WORDHELVETET SPARAR INTE !!!!!!

Permalänk
Medlem

WORDHELVETET SPARAR INTE !!!!!!

Tjenare,

Nu är det såhär att jag är ganska arg. Jag har en dator med Microsoft Office 2003. Har under en sjukdag ifrån skolan gjort klart en hel tidning, som handlar om Alfa Romeo, dess historia, bilar etc. Jag hade skrivit en bit och började med skiten runt tolv imorse och nu kvart över sex, sparar jag filjäveln (vilket jag gjort ett x antal gånger) och stänger ner programmet. Så loggar min kompis som ska ha den delen in på msn, jag ska leta upp filen men hittar den inte. VART FAN I HELA HELVETET ÄR FILJÄVELN? Nej, Word har inte sparat skiten. Skiten heter Namnlös1...doc. Har provat att leta efter namnlös*.doc, Namnlös1...doc, *.doc, namnlös.*, namnlös*, och namnlös+1...doc (som den heter när jag laddar när skiten ifrån hotmail då jag mailade det till mig själv ifrån skolan).
Hjälpfunktionerna i Word är totalt värdelösa, men det borde väl gå att återskapa det på något sätt?
Sorry att det blev ett lite otrevligt inlägg det här, är dock J...ligt trött efter att ha spenderat 7 timmar framför datorn på ett värdelöst ordbehandlingsprogram som ändå aldrig fungerar.

Gryymt tacksam för svar! Ha en bra dag, ni som kan! mvh

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk

Hjälper dig ju inte att hitta filen, men Google Docs nästa gång kanske?
Finns det inte nån recovery-funktion i word annars?

Jag vet inte hur det funkar i windows, men på en mac kan man ju välja att göra en sökning på, säg, dokument som är skapade inom de senaste 24 timmarna, man borde kunna göra likadant i windows?

Permalänk
Medlem

Har du äkta office? Virus skannat datorn? Annars kan du testa installera om office.

Tror inte det går att hitta filen nu tyvärr.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Kolla senast använda dokument? Finns väl på 2003 om jag minns rätt, även om det var ett par år sedan jag använde det senast.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Sök på *.doc i Documents and Settings-mappen. Sortera på Date modified.

Permalänk
Medlem

om du bara öppnade den direkt från hotmail utan att spara den kanske den har hamnat i temp och fått något skummt namn bara. om den nu skulle försvunnit, så testa programmet Recova från piriform

Permalänk
Medlem

I menyn längst till vänster bruka de senaste öppna word dokumenten finnas. Har du öppnat andra så har den förstås försvunnit från listan.

Öppna ett nytt eller vilket sätt det nu var du började den du leta efter. Välj spara som och se vilken mapp du hamnar i och kolla där. Samma som ovan så har den bytt ställe om du öppnat och hållit på med andra.

Sökning i Vista och Win 7 verka rätt värdelös i alla fall när jag testade med en fil som jag kunde se låg på skrivbordet men den ändå inte kunde hitta den.

Edit:
Säg inte att du valde att öppnade den direkt när du var såg den i hotmail?
Du ska ALLTID spara den till hårddisken INNAN du börja ändra och hålla på.
Åtminstone välja "spara som" och välj ett nytt ställe.

Leta upp temp mappen i C: någonstans under ditt användarnamn och hoppas att den är kvar. Beroende vilket Windows du har kan de var osylig och vara på annat ställe under ditt användarnamn så hur man hittar den varierar.

Permalänk
Medlem

När du öppnade den i hotmail sparade du ner filen då?
Om du bara öppnade filen kolla i C:\Users\%username%\AppData\Local\Temp

Permalänk
Medlem

Hej och tack för alla svar,

Har provat söka på *.doc i C:, D:, I: och Z:. Alltså alla enheter på datorn, 14 dokument kom upp men inget av dem var det jag letade efter. Notera att jag tryckte Ctrl-S minst fem gånger under tiden jag skrev dokumentet, så jag tycker det borde sparats någonstans, men icke. Och ja, jag laddade ner dokumentet från hotmail men borde den inte isf fråga vad dokumentet ska ha för namn innan man sparar det?

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Skrivet av Q4Rspwn:

Hej och tack för alla svar,

Har provat söka på *.doc i C:, D:, I: och Z:. Alltså alla enheter på datorn, 14 dokument kom upp men inget av dem var det jag letade efter. Notera att jag tryckte Ctrl-S minst fem gånger under tiden jag skrev dokumentet, så jag tycker det borde sparats någonstans, men icke. Och ja, jag laddade ner dokumentet från hotmail men borde den inte isf fråga vad dokumentet ska ha för namn innan man sparar det?

Du tryckte antagligen bara på kör. Då hamnar det i en temp-mapp. När du sparar så uppdateras den i tempen men så fort tempen töms så försvinner det dokument. Du ska aldrig "Köra" ett dokument!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Nu när 4 olika personer har sagt att du ska kolla i temp mappen så borde du göra det och SLUTA stirra dig blind på sök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Nu när 4 olika personer har sagt att du ska kolla i temp mappen så borde du göra det och SLUTA stirra dig blind på sök.

ja för sökverktyget i xp och uppåt är lite konstigt ibland. den söker inte alltid överallt när man vill att den ska göra det. Bästa brukar att vara att söka mha command-prompten

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.