Permalänk
Medlem

Fixa lite i burken :D

Har just uppgradetat burken med ett GTX 470 och en AMD 1055t!

Kabeldragningen ville jag ju fixa till lite, så en lördageftermiddag som denna kändes som
helt rätt dag för en sådan uppgift

Sen att kabeldragningen inte vart så väldans mycket bättre är ju en helt annan femma

Specs:

Coolermaster 330 elite
500w fps group PSU
Asus M4N72-E SLi
AMD 1055t @ 3,64 Ghz
"Moddad" Coolermaster hyper TX-3
4 Gb kingson hyperX @ 1040 Mhz
ZOTAC GTX 470 @ stock/stock/stock
800 Gb totalt HDD utrymme

Fixa lite i burken

Permalänk
Medlem

Hehe, hade precis samma chassi innan jag byggde ett nytt. Till och med isoleringen är samma Ett tips är att köpa asfaltsgummi på biltema då det minskar vibrationer betydligt, vet iofs inte om du har problem med det ^^

Permalänk
Medlem

Detta är nog det snyggaste Elite 330 jag sett. 4p!:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Hehe, hade precis samma chassi innan jag byggde ett nytt. Till och med isoleringen är samma Ett tips är att köpa asfaltsgummi på biltema då det minskar vibrationer betydligt, vet iofs inte om du har problem med det ^^

Jag har sätt ditt bygge, helt awesome, funderar på något liknande själv och det där med asfalstgummi från biltema blir svårt när man bor på gotland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Detta är nog det snyggaste Elite 330 jag sett. 4p!:)

Tackar tackar håller dock på med ett fulltower i trä, fast det har stått still ett tag nu ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

Tackar tackar håller dock på med ett fulltower i trä, fast det har stått still ett tag nu ;P

Gytt, en fråga bara. Varför lackar du inte insidan svart för?:) Mycket snyggare än den gråa vanliga färgen och det kostar typ 80kr för en burk.

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Gytt, en fråga bara. Varför lackar du inte insidan svart för?:) Mycket snyggare än den gråa vanliga färgen och det kostar typ 80kr för en burk.

Insidan är faktiskt lackad med silverfärg, hade det hemma osv... ja har funderat på det men ja vet inte om jag orkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

Insidan är faktiskt lackad med silverfärg, hade det hemma osv... ja har funderat på det men ja vet inte om jag orkar

jaha, men isfåfall är den nog snyggare irl

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

jaha, men isfåfall är den nog snyggare irl

Jo det tycker jag

Permalänk
Medlem

HAHAH, oj vad jag såg fel. Trodde du hade ljuddämpat med fastlimmade cocopops, fast dom vita som inte har choklad smak (namn?) XD

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

Snyggt! Vad har du för PCB temp på ditt grafikkort?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

HAHAH, oj vad jag såg fel. Trodde du hade ljuddämpat med fastlimmade cocopops, fast dom vita som inte har choklad smak (namn?) XD

HAHA x) Nej det är dempmatta för motorrum, 59 kr på mekonomen (Y)

Permalänk

Jag tror nån sitter för mycket på WLM...

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Snyggt! Vad har du för PCB temp på ditt grafikkort?

/S

Fan va ballt, de kunde man ju kolla i nya evga-precision

Idle: 29C
Load: 45 C

Är det bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Jag tror nån sitter för mycket på WLM...

Haha du menar alltå smileysarna eller?! ;D

Permalänk
Medlem

Gotlänning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Gotlänning?

Ouh ja Lambi

Permalänk
Skrivet av roskai:

Fan va ballt, de kunde man ju kolla i nya evga-precision

Idle: 29C
Load: 45 C

Är det bra eller dåligt?

Bra skulle jag säga jag sitter på vatten med core-block och då ska pcb'n bli varmare men min ligger på 37c när jag foldar

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

Ouh ja Lambi

El maco

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

De e Lambi me kollen de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Bra skulle jag säga jag sitter på vatten med core-block och då ska pcb'n bli varmare men min ligger på 37c när jag foldar

/S

Okej, fläkten går på ~80 % vid load, vet inte om de har ngn betydelse :`)

Permalänk
Skrivet av roskai:

Okej, fläkten går på ~80 % vid load, vet inte om de har ngn betydelse :`)

Orkan! Ne det har nog ingen större betydelse för PCB temp. dock för Gpu temp som annars blir sinnessjukt hög..

Min load temp på vatten under folding är max 45 grader, den är under ibland

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Orkan! Ne det har nog ingen större betydelse för PCB temp. dock för Gpu temp som annars blir sinnessjukt hög..

Min load temp på vatten under folding är max 45 grader, den är under ibland

/S

A men det är ju riktigt bra som sagt, jag bygger en trälåda, projektloggen kommer antagligen heta "sauna" ;D

Permalänk
Skrivet av roskai:

A men det är ju riktigt bra som sagt, jag bygger en trälåda, projektloggen kommer antagligen heta "sauna" ;D

Härligt namn!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Härligt namn!

/S

Ja 470 får agera värme källan i bastun

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Härligt namn!

/S

Ja 470 får agera värme källan i bastun