Permalänk
Medlem

Grafikkortsbyte :)

kände det var dags att byta FPS pumparna mot något nytt! egentligen behöver jag inte mer prestanda än vad jag hade men vafan, har man pengarna, gillar att överklocka så varför inte

EDIT: ahhh... lyriskt har jag nu suttit och överklockat lite med hjälp av MSI Afterburner, och det börjar spruta duktigt med FPS nu. dessa små gulliga kort fullständigt POUNDAR ut bildrutor o än tror jag inte det är max. mohahaha

Grafikkortsbyte

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

gött tommie! rätta takter detta

Permalänk
Medlem

"pumparna" de va de bästa alternativa ordet på grafikkort jag hört!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Haha "pumparna"..

Nice btw (:

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

"pumparna" de va de bästa alternativa ordet på grafikkort jag hört!

hehe, tackar kanske har jag skapat ett nytt nördigt slanguttryck nu *stolt*

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra med de gamla korten?

Permalänk
Medlem

hur mycket bättre prestanda fick du? känns ju som att två 9800gtx+ måste ha gett en grym prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Vad ska du göra med de gamla korten?

Sälja till en viss filur här på sweclockers

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av racso:

hur mycket bättre prestanda fick du? känns ju som att två 9800gtx+ måste ha gett en grym prestanda.

Ja 9800gtx+ ger mkt fin prestanda faktiskt. enligt tester överträffar det till o med GTX285. tillräckligt för att maxa alla spel jag provat utom Crysis då...

men GTX460 är trots allt bra mkt kraftigare. och har dubbelt minne, DX11 m.m crysis flyter fint

F.Ö. från 15708P i Vantage till 27K lite drygt.

EDIT: no no no, tyckte det var något skumt med dessa siffror. jag har glömt stänga av Physx sen jag bytte drivrutiner, så 27K var med Physx påslaget.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk

var gjorde du av vattnet :D?
ser fint ut! posta resultat på 3dmark

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

Sälja till en viss filur här på sweclockers

vaaa ska du sälja dem, till vem då^om får man fråga ehehehehe ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

var gjorde du av vattnet :D?
ser fint ut! posta resultat på 3dmark

Jag fick en ekonomisk svacka, så jag sålde vattenkylningen. tyckte inte det var värt flera tusen för att enbart kyla sin processor.

för övrigt så köpte jag den kylaren som sitter i datorn nu för tror det var 150 kr.. 90mm fläkt för en 120mm tower får inte plats. (tack gode gud att jag mätte innan jag köpte. hahaha..)

edit: jag lägger upp Vantage resultat lite senare. pallar inte köra vantage just nu.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

vaaa ska du sälja dem, till vem då^om får man fråga ehehehehe ^^

hehe, ja veeeeeem kan det vara

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

hehe, ja veeeeeem kan det vara

jadu

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Haha fiint där

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!