Video: Asus Rampage III Formula

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zegrod:

+1!
Sluta snacka skit om oss, ta aldrig bort PS2-porten!

PS2 här också ett gammalt keytronic för 99 kronor:)
Det bästa jag ägt nånsin och det har gått i mer än 7 år nu,snacka om värde för pengarna:))
Som nån skrev tidigare man slipper massa skitproblem med ghosting och att det inte funkar i bios med usbcrappet:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Om man skiftar HDD så händer det ibland att Datorn söker efter en massa hårdvara och kräver ibland att man svarar ja eller nej innan USB porten kommer igång, i bios så funkar USB tangentbord men inte alltid i Windows innan allt har startat.
Jag vet för jag har flera datorer men en mindre mängd operativ så HDD skifte blir ibland nödvändigt.
Stöter då ibland på att det inte finns PS2 port på bla DELL & HP datorer mfl.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Hedersmedlem

Med proppar menar nog -=FULLMOON=- att AMD borde ha bättre processor som kunde matcha I7

Alltid roligt med film Men låt Emil vara med lite mer Jonas. Och det kan ju inte vara så bra att hålla till i en fuktig kall källare om man lyssnade på Jonas röst.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Tack som fan. uppskattar detta riktigt ordentligt då detta moderkort blir nog nästa kort!
TACK IGEN!

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Buio:

Fel, X58/1366 är fortfarande aktuell i och med att den var bra designad från start. USB3 och SATA 6Gb/s har moderkortstillverkarna lagt på genom extra kretsar, t.ex. NEC krets för USB3. Nya moderkort från Intel kommer inte ännu även om det snackas mycket om SandyBridge. Dessutom kommer inte entusiastmodellerna först heller.

Sen undrar jag om Sweclockers missat kommentarerna den andra tråden om detta kort, där det har sagts att Rampage III Formula inte kommer att säljas i Europa. Bekräftat av Kinc på Asus dessutom enligt n1ck0.
http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/947713-...

Det stämmer att det inte kommer "autodistribueras" i Europa. Men efterfrågan har varit stor i Norden och framförallt Sverige, så vi kommer att göra det tillgängligt här inom 2-3 veckor. Det kan jag bekräfta.

Permalänk

Mer sådant med tjejmagneten Jonas!

Visa signatur

MacBook (höst 2007) | iPhone 3GS 32GB | ALIX m0n0wall

Permalänk
Medlem

Kul med videos, fortsätt med det!

Permalänk

verkar nice asus rampage iii formula men man får hoppas att den visar rätt temperatur på cpu för dom andra korten har inte visat rätt än så länge det är inte så kul -.-

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 | MB: MSI X570 MEG UNIFY | CPU: AMD Ryzen 7 3800X | DDR4: G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo | GPU: Sapphire Radeon RX 6700 XT 12GB Nitro+ Gaming OC | M.2: Samsung 970 EVO Plus 500GB | PSU: Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Heatsink: Fractal Design Celsius S36 | Display: BenQ XR3501 Curved 144Hz | O/S: Windows 10 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Tycker att de borde vara video och skriftligt gillar att bläddra runt resultaten.

Permalänk

quad-SLI ; "försvinnande lite folk som faktiskt gör det på riktigt"
i videon säger han detta, vad menas... kan man köra quad-sli på låtsas..

Visa signatur

Intel Q9550 @ 2,83 GHz | Asus Maximus II Formula | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4GB | Noctua NH-C12P | XFX Geforce GTX280 XXX | 2 x 250GB WD Caviar Blue RAID + 1 TB Hitachi Deskstar | Thermaltake 850W | LianLi PC-A17A | W7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paiytor:

Jag använder PS/2-porten!

+1
Ps/2 rules, rätt kul att se, jag trodde faktiskt jag var ensam om det

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Det stämmer att det inte kommer "autodistribueras" i Europa. Men efterfrågan har varit stor i Norden och framförallt Sverige, så vi kommer att göra det tillgängligt här inom 2-3 veckor. Det kan jag bekräfta.

Ok, det låter bra.

