Permalänk
Medlem

Corsair 700D eller Antec P193

Som sagt, Corsair 700D eller Antec P193?

Vad tycker ni?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Corsair hade jag kört på. Snyggare och håller nog högre kvalité

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Av dom två hade jag valt corsair, men helst 800D.
Jag gillar Antec, men det känns som klass skillnad.

Permalänk
Medlem

Tycker nog att ljudnivån spelar roll också då antecs P serie är väldigt tysta. Någon som har erfarenhet av detta?

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Tycker nog att ljudnivån spelar roll också då antecs P serie är väldigt tysta. Någon som har erfarenhet av detta?

Har ingen direkt erfarenhet av P19x chassina men P182an är relativt tyst, väldigt robust och redan dämpade sidoplåtar.
Vill du ha hög finish så köp Corsair, ljudmässigt är dom nog detsamma då båda har väldans massa hål fast sen är P193an färdigdämpad i chassiplåtarna och vid luftkylning så lär P193an har lite fördel med 200mm i sidan + dubbelkammare.

Antec CP-850 850W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat
Detta psu passar också i P193an, riktigt bra och prisvärt finns även i 1000w version om du ska ha monster.

Permalänk
Medlem

ok, tänkte själv införskaffa ett 700 chassi men är orolig för ljudnivån. orkar inte hålla på med ljuddämpningsmaterial då det borde finnas tillräckligt i burken för det priset. Annars blir det ett antec till då mitt p180 känns lite gammalt. fast tror jag håller mig till p183 i sådana fall då jag hört att 193 inte är lika ljudlös...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC