Permalänk
Medlem

Namn till DITT projekt!

Här är en tråd som du kan fråga efter namn till ditt projekt och jag kan säga med en gång: Det hjälper väldigt mycket om du skriver hur bygget ska vara! Nämn även om namnet ska vara enkelt, långt, flashigt, oseriöst, osv.

För att få lite struktur i det hela så gör vi så att det projektet man har namnförslag till citerar man och om han nu tyckte att det var bra redigerar han inlägget med sitt projekt och skriver att han har fått ett namn.

Om det är någon som vill vara lite hemlighetsfull med sitt projekt, men ändå vill ha hjälp med ett namn, kan PM:a mig.

FÖRSÖK UNDVIKA ALLT ONÖDIGT SNACK I TRÅDEN!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var på tiden
Skarhead kom bland annat på namnet på mitt project. Dark Snow. Stora tack

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Jag har fått namn-tips

Hej, jag kan bli första försökskaninen då

Jag har ett haf 932 som jag precis lackat svart innuti.
Även ett hx750 har införskaffats.
Sleeve har köpts in från mdpc-x - svart+deras mörkblåa sleeve. Allt ska sleevas
Sen ska det även in ett plexifönster på chassisidan.
I framtiden ska det även in vattenkylning.

Färgtemat för hela datorn är svart/blått.

Datorn i fråga är den i sign - men grafikkortet är väl det som kommer bytas ut vid vattenkylningen främst.

Men vad ska projektet kallas?

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem

@Nicklas

Blue Umbra

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

Hej, jag kan bli första försökskaninen då

Jag har ett haf 932 som jag precis lackat svart innuti.
Även ett hx750 har införskaffats.
Sleeve har köpts in från mdpc-x - svart+deras mörkblåa sleeve. Allt ska sleevas
Sen ska det även in ett plexifönster på chassisidan.
I framtiden ska det även in vattenkylning.

Färgtemat för hela datorn är svart/blått.

Datorn i fråga är den i sign - men grafikkortet är väl det som kommer bytas ut vid vattenkylningen främst.

Men vad ska projektet kallas?

blue knight
Dark reform
the blue skadow

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt att du nu har startat trådan haha
denna kommer ju bli 20000 sidor lång hehe
(Tycker du skall byta namn till Namn-Kungen) hehe skämt osido

//Dahl1n

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Skrivet av Skarhed:

blue knight
Dark reform
the blue skadow

Den blå skuggan, fan vad coolt du kommer ju gå långt!

min data mitt internet är ett bra namn

Permalänk

Tack för tipsen, blue knight låter rätt schysst! Kanske tar det.. Jag får fundera lite till, tack iaf

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

Hej, jag kan bli första försökskaninen då

Svart och blått, kan ju tex associera till skymning eller gryning.
tex
Dusk/Dawn

Lägger du vattenkylningen i den, så borde man kunna göra nått kul med namnet på lådan:
tex
Project HWF (High Water Flow) (antar att nån redan använt det dock? )

Annars får man väl vara lite påhittig över burkens generella stuk. HAF ser ju rätt "industriell" ut, så det går ju att bygga på det... Kanske tillsammans med nått blått/blött tema
tex
The Sapphire Factory
The Hydro plant

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

detta är en tråd för Skarhed som ska ge ut namn till era projekt. blir så rörigt när andra blandar sig in i hans tråd

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

detta är en tråd för Skarhed som ska ge ut namn till era projekt. blir så rörigt när andra blandar sig in i hans tråd

Det har du missuppfattat Alla får komma med förslag

Skrivet av Roger W:

Svart och blått, kan ju tex associera till skymning eller gryning.
tex
Dusk/Dawn

Lägger du vattenkylningen i den, så borde man kunna göra nått kul med namnet på lådan:
tex
Project HWF (High Water Flow) (antar att nån redan använt det dock? )

Annars får man väl vara lite påhittig över burkens generella stuk. HAF ser ju rätt "industriell" ut, så det går ju att bygga på det... Kanske tillsammans med nått blått/blött tema
tex
The Sapphire Factory
The Hydro plant

Han har skrivit att han fått ett namnförslag, så undvik att fortsätta posta... Om du verkligen vill att han ska få förslagen, PM:a han

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Han har skrivit att han fått ett namnförslag, så undvik att fortsätta posta... Om du verkligen vill att han ska få förslagen, PM:a han

Skrivet av nicklas1988:

Tack för tipsen, blue knight låter rätt schysst! Kanske tar det.. Jag får fundera lite till, tack iaf

Nu skriver ju faktiskt Nicklas att han ska fundera lite till och att han KANSKE tar Blue knight. Han tackar för tipsen och ska fundera lite till. Vill folk komma mer fler förslag så låt folk komma med förslag. Eller är du rädd att han kanske inte väljer ditt förlag?

