Define R3 - Extreme vibrationer

Permalänk
Medlem

Define R3 - Extreme vibrationer

Hej!

Nyss bytt över till Fractal Design Define R3 och det första jag märker när jag startar upp - fan vad det låter!
Känner på chassiet, vibrerar som en tvättmaskin under centrifugering. Hela golvet vibrerar till och med.
Alltså, dom har misslyckats med hårddiskdämpningen samt gummifötterna under chassiet.

Någon annan som har dessa problem?
Funderar på att slänga ur en massa hårddiskslädar och hänga upp hårddisken lodrätt med resårband på något otroligt snyggt och riktigt sätt om jag inte löser detta på något annat sätt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har också det problemet...

Det blev lite bättre när jag lossnade skruvarna på hårdiskarna så att dom precis satt fast..

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Har också det problemet...

Det blev lite bättre när jag lossnade skruvarna på hårdiskarna så att dom precis satt fast..

Precis det jag kom på nyss också. Ska testa det imorgon.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Jag fick lite vibrationer i mitt R2 när jag hade min HD i lägsta platsen i över avdelningen. Alltså fack 4 uppifrån.
Lösning: flyttade upp HD en plats, klart.

Vi får inte glömma att det trots allt är ett ganska billigt chassi och då är perfektion svår att uppnå.
Men annars är jag klart nöjd.

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag har min längst ner. Nu har den gått in i sleepläge så att säga så nu är det rätt så tyst och inga vibrationer att tala om. Men ska lossa lite på skruvarna imorgon.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Lossat på skruvarna en hel del och det är MYCKET bättre.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Lossat på skruvarna en hel del och det är MYCKET bättre.

Chassit är riktigt skönt annars..

Visa signatur

Facebookdatorn:: Define R6 TG, Aourus Master Z390, 8700K 5.0GHz, 32GB RAM 2666MHz, 2x RTX2080, Samsung C32HG70, 250GB 970 SSD, 500GB 860 SSD + 2TB WD Green, 2TB WD Red
Bild: Nikon D300s m. grepp, Nikon D700 m. grepp, Nikon D3000 IR-konverterad, SX60HS, FZ200, FZ300, EOS M, SB910, 24-70 f/2.8, 50mm f/1.8 mm. Hero 3 Black, Hero 4 Black, Hero 4 Silver Övrigt: Laptop U500VZ-CM083H m. 12GB RAM. HTPC: Äldre i5 1080TI, 32GB Ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av david311:

Chassit är riktigt skönt annars..

Njaaa. Finns vissa saker man stör sig på. Men annars är det bra.
Dock högre temps än mitt Antec 902 trots högvarvigare fläktar.
Ska väl sätta in en av scythefläktarna i botten ifall det behövs.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare