Permalänk

Värt att köpa PS3?? ;)

Hej!
Jag funderar på att köpa ett PS3 Slim med 250 Gb och jag undrar om PS3 är en bra konsol? En del säger att slim versionen låter ganska mycket, är det sant?? Hoppas det inte blir så för mig isåfall

Permalänk
Skrivet av Vintervitt:

Hej!
Jag funderar på att köpa ett PS3 Slim med 250 Gb och jag undrar om PS3 är en bra konsol? En del säger att slim versionen låter ganska mycket, är det sant?? Hoppas det inte blir så för mig isåfall

Köper du en 120 GB modell får du en tyst PS3 Slim.
250 är på tok för mycket, du kommer ändå aldrig använda mycket av utrymmet.

EDIT
PS3 äger allt!

Permalänk
Medlem

Tycker du att du vill ha en PS3: Köp.
Tycker du att du hellre har pengarna: Skippa.

Det enda jag är sugen på en PS3 för är de exklusiva spel som intresserar mig, det är inte allt för många men man blir sugen ändå. Multiplattformsspel kör man nästan uteslutande på 360 om man har en sådan redan, då spelen i absoluta majoriteten av fallen är bättre på 360, men det är inte så stora skillnader (Med undantag för Mafia 2, där PS3inte ens har gräs.)

Konsoler har man iprincip bara för de exklusiva spelen, köpte en 360, spelade några exklusiva, och sålde det senare.

Permalänk

Okej men varför låter 250 GB så mycket? Då blir det en 120 GB, förresten, var hittar jag den billigaste 120an??

Permalänk

köpa ett ps3 när halo reach släpps om 2 dagar :P!?

Permalänk
Medlem

varför skulle en med större hårddisk låta mer?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk

Det kanske kräver mer att konsolen? Ingen aning egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervitt:

Det kanske kräver mer att konsolen? Ingen aning egentligen

Är du serriös????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervitt:

Okej men varför låter 250 GB så mycket? Då blir det en 120 GB, förresten, var hittar jag den billigaste 120an??

Det gör den inte, han bara syftade på att 250GB är onödigt mycket utrymme såvida man inte har över 20 installerade spel på hårddisken, eller som man kan installera.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ett stort plus enligt mig är blueray spelaren
Men om du endast spelar fps spel så tycker jag att du ska hålla dig till PC. Annars rekommenderar jag den

Permalänk

Vill du ha en bra konsol med Blu-Ray, dom bästa exklusiva spelen, bästa 3D möjlighet och inte är tvungen att köpa delar till konsoelen som endast är gjord av samma företag så köp ett PS3.

Haft PS3 sedan releasen och det finns absolut inga spel som tilltalar mig på Xbox-sidan, tvärtom.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Vill du ha en bra konsol med Blu-Ray, dom bästa exklusiva spelen, bästa 3D möjlighet och inte är tvungen att köpa delar till konsoelen som endast är gjord av samma företag så köp ett PS3.

Haft PS3 sedan releasen och det finns absolut inga spel som tilltalar mig på Xbox-sidan, tvärtom.

Vilket enkelt kontras med

Vill du ha en prisvärd konsol (Utan grejer du kanske inte har nytta av, och alltså inte vill betala för.) med de bästa spelen (Generellt, eftersom det är en åsikt om vilka spel som är bäst. Samt att multiplattformsspel i majoriteten av fallen är bättre på 360) med en rörelsefunktionsgrej som ser ut som en rosa glasstrut.

Notera: Jag skiter i plattform jag ser fördelar med båda konsolerna ville bara kontra ditt PR-snack lite.
Personligen så var de exklusiva spelen till 360 mycket mer intressanta för mig när jag köpte den, när jag spelat dem sålde jag den.
Eftersom jag spelat de exklusiva på 360n (Som känns värda att lira just nu) så är PS3:n mest intressant, just för att jag inte kört de bra spelen till konsolen.

Det här är som Mac vs PC - En mac är dyrare, ger samma grejer i grunden, båda har fördelar över den andra, sen så är det upp till köparen vilken som attraherar mest.

Billig som är bättre all-round (Multispel) och bättre online-service (verkar vara en ganska vanlig åsikt att live är bättre, inte fan vet jag varför, det är ju typ samma grej.)
Eller dyrare som har bluray, gratis online, trådlöst nätverkskort direkt.

Det är typ som att tipsa en person om vilken högtalare som faktiskt är bäst - då ljud är väldigt personligt.

TS: Det är helt upp till dig, vad du är ute efter.

Sen vilken konsol du köper - om du vill köpa: är också upp till dig, viktigast är vilka multi-spel som attraherar dig, vilken plattform dina polare lirar på, och - lite mindre viktigt (Om lika många har båda, eller alla dina polare lirar på PC, och alla spel är lika intressanta) - vilken handkontroll som är skönast,

Sen så finns det ju en mängd andra grejer att gå över.

Permalänk

Vill du tvunget ha ett tv-spel så köp det dina vänner och bekanta har. Då kan ni byta spel mellan er och lira mot varandra.

Det finns väl en liten lista på för och nackdelar mellan PS3 och Xbox 360;

PS3
+Bluray
+Exklusiva titlar
+Relativt tyst

-Dyrare än Xbox
-Ofta sämre grafik än Xbox
-Ofta dyrare spel

Xbox 360

+Billigare än PS3
+Live är enligt många bättre än PSN
+Oftast bättre grafik än PS3
+Exklusiva spel

-Låter mer än PS3
-Ingen bluray

Tja... det är väl hugget som stucket kan jag tycka. Jag föredrar själv handkontrollen till PS3 och det är den konsollen vänner och bekanta har. Använder den nästan uteslutande som mediacenter ändå, spel är i åtta fall av tio bättre på datorn, kan jag tycka.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Vilket enkelt kontras med

Vill du ha en prisvärd konsol (Utan grejer du kanske inte har nytta av, och alltså inte vill betala för.) med de bästa spelen (Generellt, eftersom det är en åsikt om vilka spel som är bäst. Samt att multiplattformsspel i majoriteten av fallen är bättre på 360) med en rörelsefunktionsgrej som ser ut som en rosa glasstrut.

I sin helhet varför multispelen är "bättre" på Xbox har sin förklaring, men vad gällande dom kommande tillbehören till både PS3 och Xbox känns KINECT relativt lamt.
Det jag har sett, eller snarare det alla har sett av den är den för det första inte responsiv som man skulle kunna önska.
Sedan verkar den kräva en hel del utrymme för att utföra alla rörelser som krävs av spelaren och alla har inte byggt upp sitt rum på det sättet.

Det jag vill ha fram är att PS3 är en bra konsol som är en hel del mer framtidssäker än Xbox och har dom bästa Exklusiva spelen på sin Lineup.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Nu är det verkligen värt att köpa en PS3:a... det finns ju ett helt ok Jailbreak för den nu.

Softmoddade mitt Wii i veckan och jösses så smidigt det är att ha flera hundra spel inlagda på en extern hårddisk som tar upp MINDRE plats än ETT enda Wii-spel. Fantastiskt att det äntligen fungerar även till PS3.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Nu är det verkligen värt att köpa en PS3:a... det finns ju ett helt ok Jailbreak för den nu.

Softmoddade mitt Wii i veckan och jösses så smidigt det är att ha flera hundra spel inlagda på en extern hårddisk som tar upp MINDRE plats än ETT enda Wii-spel. Fantastiskt att det äntligen fungerar även till PS3.

Akta BAN på din konsol bara

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Det finns väl en liten lista på för och nackdelar mellan PS3 och Xbox 360;

PS3
+Bluray
+Exklusiva titlar
+Relativt tyst

-Dyrare än Xbox
-Ofta sämre grafik än Xbox
-Ofta dyrare spel

Xbox 360

+Billigare än PS3
+Live är enligt många bättre än PSN
+Oftast bättre grafik än PS3
+Exklusiva spel

-Låter mer än PS3
-Ingen bluray

Det var nog det dummaste jag har läst på länge faktiskt

Grafiken är dess samma på båda konsoler om inte lite mörkare PS3
Spelen kostar exakt samma summa när spelen släpps och därefter så kan prissumman skilja då levrantören kanske bestämmer att spelet ska kosta X eller Z.
Jag ser ingen skillnad mellan Xbox Live och PSN förutom att Live kostar pengar.

