Permalänk

Pink Devotion (ByggLogg)

Hej, jag är ny på detta forum och skulle vilja att ni berättar om det finns någonting jag kan ändra på så fort som möjligt.

Deep Purple är ett projekt som inte liknar något annat, Idén är att använda mig av mörka färger men av något speciellt slag.
Min budget på hela projektet är 1500kr vilket är ganska lite och då ska ALLT ingå även saker jag redan äger, detta för att bevisa att man kan göra riktigt snygga saker för en väldigt liten peng.

Specs:
Xbox 360 Motherboard - Kernel 1888
DvD drive - LG Hitachi
1x 2,5" 20Gb HDD - Samsung
1x 3,5" --GB HDD - "Alternative"
Chassi - PlexGear minitower SC-150
PSU - Microsoft 203w
JTag installation - 700kr (Fast pris)

Ni kanske inte förstår varför jag vill göra själva xboxet större? Kylningen är ett skämt i nuvarande chassi och jag behöver lite mer plats för intern PSU och HDD.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Lol jag trodde att du hade skapat en tråd om bandet med samma namn...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Nu är det lite på gång, laddar upp lite bilder.

Frontplaten på chassit.

Själva chassit, väldigt rymligt faktisk men om jag ska få in en ny PSU blir det en riktigt tight fit vid toppen, men förmodligen gör jag inte så..

Svart blir det kanske, har lite andra funderingar, måste iallafall måla insidan svart om det ska vara så. (Chrome färgen har inget att göra med mitt projekt so far, får se om jag lyckas med en sak som jag tänkt använda den till)

Denna fick man med i chassit, fick mig ett gött skratt men den ska in för alternativ ljudkälla.

Och till sist The Ring Of Light aka TROL(L), den kommer att få en extrem makeover ska bli intressant att se om jag lyckas

Jag kommer försöka göra så att man kan sätta in ett mobo som är 100% original utan att behöva göra om någotnting.

Kritik uppskattas

Missstag
Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Proffsmoddare

Var det 1500kr med Xbox inkluderat och allt? Blir spännande att se vad du gör. Jag hoppas att du gör mer än att spraya ett chassi och stoppa in ett 360.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Jag har en känsla om att det kommer bli jävligt bra

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av sack:

Var det 1500kr med Xbox inkluderat och allt? Blir spännande att se vad du gör. Jag hoppas att du gör mer än att spraya ett chassi och stoppa in ett 360.

Ja 1500 med allt inkluderat, lite tveksam till den summan men det kan nog gå Och nej, spraya och stoppa i en 360 räcker inte -.- Vill ha det lite som andra byggen är på SweC men med helt annan hårdvara

Skrivet av Skarhed:

Jag har en känsla om att det kommer bli jävligt bra

Då har du en bra känsla!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Day Two!

Day two, nu har jag arbetat med att fästa moderkortet i chassit.
Jag fick borra nya hål och töja ut dem med mejsel då jag inte hade rätt storlek på borren, sen tog jag och tvingade i skruven så den gängade sig själv.

En riser + skruv som kom med chassit.

"Gängningen" som gick oväntat bra

En riser på plats!, four more to go.

nu sitter moderkortet på plats och resten av arbetet kan börja!

Vill bara påpeka att jag hade väldig tur med chassit faktist, ingen stenhår metall som är omöjlig att arbeta med utan rätt verktyg och perfekt utskuren baksida så jag kan komma åt Kylarfästena

Eftersom projektet håller ett lila och svart färgschema tänker jag beställa lila & svart kabelstrumpa från MDPCx och välja kulör efter det, så chassit kommer att målas ganska sent in i projektet .... Panelerna däremot kan skyndas på lite då de kommer vara svarta

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

SHOUTOUT!

Ska beställa sleeve men funderar på att ändra färgvalet helt till vitt och svart, köpa vit sleeve måla chassit vitt men ramen svart och svart listrunt plexit som kommer in.

Hur fan ska jag göra? Lila vet jag att det skulle bli ascoolt men vitt är mer lyxigare känsla på, Behöver hjälp!

Vill göra ett annorlunda mod egentligen men kommer det verkligen att funka? Eller är Lila och svart skitfult enligt andra? Den lila kulören jag är ute efter är den på MDPCx's sleeve.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Jag tycker HELT klart att du kör på lila och svart, kan bli riktigt läckert! Sen med lite inslag av vitt också, kanske 2-3 vit sleevade kablar, de hade varit nice
Kul med lite annat än bara datorer, inte för att det suger att kolla på, men kul med variation
Jag vill också ha jtag, men min box har för sen kernel

Visa signatur
Permalänk

Tur att du skrev sådär, slängde iväg en beställning strax efter inlägget xD Dock inte så mycket men jag tror att det räcker eftersom jag inte har ett PSU med fjortontusentrettioett kablar
10m Lila Small
5m Lila Sata
10m Svart Small
2m Svart Small Heatshrink
0,7m Svart Sata Heatshrink

Funkade inte att ta till mer/vitt då frakten hade gått på för mycket då jag fick slut på paypal pengar.

Synd på xboxet, gjorde ett Major Misstake förut när jag fick tag på ett riktigt gammalt xbox. Kände så hårt för att sitta o få ett extra liv på Search and Destroy på MW2 så jag gick live och uppdaterade till NXE. Dagen efter fick jag reda på allt med JTag, snacka om att jag blev sur på mig själv

Funderar dock på att sätta en egen logotype någonstans i Vitt då Nu måste jag få tag å några lila LED's men det ska nog inte vara några problem

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Slleven har kommit! och snabbt gick det! Skickade beställningen den 31'a kl. 22:59 och den skickades den 1'a. Det är 2 dagar från tyskland till sverige!!

Jag har också skaffat mig en egen ny kamera (Använde min systers Nikon D60) så bättre bilder och framför allt MER xD. Kameran jag köpte var en Canon 550D.

Bilder på sleeven kommer inom kort men jag kommer att vänta lite med att sleeva kablarna.

P.S Jag hatar ordet kabelstrumpa

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Här kommer lite bilder, notera att färgen inte blev riktigt rätt :/ vet inte vad som hände, är det någon som kan foto som har koll på vad för inställningar jag bör ha får att få den "perfekta" bilden?

Den glada lilla gubben med mitt namn på

Färgen är egentligen ungefär som på MDPCx hemsidan.!!!

En en gång helt fel på färgen :/

Ser sjukt mycket mer lila ut i verkligeten, fick inte till det bara Samma problem får jag när jag fotar mitt xbox som har en liten konstig mix av orange på kamera blir det helt rosa som egentligen är rätt färg efterom det är en flourcerande rosa som kum ut lite konstigt men helt brutalt coolt för ögat!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Här kommer lite bilder, notera att färgen inte blev riktigt rätt :/ vet inte vad som hände, är det någon som kan foto som har koll på vad för inställningar jag bör ha får att få den "perfekta" bilden?

http://i793.photobucket.com/albums/yy218/4everapple1/sleeve/I...

Den glada lilla gubben med mitt namn på

http://i793.photobucket.com/albums/yy218/4everapple1/sleeve/I...

Färgen är egentligen ungefär som på MDPCx hemsidan.!!!

http://i793.photobucket.com/albums/yy218/4everapple1/sleeve/I...

En en gång helt fel på färgen :/

Ser sjukt mycket mer lila ut i verkligeten, fick inte till det bara Samma problem får jag när jag fotar mitt xbox som har en liten konstig mix av orange på kamera blir det helt rosa som egentligen är rätt färg efterom det är en flourcerande rosa som kum ut lite konstigt men helt brutalt coolt för ögat!

Han skriver ju att kameran kan visa annan färg

Citat:

If you shoot photos of it and your camera shows something different than what you see in reality, you need to de-saturate your photo just a little bit and also reduce the color-intensity of your photo very slightly. Even high-end cameras have problems with this MDPC-Purple color-shade - because they don't "know" it and can't "believe" it ) No kidding! You can always take my picture as the reference, because the color is exact on it (if your monitor is not calibrated completely wrong of course).

Sleeve SMALL - PURPLE | Sleeve | MDPC Sleeve | MDPC-X International

Permalänk

Tack, nu är den stora frågan hur fan kunde jag missa det där han skrev xD

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Ush, nu blev jag lite trött på Ps... Fick inte till det, om det är någon som har lust att hjälpa mig med det här lite mer, typ som en tutorial skulle jag bli jätteglad

Som sagt, jag fick inte till det.......

