt otroligt sugen på Galaxy S! MEN är det bara jag som stör mig på att den är sjukt likt IPhone 3GS

http://static.blogo.it/mobileblog/samsung-galaxy-s-vs-iphone-...

Ni som har Galaxy S. Har ni fått några "IPhone" kommentarer? Jag har bara visat bilder på telefonen till syskon och vänner och varenda en har skrikigt IPhone så fort de såg bilden!

Om vad omgivningen tror att du har för lur är viktigare för dig än att ha en bra lur så kanske du ska satsa på en vanlig lur istället.

Så fort man plockar upp en touch lur så utbrister ju många(i brist på bättre vetande) "är det där en såndär iphone"