Permalänk
Medlem

1055t/555be

Tjenare!
Har tänkt uppgradera systemet rejält!
Hade tänkt skaffa en ASUS M4A89GTD PRO/USB3 som jag hört är ett awesome moderkort för överclockning o sånt,men processor är lite svårare ,tänkte först på att moderkortet har core unlocker så då kan man väll utnyttja det o spara pengar (amd 555be x2 = amd b55 x4 ) eller slå på stort o skaffa en 1055t x6 ,men kan man verkligen använda sex kärniga idag ,något spel som stödjer det?..jaja
vad tycker ni?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kabbedi1:

Tjenare!
Har tänkt uppgradera systemet rejält!
Hade tänkt skaffa en ASUS M4A89GTD PRO/USB3 som jag hört är ett awesome moderkort för överclockning o sånt,men processor är lite svårare ,tänkte först på att moderkortet har core unlocker så då kan man väll utnyttja det o spara pengar (amd 555be x2 = amd b55 x4 ) eller slå på stort o skaffa en 1055t x6 ,men kan man verkligen använda sex kärniga idag ,något spel som stödjer det?..jaja
vad tycker ni?

Ja, det finns spel som stödjer 6 kärnor (t.ex. BC2) och lär bli fler i framtiden, men även många program drar nyttja av det. Dessutom kan du inte vara säker på att du kan unlocka kärnor.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

1055T är ett självklart val sen om du har råd skulle jag köpa
Komplett.se - ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3
1800kr så får du BÄSTA AMD moderkortet på marknaden idag fick hem mitt idag och hade lite strul men min processor tickar på i 3,5ghz nu.. var bara att gå in i bios sätta fsb'n på 250 och poff funka direkt blir mer pill imorn

Visa signatur

here we go!