Permalänk
Skrivet av Zaspi:

Det var nog det dummaste jag har läst på länge faktiskt

Grafiken är dess samma på båda konsoler om inte lite mörkare PS3
Spelen kostar exakt samma summa när spelen släpps och därefter så kan prissumman skilja då levrantören kanske bestämmer att spelet ska kosta X eller Z.
Jag ser ingen skillnad mellan Xbox Live och PSN förutom att Live kostar pengar.

Om det var det dummaste du läst på länge så har du inte hängt med i valrörelsen!

Nåja, ta mig inte för någon Xbox fanboy, då jag aldrig ägt en krysslåda och har PS3. Grafikjämförelser finns det gott om, i de flesta fall är det fördel xbox. Sällan några extrema skillnader och inget de flesta lär märka, men skillnader är det ju. Mafia 2 är väl det senaste där PS3-versionen saknade gräs, till exempel.

Sen när det kommer till prisskillnader mellan spelen så har iallafall jag ofta sett skillnad på spel i butik. Ofta kanske 549:- för Xbox-versionen och 599:- för PS3. Det finns säkert undantag där Xbox-versionen kostar mer också, det är mest den trenden jag lagt märke till.

Att Live är bättre är bara vad många säger, jag har ingen egen åsikt i frågan. Dock är väl inte PSN gratis längre, nu när Sony lanserat PSN Plus? Visst finns det en gratisdel av PSN men det finns det ju på Xbox också. Live Gold kostar väl 69 kr i månaden och krävs för att man ska kunna spela online. Fördel PS3 rent ekonomiskt, det skalll tillstås.

I slutändan så tycker jag den enda rekommendationen värd att tas på allvar frågan om man vill ha bluray eller ej och hurvida man känner fler med PS3 eller Xbox, så man kan lira mot varandra och låna spel. I övrigt är det smaksaker.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Skrivet av CompassioN:

Om det var det dummaste du läst på länge så har du inte hängt med i valrörelsen!

Nåja, ta mig inte för någon Xbox fanboy, då jag aldrig ägt en krysslåda och har PS3. Grafikjämförelser finns det gott om, i de flesta fall är det fördel xbox. Sällan några extrema skillnader och inget de flesta lär märka, men skillnader är det ju. Mafia 2 är väl det senaste där PS3-versionen saknade gräs, till exempel.

Sen när det kommer till prisskillnader mellan spelen så har iallafall jag ofta sett skillnad på spel i butik. Ofta kanske 549:- för Xbox-versionen och 599:- för PS3. Det finns säkert undantag där Xbox-versionen kostar mer också, det är mest den trenden jag lagt märke till.

Att Live är bättre är bara vad många säger, jag har ingen egen åsikt i frågan. Dock är väl inte PSN gratis längre, nu när Sony lanserat PSN Plus? Visst finns det en gratisdel av PSN men det finns det ju på Xbox också. Live Gold kostar väl 69 kr i månaden och krävs för att man ska kunna spela online. Fördel PS3 rent ekonomiskt, det skalll tillstås.

I slutändan så tycker jag den enda rekommendationen värd att tas på allvar frågan om man vill ha bluray eller ej och hurvida man känner fler med PS3 eller Xbox, så man kan lira mot varandra och låna spel. I övrigt är det smaksaker.

PlayStation PLUS! är bara ett tillval.
Det är fortfarande gratis att spela online och använda tjänster.
Jag själv är en PLUS!-medlem och har väl fått tillbaka hela min årsavgift i spel/teman och tillägg.
Varför spelen ser minoritetiskt bättre ut på Xbox är för att den är utvecklingsplattform, tyvärr, vilket begränsar det man skulle kunna utveckla till PS3 standalone.

