Permalänk
Medlem

Dual BIOS

Hej!

Finns det något (AMD) moderkort med dubbla BIOS liknande ASUS Rampage III har i Intelvärlden?
Det verkar ju ypperligt då varje BIOS-uppgradering känns som en risktagning...både flashningen och buggar, samt att man ibland inte ens kan gå tillbaka till ett tidigare fungerande BIOS.

/Manor

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk

Tror att så gott som alla Gigabytekort har det. Mitt GA-MA785GMT-UD2H har det iaf, och det är ju inte direkt high-end ;).

Permalänk
Medlem

Mitt 1000-kronors(DVS. det kostade så mycket när jag köpte det) Gigabyte kort har det. Så det är nog som defaultusername säger, nästan alla Gigabyte kort har denna funktion.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Jag har ett GIgabyte GA-ma770-ud3 som är ganska budget.
Det har dual bios

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

gigabyte- ga-790xta-ud4. har de?:)

Permalänk
Medlem

Så det är alltså Gigabyte som gäller då?
ASUS har varit mitt favorival, men de verkar alltså släpa efter lite på AMD sidan!!?

Vilket/vilka Gigabyte-kort grejar X6 utan ett inledande BIOS-byte. Det verkar vara ett bekymmer som finns/funnits åtminstone, och tvingat flera köpare att skaffa två processorer bara för att kunna BIOS-uppgradera innan X6:an kunnat monterats.

/Manor

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manor:

Så det är alltså Gigabyte som gäller då?
ASUS har varit mitt favorival, men de verkar alltså släpa efter lite på AMD sidan!!?

Vilket/vilka Gigabyte-kort grejar X6 utan ett inledande BIOS-byte. Det verkar vara ett bekymmer som finns/funnits åtminstone, och tvingat flera köpare att skaffa två processorer bara för att kunna BIOS-uppgradera innan X6:an kunnat monterats.

/Manor

Det står väl om du kollar upp kortet du tänkte köpa på gigabytes hemsida? Det stod iaf på mitt kort att det stödjer intel 6-core.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Manor:

Så det är alltså Gigabyte som gäller då?
ASUS har varit mitt favorival, men de verkar alltså släpa efter lite på AMD sidan!!?

Vilket/vilka Gigabyte-kort grejar X6 utan ett inledande BIOS-byte. Det verkar vara ett bekymmer som finns/funnits åtminstone, och tvingat flera köpare att skaffa två processorer bara för att kunna BIOS-uppgradera innan X6:an kunnat monterats.

/Manor

Alla Gigabytes kort med 8xx-norrbrygga stödjer X6 med original-BIOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av defaultusername:

Alla Gigabytes kort med 8xx-norrbrygga stödjer X6 med original-BIOS.

Toppen, stort tack för detta svar.

/Manor

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av defaultusername:

Alla Gigabytes kort med 8xx-norrbrygga stödjer X6 med original-BIOS.

Det är inte helt sant, dock lär de göra det med de mobos (bios) som köps idag då prollarna är lite mindre nya nu

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)