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sc0pe:

Nu skriver ju faktiskt Nicklas att han ska fundera lite till och att han KANSKE tar Blue knight. Han tackar för tipsen och ska fundera lite till. Vill folk komma mer fler förslag så låt folk komma med förslag. Eller är du rädd att han kanske inte väljer ditt förlag?

Nja, jag syftar mer på att han har skrivit att han fått ett namntips i första inlägget

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag behöver ett nytt bra namn till mitt bygge!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Jag behöver ett nytt bra namn till mitt bygge!

silent reach
stealth overkill
(är dock inge fel på det nuvarande)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

silent reach
stealth overkill
(är dock inge fel på det nuvarande)

Men det är ju inte rött längre utan svart =P Dinna låter dock bra^^

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Jag behöver ett nytt bra namn till mitt bygge!

Black Magic kanske.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Jag behöver ett nytt bra namn till mitt bygge!

Neon Knight

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Black Magic kanske.

Ja de gilola jag=)

Skrivet av Hawkeye01:

Neon Knight

Det gilla jag med! Ska dock inte ha neon

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

Har ni dålig fantasi? Jag menar allt med Dark, Shadow, Evil, Death, Knight, Dragon är ju för fan fantasy spel relaterat uber uttjatat och nerdstämplat 10 år i rad.

Kör lite mer passande namn...

Vattenkyld:
Tsunami
Hydroplant

Tema på chassi som passar namnet:
Nighthawk (Stealth chassi)
osv, dont ork..

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Jag behöver ett nytt bra namn till mitt bygge!

Project Rise

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Skulle behöva ett namn till mitt nya bygga, kommer att gå i CoolerMaster tema, alltså Chassi, agg CPUkylare och fläktar, funderar på svart och röd som färgtema!

MVH

Permalänk
Medlem

Hmm, Cooler master...
Måste ju bli Chill champion, Breeze expert, Frozen elite eller vad mer man nu kan hitta på för ordlekar kring den tillverkaren

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Skojjar ni med mig? "namn till ditt projekt"... patetiskt.

Här har ni ett namn som funkar för alla - tHa uLTiMate cOmuPuteR prOjeCt^

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joelsvantesson:

Skojjar ni med mig? "namn till ditt projekt"... patetiskt.

Här har ni ett namn som funkar för alla - tHa uLTiMate cOmuPuteR prOjeCt^

Är nog mest du som är PATETISK som ens kommer med ett sådant inlägg.... P12 eller!?

Permalänk
Skrivet av InluZion:

Är nog mest du som är PATETISK som ens kommer med ett sådant inlägg.... P12 eller!?

nej!

Men ärligt talat, namn till datorbygge? Okej, jag tycker det är lite over the egde, men det är bara jag. Men att be om hjälp att välja namn... come on.

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joelsvantesson:

nej!

Men ärligt talat, namn till datorbygge? Okej, jag tycker det är lite over the egde, men det är bara jag. Men att be om hjälp att välja namn... come on.

Ja, man kan ha ett jävligt bra projekt i huvut men inget namn till det.. som att säga att dina föräldrar är over the edge för att dom gav dig ett namn!

Permalänk
Skrivet av InluZion:

Ja, man kan ha ett jävligt bra projekt i huvut men inget namn till det.. som att säga att dina föräldrar är over the edge för att dom gav dig ett namn!

fascineras över att du drar paralleller mellan en människa och ett datorbygge.

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joelsvantesson:

fascineras över att du drar paralleller mellan en människa och ett datorbygge.

Kan tänka mig det Geek in my soul ;D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Hmm, Cooler master...
Måste ju bli Chill champion, Breeze expert, Frozen elite eller vad mer man nu kan hitta på för ordlekar kring den tillverkaren

Känns lite som att Chill Champion passa bäst in med mina färgval, då Vreeze och Frozen inte matchar så bra med Svart och rött!

tackar så mkt för hjälpen, Chill Campion it is