Permalänk
Medlem

Tre pipljud - PS3

Jag spelade online innan och rätt som det var så dog internet anslutningen, ett meddelande kom upp i högra hörnet som förklarade att det inte gick att ansluta och jag kastades tillbaka till spelets huvudmeny.
Då tänkte jag gå tillbaka till "home screen" (eller vad det nu heter på PS3) så jag höll in den runda knappen på kontrollen till jag kunde se "avsluta spel" mm. När jag tryckte "Ja" blev skärmen svart och PS3:an gav ifrån sig 3 höga pip och startades om.

En stund efter det hängde sig hela konsolen i menyn, jag väntade en stund för att se om något hände men fick tillslut stänga av den genom att hålla inne power-knappen, då gav den också ifrån sig 3 pip.

Betyder det något speciellt? Något som kan vara fel?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Varje gång PS3n kraschar vid browsern (händer typ 50ggr per dag omg >.<) så måste jag hålla in power knappen och då kommer de tre pipljuden. Tror det har något att göra med att ps3n inte stängs av normalt. Det är dock ingenting farligt tror jag iallafall.

BTW fyfan vad jobbigt det är att gå fram hålla i touch knappen och tvingas gå tillbaks varje gång det händer lol.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Tackar för hjälpen, det verkar ju inte vara något livsfarligt då...