Permalänk
Medlem

DCS A-10C Warthog

Nyligen släpptes den första officiella promovideon till Eagle Dynamics nästkommande simulator i Digital Combat Simulator (DCS) serien:
DCS: A-10C Warthog Promo http://www.youtube.com/v/WUu4SV3GjVw
Finns nedladdning i 720p här:
:: Virtual Fighter Bomber Wing 32 - Lock ON Community ::

Mer information om A-10C Warthog finns på Eagle Dynamics hemsida:
DCS - Digital Combat Simulator

Det finns flera videos på YouTube med material, bland annat Producer's Notes:
YouTube - DCS A-10C Warthog - Producer Note 1 - A-10C Introduction DCS A-10C Warthog introduction
YouTube - DCS A-10C Warthog Producer Note 2 - Start Up Start-up
Exempel på tutorial:
YouTube - DCS: A-10C Warthog Training - Start Up Training Start-up part 1

Deras tidigare simulator i DCS-serien var DCS: KA-50 Black Shark
Här finns en tidigare tråd om det: http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/843352-dc...

Permalänk
Medlem

Åh, detta måste spelas när det blir tillgängligt.

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Hoppade över Black Shark men A-10:an var en favorit i LO-MAC så detta ser jag klart fram emot.

Även om man inte orkar göra en fullständig start-up varje gång så måste jag säga att det är jäkligt häftigt att kunna göra det om man vill

Permalänk
Medlem

Gåshud man får... denna flygplans typen var det som fick mig såld på flyg när man var yngre.

A10an ersatte den majestätiska Skyraidern, vågar inte ens gissa vad som kommer ersätta A10an

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Om någon blev sugen så finns spelet att förköpa på deras hemsida nu, $59.99 USD. Då får man även tillgång till den publika betan som pågår fram tills spelet släpps! DCS - Digital Combat Simulator
Det finns även en beta-version av manualen att ladda ner, men den länken tänker jag inte lägga ut utan den får ni leta reda på själva. Den taxar in på 653 sidor än så länge iaf, mycket underhållande läsning!

@Matte54, tror inte de har planerat ersätta Warthogen med någonting under de nästkommande decenniet minst. Lika bra man lär sig gilla den direkt med andra ord

Permalänk
Medlem

Fundera starkt på att köpa det här, men kanske kan börja med DCS: Black Shark som jag inte hunnit lira än.

Skulle vara fint med TrackIR 5 och Thrustmaster A-10C nu..

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Man måste beundra de som gillar sådana här enormt djupa simulatorer, 653 sidor i manualen?
för min del så räcker det med IL:2 Sturmovic, har faktiskt inte riktigt hittat charmen med simulatorer om moderna flygplan, är ju 1000ggr mer saker som man skall ha koll på, och sen så är det väldigt lite strid, om man jämför med IL:2.
Föredrar en semi-sim där det inte behövs djupa kunskaper, men man måste kunna flyga ordentligt för att kunna göra något.

Fast antar att man kan ta bort det mesta så det bara är att dra i spaken och trycka på de knappar som finns på joysticken.
Skulle vara kul att testa, men tror inte det blir ett köp.

Permalänk

Någon som vet när det släpps?

Permalänk
Medlem

Det går att köpa redan, då får man tillgång till den öppna betan och kan börja spela direkt. Det är visserligen lite buggar men man får en bra start i att sätta sig in i systemen osv. Kostar $59.99 USD (dvs lite drygt 400kr), så får man tanka betan direkt och köra igång
DCS - Digital Combat Simulator

Det släpps "på riktigt" först när det är färdigt men det lutar väl åt att det inte är långt ifrån årsskiftet.

Permalänk
Skrivet av REALIN:

Fundera starkt på att köpa det här, men kanske kan börja med DCS: Black Shark som jag inte hunnit lira än.

Skulle vara fint med TrackIR 5 och Thrustmaster A-10C nu..

Köpte en TrackIR5 för ett par veckor sedan.. otroligt hur bra den fungerar! Grymt ball i WoP och FC2.
Byggde en egen via Freetracks hemsida men den fungerade inte lika bra.

När DCS-A10 dyker upp så droppa ett PM om ni vill flyga CO-OP. Denna sim kommer bli kunglig.
Har även DCS-BS om någon vill lira det.

Ha en trevlig helg gott folk.

Permalänk
Medlem

GRYMT !!!

Detta "spel" eller vad man ska kalla det är helt sjukt underbart...

Kör med TrackIr och Saitek X52pro, det rockar riktigt hårt detta !!!

Det e lite jobbigt med alla knapptryckningar, men det e bara en sporre !!

Man orkar inte riktigt med att läsa igenom manualen från pärm till pärm. Om någon vill så kan vi testa att köra MP.

bara maila mig, niclas.gudmundsson@gmail.com så kan vi komma överens om när var o hur..

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Hedersmedlem

Ska köpa slutgiltiga versionen när den kommer ut, men har mycket att lära mig :). Hoppar gärna in på lite swec-flights!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Har någon köpt spelet än? Hur är bugnivån och hur bra träningsuppdrag finns?

Permalänk
Medlem

TrackIR och x52 Pro beställt. Ge mig en vecka så ska vi se om man inte får upp Bettan i luften, är jättegärna med på lite coop då.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Medlem

Utvecklarna (Eagle Dynamics) släppte genom producenten "Wags" ett headtracking API till DCS A-10C Warthog. Detta har nu implementerats oberoende av både "samtheeagle" som gjort en wrapper för FreeTrack och "v4friend" som gjort en implementation för FaceTrackNoIR. Nu finns det med andra ord fungerande tredjeparts headtracking för DCS A-10C 64bit!

FTNOIR
http://facetracknoir.sourceforge.net/information_links/downlo...

FreeTrack
http://www.forum.lockon.ru/showthread.php?t=75917

Spelet är dessutom släppt i butiker på de flesta ställen i världen och det är även på väg ut en ny patch (1.0.0.9) som fixar massor med grejer (får det att låta som att spelet inte är bra redan, men det är det).

Permalänk
Medlem

Har inte kört denna sim nu på länge, så jag gick in på hemsidan och hittade 3 uppdateringar....

nu börjar det hända grejer

Får sätta mig ner och börja flyga igen helt enkelt...

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas dom lyckas med dcs fighter.... Det vore något :). Tills vidare får vi nöja oss med att flyga high Tech-traktor

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Har en licens till detta till salu om någon är intresserad

whitw0rth@hotmail.co m

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags att införskaffa rudder pedals till detta spel nu. Twist funktionen på joysticken har dugit bra hittills men man måste ju vara lite mer seriös. Så vad kör ni med för några? Verkar ju nästan bara finns saitek pedalerna men jag är lite orolig över kvaliten på dom. Verkar vara en del som går sönder fort enligt folk.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10