Permalänk

Hur många har börjat klocka?

Ja, som sagt hur många här på SweC hade aldrig klockat sina datorer men började när dem medlemmar?
Och varför blev ni medlemmar?

Själv har jag inte klockat än men ska prova det när min nya dator kommer.
Jag blev medlem för att jag plötsligt blev intresserad av datore

And thats my story. Whats yours?

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk

Jag började klocka efter jag blev medlem, hade funderat på att göra det innan men det blev aldrig av.

Sedan har jag väll fortsatt att ta det en bit förbi vanliga luft och vattenkylare men det är en annan historia.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Tror jag hittade till forumet när jag började överklocka... mina bragder är som följande.. min P1 120@133 .. PII 233@266 .. PIII 700@1050 ... P4 Northwood 2,8@3,4 ..

Sen efter det har jag inte klockat mer än nån enstaka gång för skojs skull men inget seriöst..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Att bara klockat så gammal hårdvara som P1 är en bragd. Bland de äldsta jag klockat seriöst är en (av sex) celeron 352, nordens högsta validerade frekvens på 7,8ghz.
Har några andra skoj resultat i sign, men nu ska jag inte sitta och skryta (även om det ibland känns bra).

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jag reggade mig för att jag hade problem med datorn och var lite intresserad av OC men första seriösa klocken kom inte förens på en c2d propp

Permalänk

Har väl aldrig clockat mycket, men det har blivit lite smått genom åren.

Blev sugen på att göra nåt av en Define R3 låda i vitt när de släppte infon om det. Så jag trillade in på forumet här i mod tråden

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Aldrig hårdklockat dock lagt 1-1,5ghz på lite blandade cpu'er.. brukar sluta med blåskärmar för min del

Kommer nytt moderkort idag så blir till att installera och klocka när tids finns.. förväntar mig minst 800mhz pang på. sen får jag se vad cpu'n klarar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Regade mig här och i samma veva började jag nog klocka. Har för mig det var här jag lärde mig hur man skulle rita med blyerts på sin gamla AMD Thunderbird för att låsa upp den

Permalänk
Medlem

Nu var det ett par år sedan jag överklockade.
men då jag gjorde det så överklockade jag en Intel E6400 från 2.13Ghz till 3,5Ghz stabilt med luftkylning.
klockade även en Q9550 minns dock inte hur mycket.
Lärde mig överklocka utav Guiderna på Sweclockers Forum bo-jaa

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Tror jag hittade forumet och reggade mig när jag började klocka. Detta var 2004 tror jag. En gammal Pentium 4. Började klocka grafikkort i ungefär samma veva.
(Glömde sedan av det kontot och skapade mitt nuvarande. Ganska störande då man gärna hade haft sin "korrekta" registreraddatum )

Permalänk
Medlem

Hittade till swec för att börja klocka, tror det var för att ta min Barton 2500+ till 3200+. Sen dess har man väl klockat lite på skoj, senaste var att trycka upp sin Q6600 till 4GHz. Efter det har jag dock inte gjort det.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Klockade lite förr, inte alls längre, dock blev jag hitskickad av en medlem på aspsidan nån gång 2004, men blev medlem 2005.
Sen dess har spel samt OÄ forumen varit mina stora delar här.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Vad är klocka? Förstår ingenting.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dima.g:

Ja, som sagt hur många här på SweC hade aldrig klockat sina datorer men började när dem medlemmar?
Och varför blev ni medlemmar?

Själv har jag inte klockat än men ska prova det när min nya dator kommer.
Jag blev medlem för att jag plötsligt blev intresserad av datore

And thats my story. Whats yours?

Jag har varit medlem här i över 8 år, men har mer eller mindre aldrig klockat en dator.

Jag blev medlem på grund av forumsdelen "Modifikationer och egna modifikationer" på grund av det elektronikintresse jag hade på den tiden. Men jag var mer intresserad av att bygga en astabil vippa av en IE555-krets än att hålla på med fläktkontrollers och tjafs.

ÖÄ fick mig att stanna. När sen ÖÄ låg nere under några år var jag inte speciellt aktiv, men på senare år har jag hittat tillbaka, nu mer eller mindre enbart på ÖÄ.

Permalänk
Skrivet av Billy Bob:

Vad är klocka? Förstår ingenting.

När man höjer klockfrekvensen på processorn så att den jobbar snabbare. Kort och gott

Själv har jag aldrig klockat, men skulle gärna vela testa det någon gång. Tycker det låter lite svårt, men får väl testa om man skaffar sig en ny processor kylare nån gång.

Blev medlem runt 2005 tror jag då jag köpte min brorsas dator och blev intresserad av datorer. Sen glömde jag bort sweclockers och gjorde den här användaren i slutet av 2009 då jag var på väg att köpa en ny dator.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

blev faktiskt medlem inte för överklockningen utan för galleriets skull. på den gammla goda tiden när variationen i det iaf Kändes större. hadde suttit länge innan jag blev medlem och bara typ tittat på gallerierna.

nu mer sitter ja mest å refreshar i forumet typ.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Läste på forumet några månader och sen blev jag medlem för att jag behövde hjälp med något(kommer inte ihåg vad).

