Asrock lanserar nya mediadatorer

Permalänk
Melding Plague

Asrock lanserar nya mediadatorer

Tillverkaren Asrock fortsätter att bredda sortimentet av mediainriktade minidatorer. Senast ut är modeller med Intels Calpella-plattform och Geforce-grafik.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

OMFG!

Snygg och liten. Undrar vad det är för moderkort i den

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Det där var ju faktiskt riktigt snyggt!

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Klara en sådan att spela upp HD? kan vara riktigt intressant i så fall, bara prislappen inte blir allt för överdriven

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Snygg! Det enda jag inte gillar är klistermärkena på framsidan, men det kommer väl till allt.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Håller med... snygg!!

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Lär ju tyvärr bli ganska dyr med tanke på vad man får (ASRock NetTop Core 100HT-priset som referens). I den storleksklassen kan man själv bygga en liknande dator för en mindre peng, dessutom fläktlös.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

AS-Rocks (arsle rockar) sitt eget mobo antagligen eftersom dom gör mobon... Asus budgetmärke...så dom kan kränga billig skit också.... fast även billig skit har blivit bättre, så jag ser gärna en ordentlig recension av den här burken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Klara en sådan att spela upp HD? kan vara riktigt intressant i så fall, bara prislappen inte blir allt för överdriven

Klart den kan.

Recensioner finns på prisjakt!

Synd att usb3portarna sitter på framsidan. Idiotplacering?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

AS-Rocks (arsle rockar) sitt eget mobo antagligen eftersom dom gör mobon... Asus budgetmärke...så dom kan kränga billig skit också.... fast även billig skit har blivit bättre, så jag ser gärna en ordentlig recension av den här burken.

Asrock är inte ASUS budgetmärke, det är ett helt fristående bolag som faktiskt gör riktigt bra grejer, och riktigt klassiga produktpresentationer

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Skrivet av Teknocide:

Asrock är inte ASUS budgetmärke, det är ett helt fristående bolag som faktiskt gör riktigt bra grejer, och riktigt klassiga produktpresentationer

asus var huvud ägare i asrock tills för "ganska så nyligen"
asus sålde ut sina fabriker och ägaren till dom är numera huvud ägare, pegatron eller någonting snarlikt.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Synd att usb3portarna sitter på framsidan. Idiotplacering?

Nja, är väl smidigt att komma åt portarna utan att behöva först rotera lådan.

Givetvis finns det oxå USB-portar på baksidan för enheter man vill gömma undan och/eller inte behöver koppla in/ur så ofta.

ASRock > Products > Vision 3D 135B

Permalänk
Inaktiv

Trevlig produkt, skulle kunna tänka mig att ersätta nuvarande HTPC med den svarta modellen ihop med BD-läsare om priset är okej. Förmodligen blir den likväl för dyr. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av fqvarfort:

Nja, är väl smidigt att komma åt portarna utan att behöva först rotera lådan.

Givetvis finns det oxå USB-portar på baksidan för enheter man vill gömma undan och/eller inte behöver koppla in/ur så ofta.

ASRock > Products > Vision 3D 135B

Ja men Usb3portarna! De kunde ha Usb2 framme istället och 2 usb3 bak.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Ja men Usb3portarna! De kunde ha Usb2 framme istället och 2 usb3 bak.

USB 3.0-portarna är bakåtkompatibla så det går att koppla in både USB 2.0- och USB 3.0-enheter i USB 3.0-portarna.

Att inte alla portar är USB 3.0 är för att dagens kretsar inte ger så många USB-portar som de flesta förväntar sig, de har 3xUSB 3.0-portar och väljer sedan att fylla ut med fler USB 2.0-portar för att folk inte ska klaga på att där finns för få USB-portar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fqvarfort:

USB 3.0-portarna är bakåtkompatibla så det går att koppla in både USB 2.0- och USB 3.0-enheter i USB 3.0-portarna.

Att inte alla portar är USB 3.0 är för att dagens kretsar inte ger så många USB-portar som de flesta förväntar sig, de har 3xUSB 3.0-portar och väljer sedan att fylla ut med fler USB 2.0-portar för att folk inte ska klaga på att där finns för få USB-portar.

Men du förstår fortfarande inte. Jag vet mycket väl att USB3 är bakåtkompatibel.

Det jag skrev i mitt första inlägg var att det är idiotiskt att placera dessa på framsidan. Vore bättre att ha USB2 i de framme och två st USB3 bak blandat med övriga. Det är ju knappast som så att om du har en ny extern HDD som stödjer USB3 så vill du ju inte ha den inkopplad på framsidan utan du vill använda portarna där bak.

Förstår du nu?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Men du förstår fortfarande inte. Jag vet mycket väl att USB3 är bakåtkompatibel.

Det jag skrev i mitt första inlägg var att det är idiotiskt att placera dessa på framsidan. Vore bättre att ha USB2 i de framme och två st USB3 bak blandat med övriga. Det är ju knappast som så att om du har en ny extern HDD som stödjer USB3 så vill du ju inte ha den inkopplad på framsidan utan du vill använda portarna där bak.

Förstår du nu?

Njae, ser inte problemet eftersom det utöver de 2xUSB 3.0-portar på framsidan även finns 1xUSB 3.0-port på baksidan.

Som jag ser det skulle jag kräva åtminstone 1xUSB 3.0-port på framsidan för att kunna koppla in ett snabbt USB 3.0-flash-minne för snabb backup/data-överföring utan att behöva gå via en USB-hubb eller förlängssladd. Visserligen skulle man kunna ha 1xUSB 2.0 och 1xUSB 3.0-port på framsidan för att placera två av USB 3.0-portarna på baksidan men jag tror det är enklare att förse den bakre porten med en USB 3.0-kompatibel hubb än att göra detsamma med den främre porten, så jag tycker det ser helt rätt ut att ha 2xUSB 3.0-portar på framsidan, så länge det finns 1xUSB 3.0-port på baksidan dvs.

Permalänk
Avstängd

Om den är tyst och om man kan slänga in en eller två SSD's så blir det nog ett köp faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fqvarfort:

Njae, ser inte problemet eftersom det utöver de 2xUSB 3.0-portar på framsidan även finns 1xUSB 3.0-port på baksidan.

Som jag ser det skulle jag kräva åtminstone 1xUSB 3.0-port på framsidan för att kunna koppla in ett snabbt USB 3.0-flash-minne för snabb backup/data-överföring utan att behöva gå via en USB-hubb eller förlängssladd. Visserligen skulle man kunna ha 1xUSB 2.0 och 1xUSB 3.0-port på framsidan för att placera två av USB 3.0-portarna på baksidan men jag tror det är enklare att förse den bakre porten med en USB 3.0-kompatibel hubb än att göra detsamma med den främre porten, så jag tycker det ser helt rätt ut att ha 2xUSB 3.0-portar på framsidan, så länge det finns 1xUSB 3.0-port på baksidan dvs.

Vad jag har läst i recensioner så klagar de på att USB3 sitter i fronten så missade i sådana fall att det fanns en på baksidan.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Om den är tyst och om man kan slänga in en eller två SSD's så blir det nog ett köp faktiskt.

Ja det är ju ett absolut krav när vi snackar htpc. Dock misstänker jag att det lilla formatet gör att de måste slänga in små högljudda fläktar Kolla bara acers motsvarighet. Den lever om den del.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vad händer med dessa? Varför kommer de aldrig in i lager? Vill ju ha en... =0(