Permalänk
Medlem

Funkar AMD athlon2 x2 250 till spel ?

Funderar på köpa en AMD athlon2 x2 250

Och innan ni skriver nått, så nej, tänker inte slänga ut en massvis med pengar på ny dator

Vill bara veta om den funkar till enklare spel utan som helst problem ? ( t.ex cs, mw2, ? )

kanske att man testar bfbc2 också

Så hur pass bra presterar den i spel ? duger den ? bra i smått överklockning ?

Och om nån har den, skriv gärna nått om den

§1
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är en athlon. Budgetmodell av AMDs urval dvs.

Permalänk

Den ska la duga till de spel du skrivit. Och är inte helt säker men har du tur kan du låsa upp den till 3-4 kärnor.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ja, den fungerar till spel.

Permalänk
Medlem

Sitter på en sådan i kombination med ett HD4850, som visade sig vara avstämda med varandra för att köra BF:BC2 på high med ca 30FPS (d.v.s. 100% load på bägge). Tänker därför byta upp mig till en Phenom x4 inom kort (+ ett 460). Rekomenderar att du sparar lite till och siktar lite högre.

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem

Den duger, särskilt ifall man klockar den lite. Och om den nu skulle "flaska" så är det ju bara att se det som ett sätt att lägga på lite extra anti-aliasing utan att förlora FPS.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Den ska la duga till de spel du skrivit. Och är inte helt säker men har du tur kan du låsa upp den till 3-4 kärnor.

Går tyvärr inte med x2 athlons, de har fysiskt kapade kärnor

Till saken, ja den funkar helt ok till de spel du listat.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Ställer lite samma fråga, tänkte köpa typ processor till lillbrorsan som spelar wow, cs och liknande spel, sedan tidigare har han ett hd3870 grafikkort och skärmen han spelar på stödjer max 1280*1024, känns som denna processor kompletterar grafikkort och skärm, eller ska jag lägga lite mer pengar på en bättre processor?
I så fall någon som har tips på processor som inte springer iväg alltför mycket i pris?

Permalänk
Medlem

I det scenariot säger jag "all in". Har varit grymt nöjd med prollen fram tills nu, när jag känner att jag behöver fler frames i BF

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem
Skrivet av slackr:

Går tyvärr inte med x2 athlons, de har fysiskt kapade kärnor

Till saken, ja den funkar helt ok till de spel du listat.

Stämmer till stor del, dock är det många exemplar som man kan låsa upp till 3-4 kärniga. Så har man tur sparar man in ett par hundringar istället för att köpa en dyrare processor. Men det är ju en ganska vild chansning

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Okej, så den verkar inte allt för dålig för att bara kosta 600 kr ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Stämmer till stor del, dock är det många exemplar som man kan låsa upp till 3-4 kärniga. Så har man tur sparar man in ett par hundringar istället för att köpa en dyrare processor. Men det är ju en ganska vild chansning

Nej det stämmer inte till stor del det stämmer till 100%, Regor har två kärnor och görs till athlon x2 och sempron. Rana och Propus har samma tillverkningsmetod och därmed kan Rana (x3) låsas upp till x4.

Phenom II x2 däremot är gjord i samma tillverkningsprocess som x3 och x4 och kan ibland låsas upp till x3 eller x4. Athlon x2 kan däremot INTE låsas upp.

Athlon II - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Okej, så den verkar inte allt för dålig för att bara kosta 600 kr ?

Jag hade lagt 200 extra å tagit en phenom II x2.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Det beror ju på vilket grafikkort som du ska använda.
Om det är ditt Evga 9500gt så är det det som bestämmer takten.
Men ett alternativ är att åtminstonne satsa på en Phenom II x2 550 eller 555.
Den går oftast att låsa upp till x4 och även om den inte går att låsa upp så presterar den bättre i spel än Athlon.
AMD Phenom II X2 550 Black Edition 3,1GHz Socket AM3 Box - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Processorer
AMD Phenom II X2 555 Black Edition 3,2GHz Socket AM3 Box - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Processorer
Dock några hundringar dyrare men mera prisvärda.
Ett moderkort med minst SB710 för att låsa upp processorn typ detta.
Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort
Sedan behöver du ju nya minnen DDR3.
Typ dessa Corsair XMS3 DDR3 PC10666/1333MHz CL9 2x2GB (TW3X4G1333C9A) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om DDR3-minnen
Så det är inte bara att byta processor.
Men så mycket billigare blir det inte om du ska köpa nytt.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...