Antar att efterfrågan varit stor pga Sweclockers skrivit om det, se vilken makt ni har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Med proppar menar nog -=FULLMOON=- att AMD borde ha bättre processor som kunde matcha I7

Alltid roligt med film Men låt Emil vara med lite mer Jonas. Och det kan ju inte vara så bra att hålla till i en fuktig kall källare om man lyssnade på Jonas röst.

-=FULLMOON=-
''Känns ju rätt bra kort.. Skulle dock funnits en bra motsvarighet till AMD's proppar.''

Jag tycker att det verkar som om han menar Formulakort till AMDs proppar.
FULLMOON svarar nog själv så småningom

Det är ett Corshair IV Extreme påG oxå.

Varför är intelversionens formulakort nästan dubbelt så dyrt som AMDs version?
Den verkar ju inte ha så mycket mera att erbjuda en en sketen liten extrafläkt?
Dessutom färre PCI-E slottar.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Använder PS/2-porten. Så det så.

Tackar för en bra video.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk

Måste bara tillägga snabbt när jag sitter här och dreglar över videon att jag använder PS/2 porten.

Edit: I övrigt en riktigt skön recension och jag älskar videorecensioner! Gör mer och längre. Det är nog fan DU som får tummen upp!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Skrivet av Paiytor:

Jag använder PS/2-porten!

Samma här! Älskar mitt tangentbord, och kommer aldrig byta!

Permalänk
Medlem

Låter som att vissa sitter med tangentbord äldre än våra medlemmar

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Jag använder också PS/2. Det kommer jag göra så länge mitt gudomliga tangentbord håller

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AMD_PERA:

-=FULLMOON=-
''Känns ju rätt bra kort.. Skulle dock funnits en bra motsvarighet till AMD's proppar.''

Jag tycker att det verkar som om han menar Formulakort till AMDs proppar.
FULLMOON svarar nog själv så småningom

Det är ett Corshair IV Extreme påG oxå.

Varför är intelversionens formulakort nästan dubbelt så dyrt som AMDs version?
Den verkar ju inte ha så mycket mera att erbjuda en en sketen liten extrafläkt?
Dessutom färre PCI-E slottar.

I så fall finns ju Formula IV Asus Crosshair IV Formula - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort och Extreme IV Asus Crosshair IV Extreme - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

bra recention kunde ju varit med lite prestanda test ochså iaf som diagram

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

bra recention kunde ju varit med lite prestanda test ochså iaf som diagram

http://img708.imageshack.us/img708/8867/jonasrekomenderar.png

Asus Rampage III Formula Living Review

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Låter som att vissa sitter med tangentbord äldre än våra medlemmar

IBM Model M, har 2 stycken. Det finns ingen anledning att byta.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Vore inte helt fel om dom tog bort IDE, PCI och PS/2 på vissa moderkort för dom som inte vill ha det (jag).

Du har rätt i IDE och PCI, men inte PS/2

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd
Skrivet av linxz:

IBM Model M, har 2 stycken. Det finns ingen anledning att byta.

Haha nice jag har också ett,jag varvar det mellan mitt keytronic när det ena behöver plockas isär och diskas:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Varför skulle SweC göra en videorecension av ett moderkort som inte släpps i Europa? o_O

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aMp:

Varför skulle SweC göra en videorecension av ett moderkort som inte släpps i Europa? o_O

#10384014

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VretaKloster:

quad-SLI ; "försvinnande lite folk som faktiskt gör det på riktigt"
i videon säger han detta, vad menas... kan man köra quad-sli på låtsas..

Ironin flödar?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Är det någon som har provat ROG connect med en annan dator och hur funkar det för er?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Nu har mitt Rampage III Formula kommit till mitt postkontor xD Import från staterna.

Visa signatur

Corsair 750D Airflow Edition | Gigabyte X570 Aorus Pro | AMD Ryzen 9 3950X | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | ASUS GeForce GTX1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Varför skulle SweC göra en videorecension av ett moderkort som inte släpps i Europa? o_O

Kanske för att det fortfarande går att beställa det från utlandet?