Permalänk
Medlem

Hörnan uppdateras en aning!!

Okej då jag råkade göra ett galleri för en datorhörna istället för modifikationer så beslutade jag mig för att göra om det hela..

det som skall göras är att skrivbordet ska göras om med kabel upphängning för kablar samt utrymme där jag kan placera datorn så den inte står framme..

sen skall jag även installera min nya kylare och ett nytt moderkort..

Komponenter:

Moderkort: ASUS P5K Premium/WiFi-AP Black Pearl Special Edition (väntar på ASUS Crosshair IV Formula)
Processor: Intel E2200 @ 3ghz (samt en AMD Phenom II x6 1055T som väntar på nytt moderkort)
Grafikkort: Asus 4870x2
Minne: 4gb random 800mhz ddr2 (Corsair XMS3 DHX DDR3 1333MHz 2x2gb som väntar på nytt moderkort)
Chassi: Cooler Master CM690
Nätagg: OCZ ModXStream Pro 700W
Kylare: NorthQ 3590 Siberian Tiger II

Edit!!

Okej för er som vill veta temps..

tempsen just nu ligger på 22/24c (3300mhz med en vcore på 1,44v)
innan hade jag ca 30-34c på båda kärnorna (3000mhz med en vcore på 1,4v)

Load = 42-43c (och hade runt 53-55 något TROR jag innan meed den lägre clocken och orginal kylaren)

[x]Montera kylaren i chassit
[x] Fixa kabeldragningen
[ ] fixa för kabeldragning under skrivbordet
[ ] fixa utrymme för datorn i skrivbordet
[ ] installera nya komponeneter

är vad jag kommer på just nu kommer säkert upp något mer..

OBS alla bilder tagna med Ixus 95 is och jag är extremt dålig som fotograf..

Hörnan uppdateras en aning!!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Gillar grafikkortet starkt

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk

Gillar du elefanter eller?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Har samma kylare.. hade du ett helvete och montera den du också?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/5947-cooler-master-cosmo... (cosmos 1000 test)

är detta samma ställe?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av Isty:

Gillar grafikkortet starkt

Mitt gamla

Ska bli kul å se dina temps jämfört med de temps jag hade med vattenkylning på min gamla 1055T

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Wow väldigt likt iaf

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

är detta samma ställe?

Japp men drog den bilden från sweclockers egna test

Skrivet av Sennebring:

Ska bli kul å se dina temps jämfört med de temps jag hade med vattenkylning på min gamla 1055T

Mm men vad hade du för temps på den då? samt klock?

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Siberian 2 pushpin en montering från mental sjukhuset...

OT: nice modd, får du högre mobo temps nu?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Siberian 2 pushpin en montering från mental sjukhuset...

OT: nice modd, får du högre mobo temps nu?

skojja inte ^^ tog mig nästan längre tid att få dit blocket/pumpen än själva radiatorn xD

och nej jag har typ samma mobo temps då jag har en fläkt i sidoplåten som blåser ner över processor, minne och chipset

Visa signatur

here we go!

Permalänk

bara en fråga varför monterade du inte kylaren på insidan om chassiplåten direkt?
skruva fast fläktarna på nedsidan av kylaren och skruva sen fast kylaren på insidan med små m3 eller vad det nu är för dimention från utsidan,

eller kanske inte får plats med allt på insidan både kylaren och fläktarna?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

bara en fråga varför monterade du inte kylaren på insidan om chassiplåten direkt?
skruva fast fläktarna på nedsidan av kylaren och skruva sen fast kylaren på insidan med små m3 eller vad det nu är för dimention från utsidan,

eller kanske inte får plats med allt på insidan både kylaren och fläktarna?

Nej det får inte plats. Kör själv med vattenkylning i mitt CM690, en dual i taket och en enkel radiator bak.

Jag byggde dock så att man inte behövde kapa i takets plåt. Ett hett tips om man vill få radiatorn "osynlig" utifrån. Kolla mitt galleri:
http://www.sweclockers.com/galleri/4643-projektarbete-vattenk...

Jag är klar med bygget för längesedan, har bara inte orkat uppdatera med bilder. Kan göra det om någon skulle vilja se resultatet

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

bara en fråga varför monterade du inte kylaren på insidan om chassiplåten direkt?
skruva fast fläktarna på nedsidan av kylaren och skruva sen fast kylaren på insidan med små m3 eller vad det nu är för dimention från utsidan,

eller kanske inte får plats med allt på insidan både kylaren och fläktarna?

om jag säger såhär.. men bara fläktarna på insidan så har jag lite mindre än 1cm mellan fläkten och flänsen till moderkortet.. samt att jag hade ändå vart tvungen att kapa lite då mellan rummet mellan fläktarna orginal är några cm medans på radiatorn är det inget mellanrum.. (måste förtfarande kapas)

Edit:
kollade ditt galleri och det kan vara en smart lösning vet dock inte än helt hur jag ska göra då jag förmodligen kommer att vilja köra med push-pull lösning sen vilket blir lättare om jag har som det är nu och gör hål i taket..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av norrby89:

skojja inte ^^ tog mig nästan längre tid att få dit blocket/pumpen än själva radiatorn xD

och nej jag har typ samma mobo temps då jag har en fläkt i sidoplåten som blåser ner över processor, minne och chipset

Är 100% allvarlig, har helvetet själv. Det blev inte enklare att montera skiten med pull fläktar då radiatorn kommer närmre pumpen och slangarna böjer sig ännu mera.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Är 100% allvarlig, har helvetet själv. Det blev inte enklare att montera skiten med pull fläktar då radiatorn kommer närmre pumpen och slangarna böjer sig ännu mera.

kan säga såhär... till AM3 så var monteringen 10 gånger värre xD då skrivarna var ca 1cm för korta...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Grymt avundsjuk barnen va slut på inet när ja handlade där.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii