Internet Explorer 9 i publik betaversion

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Har nu haft IE9 sen denna tråd skapades och den fungerar utmärkt och är snabb.
Har en dator till med ungifär samma inställningar men IE8 och den är mycket segare.
Har laggt upp 50 bilder idag i Sveclockers galleri utan problem eller avbrott. hade problem förut med IE8 med ofrivilliga avbrott.
Kanske detta blir samma succé som Win7 som bara blir bättre och bättre nu när jag äntligen har slängt ut XP från huvuddatorn.
Kör 64bitar på både IE och Win7 Har visserligen över 200Mbit uppkoppling enl. TPTEST men det går segt med IE8 iallafall mot IE9 med samma uppkoppling. Om detta står sig så kommer det här at bli bra.

Jämfört med IE8 så är ju typ alla andra browsers blixtsnabba, testa chrome tex. den är riktigt snabb. IE9 betan är dock väldigt lovande, och helt klart i nivå med chrome vad gäller snabbhet.

Permalänk
Medlem

Jag hade chrome utan att jag viste det när jag hade installerat Google Maps och när jag provade den så var det inget för mig.
Ungarna envisas med firefox och det krånglar för mig tycker jag när jag ska hjälpa dom med datorn.
Jag är en sådan där surgubbe som inte riktigt vill ändra mina vanor.
Man vet vad man har osv. En gång AMD alltid AMD. En gång Win XP alltid Win XP, En gång Volvo aldrig mer Volvo osv

Har nu provat Win7 - Funkar faktiskt bra. Har provat IE9 - Funkar oxå bra.
Det räcker för denna vecka, att ändra för mycket kan ju bli katastrof!!!
Kanske att Jag får byta namn till intel_pera oxå då blir det ju helt galet

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

jag testade IE men min dator gillade inte de för så fort jag startade de så totalkrachade de
(det var flikarna som va fel på så de krachade och startade ny flick o den oxxå krachade)
så för min del blir de o hålla sig till chromium, chrome och FF

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Jag hade chrome utan att jag viste det när jag hade installerat Google Maps och när jag provade den så var det inget för mig.
Ungarna envisas med firefox och det krånglar för mig tycker jag när jag ska hjälpa dom med datorn.
Jag är en sådan där surgubbe som inte riktigt vill ändra mina vanor.
Man vet vad man har osv. En gång AMD alltid AMD. En gång Win XP alltid Win XP, En gång Volvo aldrig mer Volvo osv

Har nu provat Win7 - Funkar faktiskt bra. Har provat IE9 - Funkar oxå bra.
Det räcker för denna vecka, att ändra för mycket kan ju bli katastrof!!!
Kanske att Jag får byta namn till intel_pera oxå då blir det ju helt galet

Hehe, välkommen till nutiden Det är bara en tidsfråga innan ungarna hjälper dig med datorn istället, så det är lugnt

Skämt åsido så är faktiska win7 ett riktigt bra OS, man var ganska skeptisk till en början. Troligtvis pga hemska upplevelser med vista antar jag Jag har fortfarande FF kvar om/då jag behöver alla addons etc. Men kör chrome till allt vardags-surf(dvs. 99%)

Nästa månad kanske det är dags att testa opera

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Hehe, välkommen till nutiden Det är bara en tidsfråga innan ungarna hjälper dig med datorn istället, så det är lugnt

Skämt åsido så är faktiska win7 ett riktigt bra OS, man var ganska skeptisk till en början. Troligtvis pga hemska upplevelser med vista antar jag Jag har fortfarande FF kvar om/då jag behöver alla addons etc. Men kör chrome till allt vardags-surf(dvs. 99%)

Nästa månad kanske det är dags att testa opera

Tyvärr är mina ungar (20-21-23år) lika dåliga på den viktiga hårdvaran (Operativ & drivrutiner mm) som många andra.
Ungarna installerar en j*a massa skit i datorn och sköter optimeringen av operativsystemet dåligt. sedan kommer dom och säger att datorn som jag har sattihop till dom var dålig.

Då kan det kännas tryggt att använda sådana program som är seriösa, men vill man inte betala en dyr licens så blir man oftast hänvisad till billiga eller gratisprogram, men då ofta reklamfinansierade me en massa dravel.

Däremot så är det bra att Microsoft har fått spotta upp sig lite efter total dominans i ett par år.
Nu när andra tillverkare börjar nosa i byxbenen. Då behöver dom gå vidare i utväcklingen.

Det kommer det ju att komma nya konkurenter hela tiden både gratis och kostsamma.
Även om Microsoft nt har lyckats med Win7 och nu kanske med IE9 så kommer dom andra att vässa sig lite till.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Tyvärr är mina ungar (20-21-23år) lika dåliga på den viktiga hårdvaran (Operativ & drivrutiner mm) som många andra.
Ungarna installerar en j*a massa skit i datorn och sköter optimeringen av operativsystemet dåligt. sedan kommer dom och säger att datorn som jag har sattihop till dom var dålig.

Då kan det kännas tryggt att använda sådana program som är seriösa, men vill man inte betala en dyr licens så blir man oftast hänvisad till billiga eller gratisprogram, men då ofta reklamfinansierade me en massa dravel.

Däremot så är det bra att Microsoft har fått spotta upp sig lite efter total dominans i ett par år.
Nu när andra tillverkare börjar nosa i byxbenen. Då behöver dom gå vidare i utväcklingen.

Det kommer det ju att komma nya konkurenter hela tiden både gratis och kostsamma.
Även om Microsoft nt har lyckats med Win7 och nu kanske med IE9 så kommer dom andra att vässa sig lite till.

Just IE9 är ett bra exempel på vad lite konkurrens kan göra för produktutvecklingen, och även win7 i viss mån tror jag.

MS borde ju ha kapacitet att göra riktigt vass programvara, men finns ingen större konkurrens så finns ju ingen anledning att lägga stora pengar på utveckling osv.

Permalänk

Har provat IE9 i fyra dagar nu och gillar det så där i generella termer! Dock fungerar det INTE att logga in på min internetbank (Nordea) och heller inte att skriva på Friskis & Svettis Stockholm community. Så, tyvärr, IE9 åker ut nu på momangen.

Microsoft: gör om, gör rätt INNAN ni släpper en Beta full med buggar [morr].

För er som också vill avinstallera så finns en toksmidig guide här http://windows.microsoft.com/sv-SE/internet-explorer/help/ie-...