Värt att köpa wii ? finns det något kul till wii ?

Permalänk

Värt att köpa wii ? finns det något kul till wii ?

jag funderar på att köpa en ny consol, har endast haft ps1 funderar på en nintendo wii.. frågan är, är det värt att köpa ett nu ? finns det några kul spel ? kommer wii att hålla i längden jämnfört med xbox o playstation ? bortsett från grafik

Permalänk

Det finns en del roliga spel till wii, men jag tror både 360 och ps3 kommer hålla längre än wii, framförallt kommer det ut fler bra titlar / år till 360 & ps3 än till wii, med ganska god marginal

Permalänk
Medlem

Wii är rätt kul om du vill lira med vänner eller så. Det är inget jag skulle köpa om jag skulle lira själv.
PS3 och Xbox har bra mycket roligare spel, men det är upp till dig vad du tycker är roligt. Lockar supermario och så, sår är wii bäst, men är det mer GTA och sånt så är det PS3/Xbox

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

Har för mig att WII kommer i en ny variant under 2011 med bättre grafik och Blu-ray spelare... Alla konsoller kommer väl utvecklas mer eller mindre, även om nintendo inte har kommit så mycket längre grafikmässigt än Nintendo 8-bit.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk

när kommer dem att komma ut med en ny wii ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

när kommer dem att komma ut med en ny wii ?

Finns inga planer på det just nu. Om du vill passa på kommer Mediamarkt sälja Wii för 1000kr på lördag(på en viss tid), iaf enligt reklambladet jag såg igår hemma.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

mjoo det var det jag tänkte på däarför undrar jagf om det är värt att inskaffa sig en wii

Permalänk

Om du vill köra homebrew så ska jag tipsa om att du skaffar ett begagnat från tidigt 2008 eller äldre, de nyare är betydligt omständigare att softmodda

Btw, jag har Wii och ett PS1, gissa vilket jag använder mest

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Ska du spela på nätet köp dig ett xbox.
Ska du spela med dig själv köp ps3/xbox.

Vill du inte spela så köper du dig ett Wii.

Wii har har helt klart totalt värdelöst utbud av spel, finns massor av dem och 90% är skit som man betalar överpris på.
Har själv ett Wii som jag inte ens spelat 10tim på pga bristen på roliga spel. Det är dålig precision på den trådlösa enheten.

Finns inget som wii gör bättre än xbox/ps3

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Om du vill köra homebrew så ska jag tipsa om att du skaffar ett begagnat från tidigt 2008 eller äldre, de nyare är betydligt omständigare att softmodda

Btw, jag har Wii och ett PS1, gissa vilket jag använder mest

ps1 ofc

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Avstängd

Värderar du spel som Mario, Zelda och andra exklusiva Nintendo-titlar så är Wii något för dig.
Om de spelen inte säger så mycket för dig så är det nog inte sån otroligt bra idé, såvida du inte uppskattar något av familjespelen, dvs.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk

Det är kul i början men man tröttnar rejält på konsolen, min lillebror som köpte sitt wii har tröttnat på det eftersom det bara finns vissa bra spel (zelda twilight princess, super mario galaxy 1+2 och new super mario bros wii är riktigt kul om man är flera), annars är det resten kassa spel. Finns mycket bättre spelutbud till xb360 och ps3. Skulle inte rekommendera wii till någon då man tröttnar för snabbt på den, i början är det jättecoolt att spela wii tennis men man märker snabbt att wii är ganska tråkigt