Firefox 4.0 når beta 5

Permalänk
Medlem

Firefox funkar mycket bättre för mej nu. Beta 1 och beta 2 funkade väldigt bra. I beta 3 fick jag lite problem. Nu har jag bara problemet kvar med fet stil som jag sa där uppe.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med att Youtube spelaren inte vill renderera om förrens något ändrar sig i den? Det skapar väldigt fula och störande effekter när man scrollar...

Permalänk
Medlem

Sir. Haxalot: Jag har samma problem, men jag tror att jag har haft det tidigare också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Är det bara jag som har problem med att Youtube spelaren inte vill renderera om förrens något ändrar sig i den? Det skapar väldigt fula och störande effekter när man scrollar...

Beror antagligen på Direct2D funktionen, den är nog inte helt finslipad ännu.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med beta 5 :/ Slutade svara ofta och kändes otroligt segt.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Chrome fungerar fortfarande bäst för mig kommer ge FF ett försök när det lanseras officiellt och hoppas på att FF har ökat i hastighet då går jag tillbaka igen saknar den gamla eldräven dock hoppas jag på att vissa tillägg finns att tillgå till FF som jag har på chrome

FF är i vilket fall som helst snyggare och mjukare när man surfar än chrome som är fult och det är hackigt när man scrollar etc etc (även med soft scroll).

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

I framtiden vill jag se diverse prestandatester som jämför IE 9, FF 4 och Chrome 6.
Sweclockers får gärna göra något sådant test.

Annars kan du göra det själv. Här är testerna som jag har gjort än så länge med den stationära i min signatur: Peacekeeper - The Browser Benchmark from Futuremark Corporation

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

bra test posta lite mer såna här

Permalänk
Medlem

Beta 4an fungerade mycket bättre för mig, 5an e segt o krashar för mig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses666:

bra test posta lite mer såna här

Nu har jag gjort lite fler tester: Peacekeeper - The Browser Benchmark from Futuremark Corporation
Har inte kört FF Beta på ett tag pga Xmarks inte fungerade men det gör det nu.

OBS! Använd en egen länk om ni ska göra egna tester, de flesta förstår nog det men säger till för säkerhets skull.

Texten som jag nu skriver blir förresten väldigt suddig när skriver detta trots stängt av hårdvaruaccelering! Återgår till 3.6.9

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

3.6.9 tillbax.. dena beta gav bra lustig text för mig.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

tesatde chrome 6 vilken skillnad Opera vinner i prestanda alla gånger verkar det som, lite trist då man inte gillar Operas utseende och funktionalitet så mycket men men synd att FF hamnar så långt efter fortfarande,

Permalänk
Avstängd

FireFox är långt ifrån snabbast, men min favorit är den för all framtid

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

I natt har det hänt skoj grejor med FF4.0b6pre. Den senaste tiden jag har normalt med nöd och näppe fått 1300 poäng på V8 Benchmark Suite - version 5 , men nu när jag checkade ut och kompilerade senaste versionen lyckades jag plötsligt lyckats komma upp i över 2000 poäng. Av ändringshistoriken framgår att det verkar som att man har aktiverat JägerMonkey. Trevligt!

Även om vissa konkurrenter fortfarande är snabbare ser det lovande ut när man tittar på grafen:
ARE WE FAST YET?

Permalänk

har kört beta5 några dagar nu och jag tycker den funkar riktigt bra! enda grejen jag märkt är att när man använder grupperingsfunktionen och zoomar fram och tillbaka så blir det kornigt och inte särskilt snyggt. Jag undrar lite vad det beror på? är det mjukvaruaccelerationen? någon som har lust att förklara?

Visa signatur

Framgången förföljer envist den väl förberedde! (och turen den skicklige)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Är det bara jag som har problem med att Youtube spelaren inte vill renderera om förrens något ändrar sig i den? Det skapar väldigt fula och störande effekter när man scrollar...

När jag navigerar till Youtube och klickar på en eller annan video så slutar den svara ibland
Men ja som Toja säger så är det nog 2D funktionen.
Men jag håller mig nog till Chrome tills Firefox 4 är släppt officiellt!

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk

Någon som vet om det finns ett officiellt releasedatum på Firefox 4.0?

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk

nu fick jag infon att beta 6 är redo för nedladdning, hoppas den är stabilare än 5an

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Någon som vet om det finns ett officiellt releasedatum på Firefox 4.0?

Enligt Wikipedia så är det någon gång i november.