Nytt Xbox 360 - Vilket och var?

Permalänk

Nytt Xbox 360 - Vilket och var?

Nu är det så att jag har tänkt att köpa ett nytt 360 så att jag kan göra live.
Har redan ett Elite 120GB men det är flashat.

Det jag undrar är vilket ska man köpa och var?

Vilket?
Har funderat på Arcade, men jag skulle vela installera spelen på hårddisken så att man slipper ljudet från DVD-läsaren, och då behöver jag väl minst en Premium 60GB.
Sen när jag kollade prisjakt så såg jag att om man ska ha ett nytt Arcade eller Premium får man betala nästan lika mycket som ett nytt Slim med 250GB HDD eller Elite med 120GB, så antingen så blir det Arcade/Premium begagnat eller ett nytt Elite/Slim.
Var?
Är det säkert att handla 360 på Blocket och Tradera? Tänkte på risken med att få RROD. Är det bättre att satsa på ett nytt Slim eller Elite från butik istället?

Sen har jag en fråga angående att köpa Live Guld.
Har sett att man på tradera kan köpa billiga 12 månaders Live Guld, men är det säkert att göra det? Någon här som har testat det?
Vad kostar det om man köper ifrån xbox.com (eller vars det nu är)?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

satsa på en slim de andra är gamla och sämre.
Slim är lätt den bästa av dem! ingen tvekan enligt mig

Permalänk
Skrivet av MrPe:

satsa på en slim de andra är gamla och sämre.
Slim är lätt den bästa av dem! ingen tvekan enligt mig

Ok. Har kollat lite reviews på youtube om den och det verkar vara ett mycket bättre köp.

Blir kanske att köpa en runt jul då jag inte har så mycket pengar nu så då kanske det har kommit ut fler varianter av den, tycker inte riktigt jag behöver 250GB.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

jag beställde 4gb verionen + 20 gb hårddisk då du inte kan köra coop carier på reach och halo 3 odst + andra spel utan en riktig hårddisk,den 4gb som fäljer med är en flash hårddisk ....

ett råd köp inte slim 4 gb löst att köpa till en 250 gb hårddisk koster då 800 kr O.o

lycka till ser ifram i mot mitt som ska komma med posten imorn ;D

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

jag beställde 4gb verionen + 20 gb hårddisk då du inte kan köra coop carier på reach och halo 3 odst + andra spel utan en riktig hårddisk,den 4gb som fäljer med är en flash hårddisk ....

ett råd köp inte slim 4 gb löst att köpa till en 250 gb hårddisk koster då 800 kr O.o

lycka till ser ifram i mot mitt som ska komma med posten imorn ;D

Coolt, vad kostar en 20gb hårddisk?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

oj stavfel jag köpte den med 250 gb hårddisk XD

Du sitter i samma sittuation som jag jag har ett arcade som e flashat vill också kunna köra live b.la halo reach =).

men om du köper xbox 360 slim kan du inte köra coop på bla halo reach, halo 3 odst m.m.

det är för att det kommer upp en error meddelande typ du måste ha en riktig hårddisk i xboxet.

de 4 gb som sitter inne e flashminne på 4gb så då måste du köpa till en 250 gb hårddisk för 800kr (jävligt overpriced).

så jag leta efter billigaste slim med 250 gb webhallen hade men den va slut men dom hade även 4gb slim med 250 gb hårddisk som man sätter in busenkelt, till samma pris.

så ja bäställde den där va bästa priset på internet just nu.///Lycka till

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

oj stavfel jag köpte den med 250 gb hårddisk XD

Du sitter i samma sittuation som jag jag har ett arcade som e flashat vill också kunna köra live b.la halo reach =).

men om du köper xbox 360 slim kan du inte köra coop på bla halo reach, halo 3 odst m.m.

det är för att det kommer upp en error meddelande typ du måste ha en riktig hårddisk i xboxet.

de 4 gb som sitter inne e flashminne på 4gb så då måste du köpa till en 250 gb hårddisk för 800kr (jävligt overpriced).

så jag leta efter billigaste slim med 250 gb webhallen hade men den va slut men dom hade även 4gb slim med 250 gb hårddisk som man sätter in busenkelt, till samma pris.

så ja bäställde den där va bästa priset på internet just nu.///Lycka till

Aha ok
Tror du priserna kommer sänkas nå till jul eller kommer det vara samma?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Aha ok
Tror du priserna kommer sänkas nå till jul eller kommer det vara samma?

Går bara att spekulera, men MS kommer nog släppa en xbox360 bundlat med ett spel till Jul, för ungefär samma pris som nu.

Permalänk
Medlem

ja ... dom ksk höjer också för att dom vet att folk vill köpa.//EDIT såg också på halo reach tex var det vara firefight och coop online som inte funkar utan hårddisk =/

Permalänk

En fråga angående kompletts 250gb 360.

Står ju i titeln att det är 250 gigarn. Sen under står det 4gb flash + 250gb hdd.
Skillnaden är ju isåfall skalet. 250 gigarns blank yta mot 4 gigarns matta.

Och när man köper till en 250gb hdd till 4gb xboxen så blir det väl extern anslutning?
Alltså ingen hårdisk man trycker in.

Någon som köpt därifårn som vet vilken det egentligen är?
Reklamen och youtube rullen där inne är ju på den riktiga 250 gb boxen iaf.

Permalänk
Skrivet av mackbrich:

En fråga angående kompletts 250gb 360.

Står ju i titeln att det är 250 gigarn. Sen under står det 4gb flash + 250gb hdd.
Skillnaden är ju isåfall skalet. 250 gigarns blank yta mot 4 gigarns matta.

Och när man köper till en 250gb hdd till 4gb xboxen så blir det väl extern anslutning?
Alltså ingen hårdisk man trycker in.

Någon som köpt därifårn som vet vilken det egentligen är?
Reklamen och youtube rullen där inne är ju på den riktiga 250 gb boxen iaf.

Om du jämför den här:
Komplett.se - Microsoft Xbox 360 250GB Slim -Demo
Med den här:
Komplett.se - Microsoft XBOX 360 slim 250GB

Då ser du att den på första bilden (utan 4gb flash) är glansigare. Men jag vet inte. Då kan ju alltid skicka dom ett mail.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Ja där såg man ju tydlig skillnad. Luktar lite falk marknadsföring när dom inne på produktsidan har youtube film och bilder på den riktiga 250gb xboxen. Ser så ut iaf.

Knep det demo exet, hoppas det inte är allt för grisigt

Permalänk
Skrivet av mackbrich:

Ja där såg man ju tydlig skillnad. Luktar lite falk marknadsföring när dom inne på produktsidan har youtube film och bilder på den riktiga 250gb xboxen. Ser så ut iaf.

Knep det demo exet, hoppas det inte är allt för grisigt

Nice, lycka till med spelandet ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

om du köper till 250 gigs hårddisk bli den intern för 4gbs flashen e integrerat så 250 gbs hårddisken sitter på exakt samma ställe som på 250 gb konsolen.