Jag började klocka efter att jag blev medlem, läste säker överklockning guiden 10 gånger före , men just nu så är inte klockning så värst intressant.

A Sandberg

Trodde själv det verkade grymt svårt att klocka men det är faktisk väldigt enkelt(då menar jag att klocka lite)

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

vart medlem för att få lite svar på saker om dator prylar mm från början..har ej klockat nått änu, elr bara grafikortet..men det kan ju vem som helst. resten har jag inte lyckats sätta mig in i hur man gör ordentligt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Läste på forumet några månader och sen blev jag medlem för att jag behövde hjälp med något(kommer inte ihåg vad).

Jag började klocka efter att jag blev medlem, läste säker överklockning guiden 10 gånger före , men just nu så är inte klockning så värst intressant.

A Sandberg

Trodde själv det verkade grymt svårt att klocka men det är faktisk väldigt enkelt(då menar jag att klocka lite)

idag är det enkelt och det finns förinställda profiler på de flesta moderkort. som att ställa alla inställningar var det inte på tal om innan.. liknade mest märkes bios dvs nästan inga inställningar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

A Sandberg

Trodde själv det verkade grymt svårt att klocka men det är faktisk väldigt enkelt(då menar jag att klocka lite)

Ja det är ingen monsterklock jag har tänkt få fram utan bara lite lätt Kanske testar och klockar grafikkortet och processorn i min 3820TG

Skrivet av -=FULLMOON=-:

idag är det enkelt och det finns förinställda profiler på de flesta moderkort. som att ställa alla inställningar var det inte på tal om innan.. liknade mest märkes bios dvs nästan inga inställningar

Det lät ju trevligt Men behöver man någon ny kylare till processorn då? Kör med original.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Började överklocka min 486:a... tror man flyttade lite jumprar på den tiden. Höll på ett tag... Hittade sweclockers. Klockade ett tag till, tappade intresset totalt för överklockning efter min Pentium 3:a eller om det var AMDn som jag hade efter det. Men hänger kvar iaf då det är kul att läsa om teknik och liknande.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Skrivet av A Sandberg:

Ja det är ingen monsterklock jag har tänkt få fram utan bara lite lätt Kanske testar och klockar grafikkortet och processorn i min 3820TG

Det lät ju trevligt Men behöver man någon ny kylare till processorn då? Kör med original.

lite klarar man alltid med orgkylaren.. sen måste man ha bättre kylning

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Min förra server var klockad
Jag drog upp en P3 866mhz till 933mhz, flyttade bara på en jumper och hoppades på det bästa Den gick med klock i typ ett år innan den fick ge plats åt min oklockade P4 1,7ghz.

Sen så klockade jag min AMD64 förut men den blev så opålitlig oavsett volt eller klock så jag gav upp efter någon månad

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Testade att klocka min C2D E6600 när den var "the shit", även grafikkortet fick sig en genomkörare. Upptäckte ganska snart att timpenningen blev ganska låg så jag slutade.

Alltså, visst kunde man få en snabbare processor som egentligen borde ha kostat några hundra mer men det tog ju så lång tid med alla efterforskningar, inställningar, tester, osv. att det inte blev värt det när man delade "vinsten" på antalet timmar.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

Klocka gjorde man ju när man gick i blöja, nu orkar man inte ha en dator som dånar och går ostabilt.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Klocka gjorde man ju när man gick i blöja, nu orkar man inte ha en dator som dånar och går ostabilt.

Känner ungefär samma. Behöver verkligen inte prestandan i något spel jag kör heller, oftast är det ändå grafikkortet som är flaskhalsen och det händer väl iofs att jag klockar när jag känner för att få ut några extra FPS men där handlar det om att dra i tre st slides i random mjukvara.

Permalänk
Medlem

Började i samband med första datorn. En Athlon64 s754, Newcastle. Tråkigt nog hade jag inte läst på lite halvdant innan jag köpte datorn, så givetvis hade jag skaffat ett riktigt sunkigt moderkort för överklockning (man kunde inte låsa agp- eller pci-bussarnas klockfrekvens). Dessutom var mitt 9800pro mediokert vad gäller överklockning. Vi snackar om en höjning på core á ~10MHz och kanske det dubbla på minnena. Processorn skrämde jag upp kanske 3-400Mhz om jag inte missminner mig.

Permalänk

Trevligt

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har endast testat lite att klocka, men jag gick sannerligen inte med i SweC's fantastiska community för att lära mig att klocka. Jag tror jag gick för att få hjälp med chassi val eftersom jag skapade tråden samma dag som jag reggade mig men några timmar senare.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Började väl i samma veva som när man reggade sig. Leka med lite flashning och övervoltning av grafikkort har man börjat med på senare tid.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10