Ett spel tar numera flera år att utveckla och att slänga över en konvertering till PS3 är ju relativt bekvämt än att utveckla vidare och lägga ner mer tid på småbuggar/grafik.
Såklart kostar det pengar vilket utvecklarna vill hålla nere.
Men då ser vi ju till dom exklusiva spelen som är och förblir bättre på PS3 än krysslådan.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

I sin helhet varför multispelen är "bättre" på Xbox har sin förklaring, men vad gällande dom kommande tillbehören till både PS3 och Xbox känns KINECT relativt lamt.
Det jag har sett, eller snarare det alla har sett av den är den för det första inte responsiv som man skulle kunna önska.
Sedan verkar den kräva en hel del utrymme för att utföra alla rörelser som krävs av spelaren och alla har inte byggt upp sitt rum på det sättet.

Det jag vill ha fram är att PS3 är en bra konsol som är en hel del mer framtidssäker än Xbox och har dom bästa Exklusiva spelen på sin Lineup.

Allt är ju en åsikt här.

Jag tycker t.ex att Kinect är mycket mer intressant än att vifta på en Wii-kopia som gjorts fulare.
Exklusiva spelen är också helt upp till personen, båda konsolerna har trevliga spel. Och vilken konsol som är mest framtidssäker går inte heller att säga.

Och ja, varför multispel är bättre på 360 är lätt att förklara - Sony har misslyckats med att göra det lättutvecklat. Är mycket svårare att utveckla grejerna till PS3:an än till 360:n.
Men vad spelar det för roll - varför? Resultatet är detsamma.

Skillnaden är ju inga större grejer, jag la bara till det för att kontra ditt PR-snack.

Man köper konsolen man attraheras mest av, den man känner flest med, den med mest intressanta spel (Om det är lika intressanta spel så väger det till 360s fördel, då multispelen är bättre där)

Om man behöver Blu-ray, om man behöver trådlöst nätverk osv.

PS3 är inte bättre. 360 är inte bättre. (Eller jo, båda är bättre än varandra, på olika saker. Men man kan inte säga att en, per definition, är bättre.)

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Ett spel tar numera flera år att utveckla och att slänga över en konvertering till PS3 är ju relativt bekvämt än att utveckla vidare och lägga ner mer tid på småbuggar/grafik.
Såklart kostar det pengar vilket utvecklarna vill hålla nere.
Men då ser vi ju till dom exklusiva spelen som är och förblir bättre på PS3 än krysslådan.

Tjadu, du besvarar ju din egen fråga litegranna... krysslådan är enklare att utveckla spel till och multiplattformsspel ser oftast en gnutta bättre ut på xbox. Vill man väldigt gärna spela de exklusiva spelen så bör man ju skaffa en PS3:a. Men det gäller väl i lika stor utsträckning för Xbox? Sen eftersom de är just exklusiva så är det svårt, i det närmaste omöjligt, att jämföra grafik. Jag har bara tre exklusiva spel till min PS3:a, inFamous, Little Big Planet och Gran Turismo 5 Prologue. Rätt snygga spel, visst, men inget som fick mig att baxna. Grafikmässigt får alla consoler stryk av en medioker PC ändå.

Min poäng, att köpa den maskin som ens vänner har och(får jag lägga till) vars exklusiva spelutbud lockar mest, kvarstår. Resten är smaksaker och skillnaden i grafik är för det mesta oväsentlig.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Allt är ju en åsikt här.

Jag tycker t.ex att Kinect är mycket mer intressant än att vifta på en Wii-kopia som gjorts fulare.
Exklusiva spelen är också helt upp till personen, båda konsolerna har trevliga spel. Och vilken konsol som är mest framtidssäker går inte heller att säga.

Och ja, varför multispel är bättre på 360 är lätt att förklara - Sony har misslyckats med att göra det lättutvecklat. Är mycket svårare att utveckla grejerna till PS3:an än till 360:n.
Men vad spelar det för roll - varför? Resultatet är detsamma.

Skillnaden är ju inga större grejer, jag la bara till det för att kontra ditt PR-snack.

Man köper konsolen man attraheras mest av, den man känner flest med, den med mest intressanta spel (Om det är lika intressanta spel så väger det till 360s fördel, då multispelen är bättre där)

Om man behöver Blu-ray, om man behöver trådlöst nätverk osv.

PS3 är inte bättre. 360 är inte bättre. (Eller jo, båda är bättre än varandra, på olika saker. Men man kan inte säga att en, per definition, är bättre.)