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Det jag skulle säga är att du ska ändra så lite som möjligt i t.ex. PS... Mycket lättare att ta ett nytt kort. Om det ser fel ut, fippla lite inställningarna tills det blir bra

Visa signatur
Permalänk

Nu har jag roffat åt mig en sata kabel för att se hur det kommer se ut :), förmodligen kommer jag klä sata kabeln i svart eltejp innan jag sleevar men tills dess drog jag bara på sleeven för att se hur det såg ut. I say awesome

Nu har jag pillat lite med kameran så ni får säga vad ni tycker om färgerna, jag behöver fotfarande hjälp då jag inte riktigt får till det i starkare ljusförhållanden -.- Bilderna var tagna precis nu med bara datorskärmen som ljus.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

lite pillande i ps såhär på kvällen..ser det närmare ut som org?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

lite pillande i ps såhär på kvällen..ser det närmare ut som org?

http://i144.photobucket.com/albums/r163/_Andyah_/blandat/IMG_...

Nej inte riktigt, du är på gång men du drar alldeles för långt åt blått, som nils sa skulle det egentligen bara behövas dra ner på saturation och kanske en lite colorboost. Men resultatet jag fick på de senaste bilderna blev faktiskt ganska bra, då tog jag o ställde in lite saker på kameran som i det här fallet saturation m.m.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

YEEAAAH! Nu tror jag att jag fick till det! Enkelt fixat med Adobe Lightroom

Säg vad ni tycker, blev det rätt? Vill ha andra personers åsikter också.

*EDIT* Det är såhär sleeven ser ut i verkligheten, färgen på hemsidan stämmer inte så bra med verkligheten, jag tror faktiskt inte att min macbook skärm skulle vara felkalibrerad åt helvette från fabrik Färgen e dock fortfarande awesome!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Looking good (Y)

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Jag vet att jag tillslut kommer att bli irriterande men jag älskar bilder och tyvärr kommer det komma ny HELA tiden!

Imorgon / från och med om 8 minuter ska jag nita av chassit och förbereda för lackning, matt svart kommer det förmodligen bli. Andra detaljer kanske blir lila men vi får se. Sen blir det av till classe för att köa nittång för en förmögenhet (observera min budget)

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Update! En rolig en den här gången

Nu har jag test sleevat en sata kabel och resultatet blev fantastiskt! Målade kabeln svart för mörk underton FIY.

Målade gjorde jag också! Nitade av chassit o bärjade spraya, kommer förmodligen fixa färgen matt för just nu är den glossy... Råkade också ut för ett satans J**la missöde med tidningen som låg under, ski*Helve**et bestämde sig för att vika sig över och fastna där medans jag gick och åt. Nu är det försent/förtidigt att göra något åt saken så vi får se vad jag gör imrn.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Ni får ursäkta bilderna i senaste inlägget då jag fick kämpa med skitsvåra ljusförhållanden och färgen på sleeven blev åt helvette.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

nu har du lärt dig en sak iaf om tidningar:P..tejpa fast dom nästa runda. annars om du kan så häng upp sakerna i nån järntråd elr nått så hänger dom fritt

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Uppdatering :]

Nu har jag gjort en skiljevägg där jag bland annat ska gömma nätagget,
Skiljeväggen ska målas matt svart som resten av lådan vid senare tilfälle.

Och så ännu en bild på min fina sleeve

Hoppas ni gillar bygget kom gärna med förslag om vad jag kan ändra på.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Du är lite inne på mitt framtida tema här. Lila med Deep Purple-relaterat namn. (Har ett av albumen i åtanke)

Hoppas det blir snyggt!

Permalänk
Medlem

att ha den där väggen där verkar lite jobbigt för att kunna få bra kylning i chassiet? bara en fläkt som blåser ut sen? två med nätagget då:S

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

att ha den där väggen där verkar lite jobbigt för att kunna få bra kylning i chassiet? bara en fläkt som blåser ut sen? två med nätagget då:S

Jag har koll på kylningen, kommer göra fler hål för fläktar andingen 2 eller 3 140mm fläktar för GPU-CPU kretsen och en mindre förmodligen 80mm för nätagget som kommer sitta bakom skiljeväggen.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

inga fler bilder nu? står projektet stilla?

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>