Permalänk

Ännu en radio dator!

Tjenare, efter att ha kikat runt lite på sweclockers insåg jag att det skulle hända något med min dator, men visste inte riktigt vad, mycket fina och grymma datorer här på SC, men sen såg jag de här radio datorerna, riktigt grymma! Så tog mig an och buda lite på Tradera och lyckades få tag i en för 151 kr! Schysst! började lite lätt och plocka isär en gammal dator som var trasig och få lite delar!

Sorry för dålig kamera, tagna med min Iphone, ska börja använda kameran istället!

Gärna kritik!

Update 21/9
Lackat klart de sista nu till alla uttag osv, och plockade ur gamla chassit så nu ligger allt på bordet!

Update 22/9
Gick lite segare än vad jag trodde idag, insåg att min moderkortsplåt vad lite för stor, så var tvungen att kapa av den och lacka om Men gjorde iallafall en ny baksida till radion och även nytt "golv" men märker nu, kanske skulle vara snyggare med plexi golv och plexi bak sida? för halva framsidan kommer också bli i plexiglas så vi får se hur jag gör...

Ännu en radio dator!

Permalänk
Proffsmoddare

Tänkte först, vilka jävla snygga chassifötter. Gick in på galleriet och såg att det var rattar sen. Son, I am disapoint. Nä, men lycka till mannen. Vintage @ it's best.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Tänkte först, vilka jävla snygga chassifötter. Gick in på galleriet och såg att det var rattar sen. Son, I am disapoint. Nä, men lycka till mannen. Vintage @ it's best.

Haha ja, dom vore rätt schyssta som chassi fötter, men men! Tackar

Permalänk
Medlem

tyckte nästan att de va lite synd att du tvättade den, gillar vintage stilen liksom ;D

Permalänk
Skrivet av roskai:

tyckte nästan att de va lite synd att du tvättade den, gillar vintage stilen liksom ;D

hahaha! ofresh, tänk vem som kan haft radion innan, liksom 60 år gammal så mycket snusk där på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steenbacks:

hahaha! ofresh, tänk vem som kan haft radion innan, liksom 60 år gammal så mycket snusk där på!

på med klarlack på rattarna så blir de bra ska du se, när dom e skitiga alltså

Permalänk
Skrivet av roskai:

på med klarlack på rattarna så blir de bra ska du se, när dom e skitiga alltså

försent Ny update imorrn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steenbacks:

försent Ny update imorrn!

Jo det är ju det, men detta lär iaf bli den snyggaste radiodatorn, so far! ;D

Permalänk

Alla dessa radiodatorer börjar bli lite uttjatade nu. Men gör du jobbet bra så blir det 5p.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Skrivet av roskai:

Jo det är ju det, men detta lär iaf bli den snyggaste radiodatorn, so far! ;D

Tackar!

Och jag vet de börjar bli många, men inte många som i min närhet! så tyckte de skulle bli nice

Permalänk
Medlem

Målad träskiva som bakstycke om du vill behålla vintage stilen, plexi blir lite julgransvarning om du frågar mig.
Snyggt bygge än så länge, väntar med betyg till senare.
Lycka till

Visa signatur

Min första dator mod: Philips radio

Permalänk
Skrivet av WiLDCAT7:

Målad träskiva som bakstycke om du vill behålla vintage stilen, plexi blir lite julgransvarning om du frågar mig.
Snyggt bygge än så länge, väntar med betyg till senare.
Lycka till

Okej okej, tror ändå jag kör plexi, och målar plexin istället, trä plankan var nästan liiiite för liten så det blev små gles hål runt omkring, ska göra en förstor plexi istället och slipa mm för mm så passfomen blir perfekt Och tack!