Modda fläkt hål första gången HJÄLP?! Har kollat forumet.

Permalänk

Modda fläkt hål första gången HJÄLP?! Har kollat forumet.

Hej!

Nu är det så att jag hittade ett gammalt fujitsu simens chassi som var lite likt 800D fast silver, så jag blev jäkligt sugen på att köpa ett par färgburkar och göra det användbart. Så dagen efter gick jag iväg till mekonomen och köpte mig 3 mattsvarta färgburkar och sprayade hela chassit. Blev VÄLDIGT bra. Men det är ett gammalt chassi, inte moddat innan, inget gamerchassi. Så såklart inga fläkthål i toppen och i botten, så nu ska jag fixa det. Men jag vill göra det riktigt snyggt för även fast det är första gången jag moddar så är det sjukt viktigt för mig att det blir perfekt. Till saken... Vad är era tips för att få det snyggt, hur tar man ut en bra mall att rita efter och sedan skära? Dremel, sticksåg? Ge mig en liten FAQ, och ja, jag har kollat runt på forumet men har inte hittat något bra.

Tack för mig. /Phenphantom

Chassit ser ut såhär.
http://ii.alatest.com/product/600x400/2/e/Fujitsu-Siemens-Sil...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej.

Har du kollat Youtube? Titta här: YouTube - MonsterMawds kanal

I övrigt är det väl bäst att vara försiktig. Kanske tejpa innan du skär ut hålet. En Dremel blir nog bra om du inte ska ha en mindre fläkt för då funkar en hålsåg lika bra.

Lycka till.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

Tack! Drar claes ohlsson imorn och införskaffar mig en dremelkopia då! Fattig 15 åring. ><

Visa signatur