Permalänk

NHL 11

Hej!

JAg är inne på att skaffa NHL 11 och jag har både Xbox360 och PS3. Kan inte bestämma mig till vilken konsol jag ska köpa det. Någon som vet om det är någon egentlig skillnad?

Permalänk
Medlem

Den stora skillnaden är att du behöver betala om du vill spela online på Xbox

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk

Jo jag vet :)..

Men grafikmässigt brukar det inte vara nån större skillnad?

En fördel hos Xboxen är att handkontrollen är skönare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiggerkpl:

Jo jag vet :)..

Men grafikmässigt brukar det inte vara nån större skillnad?

En fördel hos Xboxen är att handkontrollen är skönare

Nej, skillnaden är inte så stor. Jag har själv både Xbox och PS3 och skillnaden är ganska liten. Xboxen har i vissa fall lite mjukare kanter i grafiken då den har bättre stöd för "antialiasing" men i övrigt är det skit samma. Jag skulle valt en PS3 då du får en grym blu-ray spelare och möjlighet att byta HDD när du känner att den du har i dag blir för liten. Majoriteten av spelen kommer ändå till alla konsoler.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagrazol:

Nej, skillnaden är inte så stor. Jag har själv både Xbox och PS3 och skillnaden är ganska liten. Xboxen har i vissa fall lite mjukare kanter i grafiken då den har bättre stöd för "antialiasing" men i övrigt är det skit samma. Jag skulle valt en PS3 då du får en grym blu-ray spelare och möjlighet att byta HDD när du känner att den du har i dag blir för liten. Majoriteten av spelen kommer ändå till alla konsoler.

Han skrev att han redan har xbox 360 och Ps3
Det han undra om var om spelet skiljde något mellan konsolerna

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Antagligen så skiljer spelet inte mycket mellan konsolerna eftersom det är en inbiten genre (ett nytt spel varje år) med en motor som jag antar att den används även till fifa bl.a så det borde vara väldigt optimerat till varje konsol!

Permalänk
Medlem

Handkontrollen får avgöra helt enkelt.. jag ska lira NHL 11 hos en polare på lördag.. satan vad gott!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag kör nhl 10 på ps3, eller körde (ps3=död). Tycker det är sjukt mycket skönare på PS3 än på xbox. Skulle satsa på det dina polare kör på, om dom kör vill säga.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

Tack för tipsen.. Blev så att jag har beställt till PS3;an så det blir att hämta ut det idag och lira efter jobb