Permalänk
Medlem

Kniven mot strupen

Kniven mot strupen måste vara ett av dom bästa tv programmen som går nu. Vad tycker ni om kniven mot strupen?

Kanske gillar programmet lite extra då jag är kock i grunden och har ett stort mat intresse.

Visa signatur

Besök Gothenburg Guide för att hitta fakta om Gothenburg hotels, Gothenburg restaurants och mycket mera!

Permalänk
Medlem

Måste säga att även jag fastnat för Alexanders charm. Han porträtteras lite som Jesus när han kommer och räddar restaurangen och även hjälper till att få ägarna att hitta livsglädjen igen. Bra tv helt klart!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Såg ett halvt avsnitt för nåt år sedan, tror det var samma program. Är det fortfarande så att han försöker imitera Gordon Ramsay så mycket han bara kan, och programmet är upplagt på exakt samma sätt som Kitchen Nightmares?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Hade Jesus agerat som programledaren hade han nog korsfästs lite tidigare
Men ja, jag är helt medveten om att det är hans attack-sätt som gör programmet.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Såg ett halvt avsnitt för nåt år sedan, tror det var samma program. Är det fortfarande så att han försöker imitera Gordon Ramsay så mycket han bara kan, och programmet är upplagt på exakt samma sätt som Kitchen Nightmares?

Har sett en hel del avsnitt och jag kan bara hålla med. Jag stör mig faktiskt lite på att han försöker skrika och vara lite aggressiv som Gordon, men det är väl underhållande antar jag. Bra program förövrigt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte om programmet. Det faktum att det är en rak kopia på Kitchen Nightmares men med en stroppig bakåtslickad kock som programledare. Riktigt B.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

bara löjligt när han ska härma Gordon
arga snickaren leker väl också Gordon...därför vi alla dör som kopier

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

Det är bra och kul att det är informativt, men trist att de inte kan komma på något själv gällande upplägget och stilen. Men folk gör väl fortfarande allt för att visas i TV...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Det är bra att man når ut till alla luffarhak i detta land men det är för mycket Gordon över det hela men det måste väll nästan va det också.

Arga snickaren är jävligt skön, märks att han är så som person och skulle bli sur även utan kamerorna på

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Det är bra att man når ut till alla luffarhak i detta land men det är för mycket Gordon över det hela men det måste väll nästan va det också.

Arga snickaren är jävligt skön, märks att han är så som person och skulle bli sur även utan kamerorna på

Men det är ju stor skillnad på dom båda, i kniven mot strupen verkar han mest arg för sakens skull men i arga snickaren blir han ju inte arg över skitsaker, däremot är han väldigt rak och säger precis vad han tycker.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av Sayn:

Jag tycker inte om programmet. Det faktum att det är en rak kopia på Kitchen Nightmares men med en stroppig bakåtslickad kock som programledare. Riktigt B.

Gillar inte häller programmet. Det där cookalong som mat tina hade var ju inte så kul häller..
Blir aldrig bra när de 'försvenskar' tv program och sånt.

Arga snickaren är skoj att se på för det händer något och det är rakt på sak som gäller.
Ett helt annat program det är inte uppgjort lika mycket som 'kniven mot strupen är'

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Det är ganska bra. Känns ju dock som han kocken har någon liten störning

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

En dålig version av Gordon Ramsey, han lyckas ju inte se arg ut, ser ut mer som om han skojar än att han är arg.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Introt när han pratar jag heter alexander nilsson blabla låter ju som en snorunge och inte som en seriös kock som jobbat 20 år i branschen. Fast det är kul att se när en svensk fjant ska försöka spela arg och tuff och alla ska lyda han.

Permalänk

Kan säga att jag på nått vis hat/älskar Alexander Nilsson.. Programmet duger annars helt klart, men känns ibland för ointressant (och många pinsamma tystnader)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Sayn:

Jag tycker inte om programmet. Det faktum att det är en rak kopia på Kitchen Nightmares men med en stroppig bakåtslickad kock som programledare. Riktigt B.

eller hur gordon ska det vara <3

Permalänk
Medlem

Programledaren är säkert en jätteduktig kock, men eftersom detta är TV så skulle programmet må bra av att han 1) Klippte sig, och 2) slutade se ut som en psykopat.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar programmet. Visst, programledaren kan bli lite too much ibland men ändå väldigt underhållande.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe