Zotac Geforce GTX 460 3DP klarar fyra skärmar

Permalänk
Melding Plague

Zotac Geforce GTX 460 3DP klarar fyra skärmar

Zotac släpper ett nytt grafikkort med Geforce GTX 460 som kan driva fyra skärmar samtidigt, men allt är inte guld som glimmar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

*gilla* Fränt kort, kanske blir nästa inköp faktiskt

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk

Det kanske klarar flipper i 3Dsurrond men det är kul att se att fler tillverkare börjar gå runt begränsningen med skärmantal för enskilda kort

Permalänk
Medlem

Men att det inte änns klarar 1080p i upplösning gör är mycket illa.

Visa signatur
Permalänk

haha, flipper lär ju lagga har svårt att tänka mig hur det kortet ska kunna driva 4 skärmar med en rimlig fps...

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Hmm, jag skulle dock vara ganska nöjd med 3 skärmar i 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

haha, flipper lär ju lagga har svårt att tänka mig hur det kortet ska kunna driva 4 skärmar med en rimlig fps...

Inte ens två stycken 1080 är möjligt..

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Kanske tid att investera i några sköna CRT skärmar xD 1600x1200 is the shit (of the 90´s)

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Kul är det att tillverkare börjar komma med egna lösningar för tillverkningen, förr var det klisterlappen och någon enstaka "OC" modell.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Keeper of the Bamse

Perfekt i HTPCn!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Tråkiga begränsningar på DisplayPort-anslutningarna.

Personligen hoppas jag på att 500-serien kommer med nativt stöd för flera skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

haha, flipper lär ju lagga har svårt att tänka mig hur det kortet ska kunna driva 4 skärmar med en rimlig fps...

Allt är ju inte gjort för spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

haha, flipper lär ju lagga har svårt att tänka mig hur det kortet ska kunna driva 4 skärmar med en rimlig fps...

Ja men vem sjutton sitter och spelar spel på 4 skärmar samtidigt? Finns ingen som helst anledning att göra det, finns ingen efterfrågan för det, och det är definitivt inte tänkt att man ska göra det med det här kortet. Det är fräsigt att testa i 3 minuter, sedan då? Jag kanske inbillar mig själv när jag i princip tar för givet att alla tänker som mig gällande detta, men jag har svårt att tro att gamers per automatik vill handikappa sin egen förmåga i alla möjliga spel genom att använda 4 skärmar. Det är medelålders söndagsgamers med alldeles för mycket pengar att lägga på skit som kanske är målgruppen.

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7

Permalänk
Medlem

jag använder 2 skärmar för trading.
Skulle behöva ha 2 till.