Permalänk
Medlem

Sleeves

Tjenare!

jag har precis byggt ihop min första dator.
Och ju mer jag hållt på ju mer idéer har jag fått.

Så nu har jag fått för mig att sleeva hela min dator.

har tittat runt lite på youtube för att se hur man gör osv.

men nu är frågan
Vart får jag tag på sleevsen och ändarna ?
Och vart kan jag få tag på verktygen ?

Svenska hemsidor är det jag vill ha eftersom jag aldrig beställt från utlandet förr >.<

Permalänk
Medlem

Är det svenska sidor du ska beställa från är det nog bara glömma... mdpc-x.com ska du köra(Tyskland).

Permalänk
Medlem

Som flipstah sa så är det främst sleeve från MDPC-X som gäller. Det är väldigt lätt att beställa och du får dina sleeves på under en vecka.
Nils är dessutom väldigt trevlig att ha och göra med (y)

Verktyg säljs också på MDPC-X men det är absolut inte nödvändigt utan fungerar även att använda häftklammer.
Kika lite i den här tråden så kan du se massor av tips
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Permalänk
Medlem

köpte sleeve från tradera skulle vara samma som MDPC-X så återkommer när jag har fått hem paketet

var iaf 10m för 69kr så spelar ingen roll ifall de ser för jävligt ut.

Permalänk
Medlem

10 meter mdpc-x sleeves kostar 7,95 euro nytt... Så ungefär nypris du gav då:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipstah:

10 meter mdpc-x sleeves kostar 7,95 euro nytt... Så ungefär nypris du gav då:P

sant men med tanke på att beställa från sverige o 10kr frakt oavsett hur mycket du köper så tycker jag de är värt. plus att de ingår 1m krympslang

mina föräldrar är inte direkt pigga på o beställa från internet o speciellt inte utlandet (vet mina är lite konstiga)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrahN:

sant men med tanke på att beställa från sverige o 10kr frakt oavsett hur mycket du köper så tycker jag de är värt. plus att de ingår 1m krympslang

mina föräldrar är inte direkt pigga på o beställa från internet o speciellt inte utlandet (vet mina är lite konstiga)

Mina är precis desamma så det är inte konstigt. Jag kan göra det själv, men vet bara inte hur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SawoxXx:

Mina är precis desamma så det är inte konstigt. Jag kan göra det själv, men vet bara inte hur

Cable Sleeving Guide - XtremeSystems Forums

funka bra för mig iaf, väntar bara på sleeven

Sleeve till datorkablage, 10 meter - Svart på Tradera. Övriga |

ifall du inte vill beställa från tyskland, finns i olika färger
dock bara svart s-ata.

Permalänk
Medlem

På MDPC-X kan man betala med banköverföring eller paypal. Eftersom jag inte vill ha ett paypal valde jag banköverföring vilket fungerade väldigt bra.
Väljer man det alternativet när man ska genomföra köpet så får man ett mail med exakta instruktioner om hur du går till väga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrahN:

Cable Sleeving Guide - XtremeSystems Forums

funka bra för mig iaf, väntar bara på sleeven

Sleeve till datorkablage, 10 meter - Svart på Tradera. Övriga |

ifall du inte vill beställa från tyskland, finns i olika färger
dock bara svart s-ata.

Hej!

Det är mig du köpt sleeven av, tack så mycket
Har alla färger till s-ata nu, har dock ej hunnit fotografera dem ännu.
Bör dyka upp under nästa vecka.

Mvh
Stefan Helgesson
Djungelfoto @ Tradera

Permalänk
Medlem

Jag kommer snart med bilder på sleeven för övrig från SteFFoo Imorgon eller måndag får ni se lite bilder på hans sleeve å jag tycker den är suverän! Den är 3flätat presis som MDPC-X

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

Indomo.se har sleeves om du vill beställa från ett svenskt (nåja, skånskt då) företag

Produkter | Indomo Online AB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

Det är mig du köpt sleeven av, tack så mycket
Har alla färger till s-ata nu, har dock ej hunnit fotografera dem ännu.
Bör dyka upp under nästa vecka.

Mvh
Stefan Helgesson
Djungelfoto @ Tradera

jaså

kommer nog en till beställning nästa vecka, så du har fått in s-ata i alla färger nu?

en fråga bara räcker de att man skickar pm här eller ska de va via tradera ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrahN:

jaså

kommer nog en till beställning nästa vecka, så du har fått in s-ata i alla färger nu?

en fråga bara räcker de att man skickar pm här eller ska de va via tradera ??

Yes! Inte helt fulla lager på sleeven just nu men det kommer att fyllas på snarast
Bara släng iväg ett PM!

Permalänk
Proffsmoddare

Kommer komma ett test där jag jämför SteFFoo's sleeve med MDPC. Runt helgen bör det vara klart.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Kommer komma ett test där jag jämför SteFFoo's sleeve med MDPC. Runt helgen bör det vara klart.

Ser jag fram emot.
Har SteFFoo's sleeve nu, svart är bra och man ser inte sladden inuti om den är ensam så jag är nöjd
(dock syns vit igenom lite men det är rätt så snyggt om man inte vill ha bara vit)

Här är en bild tagen med digitalkamera, min fina ace mus i bakgrunden som börjar bete sig konstigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Ser jag fram emot.
Har SteFFoo's sleeve nu, svart är bra och man ser inte sladden inuti om den är ensam så jag är nöjd
(dock syns vit igenom lite men det är rätt så snyggt om man inte vill ha bara vit)

http://img826.imageshack.us/img826/9671/sam0240k.th.jpg

Här är en bild tagen med digitalkamera, min fina ace mus i bakgrunden som börjar bete sig konstigt...

Kul att du är nöjd
Tittar jag riktigt noga så tror jag att det är första versionen av min sleeve du har.
Den är nu uppdaterad med lite bredare diameter, vilket minskar påfrestningen av flätningen = sladden syns mindre igenom på den vita exempelvis. Ändringen gäller dock alla färger.

/Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Kul att du är nöjd
Tittar jag riktigt noga så tror jag att det är första versionen av min sleeve du har.
Den är nu uppdaterad med lite bredare diameter, vilket minskar påfrestningen av flätningen = sladden syns mindre igenom på den vita exempelvis. Ändringen gäller dock alla färger.

/Stefan

jag kan också instämma att sleeven är mycket bra!

man ser verkligen inte igenom

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Kul att du är nöjd
Tittar jag riktigt noga så tror jag att det är första versionen av min sleeve du har.
Den är nu uppdaterad med lite bredare diameter, vilket minskar påfrestningen av flätningen = sladden syns mindre igenom på den vita exempelvis. Ändringen gäller dock alla färger.

/Stefan

Synd att man inte vänta lite, men den fungerar ju så det lär ju inte bli så stor skillnad i resultatet, tänker köpa vit kabel och ersätta alla kablar som ska ha vit sleeve för bästa vita resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Synd att man inte vänta lite, men den fungerar ju så det lär ju inte bli så stor skillnad i resultatet, tänker köpa vit kabel och ersätta alla kablar som ska ha vit sleeve för bästa vita resultat.

Nej det är ju inget du kunde hjälpa
Köper du av mig igen kan du få lite rabatt! Bara påminn mig så fixar det sig.