Tack för det! Väl skrivet, du får föra min talan här om det fortsätter tjafsas Jag ska hänge mig åt min förkylning nu! Godkväll.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

För mig har ps3 ljusår bättre exklusiva titlar än 360, men du bör gå efter vad du gillar.
Jag gillar inte bilspel som är simulatorbaserade så GT5 är ej med för mig.

God of War 3
Uncharted 2
Killzone 2 (3an är på g)
Little Big Planet (2an är på g)
Ratchet
Motorstorm (2an är på g)
Resistance 2 (3an är på g)
Heavy Rain
Metal Gear Solid 4

Alla dessa spel är helt suveräna på sitt eget sätt. Uncharted 2 är ett spel som alla som överhuvudtaget gillar tvspel bör ha spelat.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

För mig har ps3 ljusår bättre exklusiva titlar än 360, men du bör gå efter vad du gillar.
Jag gillar inte bilspel som är simulatorbaserade så GT5 är ej med för mig.

God of War 3
Uncharted 2
Killzone 2 (3an är på g)
Little Big Planet (2an är på g)
Ratchet
Motorstorm (2an är på g)
Resistance 2 (3an är på g)
Heavy Rain
Metal Gear Solid 4

Alla dessa spel är helt suveräna på sitt eget sätt. Uncharted 2 är ett spel som alla som överhuvudtaget gillar tvspel bör ha spelat.

Dock, största titeln är GT5

511: jo, Sony har varit kända för att ha vara en knepig utvecklingsplattform.
Men faktum kvarstår, Xbox kom ett år tidigare än PS3 och det hjälpte naturligtvis en del på vägen.
Självklart är det en smaksak om man gillar Sony eller Microsoft, men Xbox har ingenting som tilltalar mig.
Även dom jag känner jag dom flesta 360, men jag väljer PS3 för dom har sina övertag enligt MIG och många andra.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Dock, största titeln är GT5

511: jo, Sony har varit kända för att ha vara en knepig utvecklingsplattform.
Men faktum kvarstår, Xbox kom ett år tidigare än PS3 och det hjälpte naturligtvis en del på vägen.
Självklart är det en smaksak om man gillar Sony eller Microsoft, men Xbox har ingenting som tilltalar mig.
Även dom jag känner jag dom flesta 360, men jag väljer PS3 för dom har sina övertag enligt MIG och många andra.

Själva utvecklings-aspekten har inte så mycket med releasedatumet som med själva arkitekturen att göra.

Och om du säger att det största spelet är Infamous så är de enda blickarna du får av mig blickar av avsmak!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fieskmask:

Akta BAN på din konsol bara

Äsch det gör inget, jag har den ändå inte ansluten till nätet.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Själva utvecklings-aspekten har inte så mycket med releasedatumet som med själva arkitekturen att göra.

Och om du säger att det största spelet är Infamous så är de enda blickarna du får av mig blickar av avsmak!

Infamous? Vart fick du det ifrån?

GaMeR2K5: Det förstås, men man lär väl känna sig lite ensam?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Alla dessa spel är helt suveräna på sitt eget sätt. Uncharted 2 är ett spel som alla som överhuvudtaget gillar tvspel bör ha spelat.

Själv tyckt jag det var störigt med spontana cutscenes i spelet, man tappar kontrollen över gubben liten stund när något händer, när något rasar eller vad som helst så skulle man tvunget inte få göra något under tiden det hände. Detta är tillräckligt för att jag inte skulle gilla det.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk

Min ps3 låter en hel del. Lite jobbigt ibland...

Men aja, det är självklart värt att köpa. Jag menar, du får ju blue ray med och du kan köra gryma spel

T.ex. Gran Turismo 5 i november. (Jag längtar som f*n)

Permalänk
Medlem

Min PS3a dog för ett tag sen (rip) hade den sen realesen och nu får jag ingen bild oavsett HDMI eller scart.

Men det blir ett nytt PS3 nu när NHL 11 och GT5 släpps.

Men jag tror att gaybox360 är mer för dom som gillar att lira med polare, då alla jag känner har en xbox och inte ps3.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.