Permalänk
Medlem

ps3 ljudkort

hej, går det att koppla en ps3 till en creative usb 5.1? http://www.ixbt.com/multimedia/creative/surround51/backb.jpg om man kopplar via optiskkabel? eller om det räcker med usb, tänkte koppla min ps3 till min benq som inte har hdmi så behöver ju få ut ljud på något sätt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

hej, går det att koppla en ps3 till en creative usb 5.1? http://www.ixbt.com/multimedia/creative/surround51/backb.jpg om man kopplar via optiskkabel? eller om det räcker med usb, tänkte koppla min ps3 till min benq som inte har hdmi så behöver ju få ut ljud på något sätt.

Notera att det står "optical out" (out betyder ut på Engelska ) så nej, det går inte. Du behöver ett ljudkort som har en optisk ingång och stöd för den ljudstandard du tänker skicka ut via PS3:an (troligtvis Dolby Digital / DTS 5.1)

Detta kort KANSKE har det du söker: Komplett.se - Creative SB X-FI Titanium

Dra ett mail till Creative och fråga, om någon vet så är det dem.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

skulle läst den där texten först. finns det något bra sätt att dela signalen från hdmi till 2 kablar en ljud och en bild?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

går inte koppla med optisk överföring till förstärkaren då?

borde finnas en optisk utgång på ps3 fanns ju t.om. på ps2

Edit
http://www.cnet.com.au/story_media/339274091/sony-playstation...
fetmodellen har iaf

därimot försärkaren är ju inte säker att den har men dom flesta "surround" förstärkare brukar ha iaf 1 ingång

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag kör med optisk överföring till mitt ljudsystem, funkar fint. PS3 kan skicka upp till 7.1 via optiska utgången

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

HDMI till TVn och optisk till förstärkaren.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

har ett g51, den har ingen optisk ingång, borde det inte att gå att dela hdmi signalen till typ aux och dvi?vad är multi out? går det att få analogt ljud från den?

använder ett asus xonar d2x i datorn som har spdif in och ut verkar det som, betyder det att jag kan koppla en sladd från ps3 in i ingången på kortet och få ljud så?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag kör med optisk överföring till mitt ljudsystem, funkar fint. PS3 kan skicka upp till 7.1 via optiska utgången

Nope, 5.1. För att kunna skicka ut 7.1 krävs HDMI anslutning.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

har ett g51, den har ingen optisk ingång, borde det inte att gå att dela hdmi signalen till typ aux och dvi?vad är multi out? går det att få analogt ljud från den?

använder ett asus xonar d2x i datorn som har spdif in och ut verkar det som, betyder det att jag kan koppla en sladd från ps3 in i ingången på kortet och få ljud så?

Det går att få ljud via scart och hdmi samtidigt iaf

Skrivet av P-NILZ:

Nope, 5.1. För att kunna skicka ut 7.1 krävs HDMI anslutning.

My bad, va nått år sedan jag läste bruksanvisningen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

ingen som vet om det fungerar att koppla optisk från ps3 och köra analogt från ljudkortet (xonar d2x) ?
eller om det går att dela hdmi signalen till dvi och aux?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell