Permalänk
Medlem

ELITSERIEN 10/11

Äntligen drar hockeyn igång! Som jag längtat

Igår drog den igång med match mellan AIK och LHC vilket inte slutade för AIK's favör direkt.

Tror det kan bli en jämn säsong både i toppen och botten faktiskt, svårt att tippa utom HV i topp samt AIK i botten.. Sålänge Lule klarar sig ovanför kvalstrecket är jag nöjd om jag ska vara ärlig. Självklart hoppas jag in i det sista men man måste tyvärr vara realist ibland också.

Ikväll möter vi SSK vilket antagligen blir en jämn match men förhoppningsvis med seger.

Dom har även ändrat så det blir straffar om inget lag avgjort i SD vilket jag bara tycker är skoj då straffar kan vara riktigt kul att se ibland!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Är det inte så att man inte får välja straffskyttar själv ?

Hur som helst, DIF, HV71, FBK i topp.... AIK och SSK i bott.

Skall själv till Hovet ikväll, kommer bli grymt!

Permalänk
Medlem

Det var ju en grym start för Gnaget iallafall!

Även om det är svårt att erkänna så känns det som det blir botten men man kan ju hoppas att vi slipper det och kan fortsätta bygga på truppen.

Permalänk
Medlem

Hoppas Fröunda klarar sig bättre i elitserien än försäsongsmatcherna iaf...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

CloX jo nu när du säger det Du har nog rätt i att dom ej får välja straffskyttar vilket kan bli än mer roligt

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Äntiligen dags för säsongens första derby! Luleå - saik

Blir nog en riktigt tuff match då vi brukar ha det svårt för dom men men jag hoppas! Ska antagligen se matchen hos en polare

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Vargarna från värmland sm guld ska ta!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlayphir:

Hoppas Fröunda klarar sig bättre i elitserien än försäsongsmatcherna iaf...

Det e ju klart att dom tar hem det Ser vi Indianerna i en final så är jag nöjd

Permalänk
Medlem

Helt galen match mot skaik.. 3-0 efter första perioden som vi mangla sönder dom i för att sedan i andra tappa allt spel och dom får utjämna till 3-3! Sedan i tredje var det jämnare men vi lyckades göra 2 mål till och vinna med 5-3. Så galet skönt!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Helt galen match mot skaik.. 3-0 efter första perioden som vi mangla sönder dom i för att sedan i andra tappa allt spel och dom får utjämna till 3-3! Sedan i tredje var det jämnare men vi lyckades göra 2 mål till och vinna med 5-3. Så galet skönt!

Fattar inte vad vi gjorde i första perioden, tror inte vi hade en pass till rätt adress Skönt att vi kom tillbaka i 2:a dock. Men välförtjänd seger till Luleå, Skellefteå var tyvärr för dåliga :/

Grattis

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Ny seger idag i ett "derby! 5-2 borta mot Modo helt sjukt underbar känsla! Mål på var 4e skott är inte dåligt Känns otroligt bra!

Och vad gjorde Frölunda? Galet vad jag skratta åt dom

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Inte MoDo's kväll uppenbarligen. Tycker vi hade rätt mycket oflyt (mål numero 1 och 2 t. ex) , energin och koncentrationen gick därefter

Permalänk
Medlem

Jaha, då var det dags för säsongens första förlust borta mot Timrå! Men 1 poäng är bättre än ingen? Såg inte matchen men det lät inte som någon skoj när man frågar dom andra som såg den Nåja bara tagga till lördag och krossa HV då!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Första vinsten för SAIK! Modo kändes tama och Skellefteå spelade bra!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Första vinsten och mot färjestad känns jävligt bra Bara för dom att hålla ihop resten av säsongen också

Permalänk
Medlem

Skönt med en seger ikväll! Var rätt nervigt när DIF gjorde 2-3 målet..

Ska in till linköping på lördag och heja fram vårt kära Luleå! Ska bli riktigt gött!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Luleå gnager på bra i starten! Skellefteå vann mot AIK idag också så det var mycket gött! Dock var matchen ingen höjdare att titta på, riktigt dålig hockey..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK AIK

Inte sämst i stan (för tillfället iaf)

Permalänk
Medlem

SÅ GÖRA VI NÄR VI KROSSAR FRÖLUNDA! KROSSAR FRÖLUNDA! KROSSAR FRÖLUNDA!

Så SJUKT härlig seger! Även om Frölunda fick allt för många chanser i 3e för mina nerver Härligt att Rautio fick hålla nollan och Vi gick upp till serieledning igen!

Och vad håller HV på med? Haha 50 sek kvar och AIK får göra 2-2.. Förjäkla roligt

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Avstängd

Vad ska det bli av mitt kära frölunda...

Permalänk
Medlem

Om Färjestad bara blir effektivare så kommer guldet till Karlstad igen

Permalänk
Medlem

Skööön seger mot Brynäs idag! Trodde inte på vinst med handen på hjärtat då vi oftast har svårt för dom!

Ganska 'kul' att se AIK också ånga på lite när många tippat dom längst ner, speciellt när det var någon som tippade dom som ett lag helt utan vinster under ordinarie tid med Minns inte vem det var men någon på a-bladet vill jag minnas

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.