Det bästa RPG(RolePlayingGame)-spelet

Permalänk
Medlem

Det bästa RPG(RolePlayingGame)-spelet

Här ska ni skriva det bästa RPGspelet till pc

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate
Fallout
Icewind Dale

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Neverwinter Nights

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Jag är lite för ung för Baldur's Gate och Neverwinter Nights men jag har hört att det ska vara riktigt bra spel.
Annars så är det nog Dragon Age Origins som enligt mig är riktigt bra, inte bara döda döda döda utan det är en story man verkligen följer och man gör val som verkligen spelar roll. Och man måste tänka, vilket man ofta inte behöver i vissa spel.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

RPG = WoW så länge man pallar, sen skippar man RPG o lirar SC2 och lite FPS istället.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Dragon Age Origins (och Awakening) och Fallout 3 är mina favoriter. Längtar verkligen till Dragon Age 2 och New Vegas!

Permalänk
Medlem

nominerar Grandia 2

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Det här är mina personliga favoriter, i fallande ordning.
Final Fantasy VII (om nu JRPG räknas)
Baldur's Gate 2
Fallout 3
The Witcher
Dragon Age Origins

MMORPG:s känns inte som speciellt aktuellt om man vill spela RPG. Samma sak med Hack n' Slash som Diablo, Titan Quest eller Torchlight

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII (Om det räknas dvs)
Baldurs gate I och II
Icewind dale I och II
Dragon age origins

Permalänk
Medlem

The four elders scrolls, Olivion! <3

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

fallout 1-2
baldurs gate 1-2
icewind dale 1-2
skies of arcadia (förvisso gamecube och japanskt men det var kul)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Arcanum, Diablo 1, Fallout.

Permalänk
Medlem

Spelar just nu Demon's souls (på PS3 iofs), och det är riktigt bra!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

FFXII (12), går att köra på PC via PCSX2 och det är klart det bästa FF-spelet, I say. Möjligt att story är bättre på något av russinspelen, men FF12 har en stor och intressant värld och älskvärda sidokaraktärer och det enda JRPG jag orkar spela, tack vare grym spelmekanik och gambit-systemet.

Annars är det TES4 all the way. Har just börjat spela Gothic 3 + commuity-modden på 1GB. Det verkar lovande, trots störande saker.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII, Fallout 1-2, Baldurs gate 1-2 och neverwinter nights skulle jag rekomendera om du vill ha riktigt bra spel, vill du ha lite nyare spel så är väl Dragon Age det enda jag kan rekomendera.

Skrivet av Asaska:

FFXII (12), går att köra på PC via PCSX2 och det är klart det bästa FF-spelet, I say. Möjligt att story är bättre på något av russinspelen, men FF12 har en stor och intressant värld och älskvärda sidokaraktärer och det enda JRPG jag orkar spela, tack vare grym spelmekanik och gambit-systemet.

Annars är det TES4 all the way. Har just börjat spela Gothic 3 + commuity-modden på 1GB. Det verkar lovande, trots störande saker.

där ser man vad olika folk kan tycka själv tycker jag att FFXII är ett av dom sämre i serien ( orkade inte ens spela igenom det), och jag måste säga att tes 3 är bättre än fyran

Permalänk
Medlem
Skrivet av AsDfreQ:

Final Fantasy VII, Fallout 1-2, Baldurs gate 1-2 och neverwinter nights skulle jag rekomendera om du vill ha riktigt bra spel, vill du ha lite nyare spel så är väl Dragon Age det enda jag kan rekomendera.

där ser man vad olika folk kan tycka själv tycker jag att FFXII är ett av dom sämre i serien ( orkade inte ens spela igenom det), och jag måste säga att tes 3 är bättre än fyran

Yeah, sure TES3 är egentligen bättre än 4 rollspelsmässigt, men grafik och "slagsmålsgameplay med fysik väger upp det för mig.

FF9 och 7 håller jag högst efter 12. Men jag orkar helt enkelt spela igenom så långsamma spel. Sååå segt at går in i osynliga fienter, vänta på att battlescenen ska ladda och sedan segslåss, och segavsluta i en seg victory meny (oj, vad trött jag är på den musiken...). Det orkade jag med när dessa spel var nya, men idag har jag inte tålamod nog. FF12 är djupt och man kan välja om man ska gå in i en fight då man ser fienden. Musiken är dessutom nästan lika bra som den i FF7.

Måste även nämna Vagrant Story som jag tycker är bättre än allt FF. FYI är det samma kompositör som i 12, vilket hörs.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Oj, jag har spelat RPG sedan slutet av 80-talet och det är nästan det enda jag spelar. (NERD!)

De RPG som jag tycker är de mest intressanta (!!!) är:

World of Warcraft.
Måste motivera varför så inte folk skriker efter mig: Storyn i WoW är utom denna värld, verkligen. Spelar du själv, gillar att bygga upp en karaktär, och vill se vad som händer i världen omkring dig och vad som händer rent politiskt bland alla raser och kungar (etc), så är WoW helt fantastiskt. Speciellt med The Burning Crusade installerat. Jag gillar dock inte end-game raiding och PvP och allt det där, men att ha en karaktär och spela igenom för att se storyn, läsa böcker och baklgrunds-historier till alla olika ställen, figurer och städer osv osv osv, är sannerligen mycket intressant och väldigt roligt.

Baldurs Gate II
Neverwinter Nights I (kanske för att jag är nostalgisk dock )
Elder Scrolls II: Dagger something something. Minns inte riktigt vad det heter.
Final Fantasy X och XII
Fallout 2 och 3 är riktigt härliga, men mer åt action-hållet.
Dragon Age Origins var riktigt tufft faktiskt. Riddare vinner alltid!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

1. Baldurs Gate 1 + 2

- Ett spel och ett upplägg som enligt mig inte finns längre, och som binder så mycket nostalgi. Kommer ihåg när jag mötte Daveorn för första gången då jag var 14 år. Höll bokstavligen på att skita på mig, satt bara och skakade. Eller när jag tagit mig igenom Cult of the Unseeing Eye och inte kan låta bli att öppna kistorna som ska vara livsfarliga, och mycket riktigt blir man råägd av något osynligt som bara mördar hela mitt party, det är känslor det!

2. Fallout 1, 2 och 3

- Humorn i dessa spel är helt oslagbar. Även om trean blev lite "Oblivion with guns" så finns samma känsla kvar som i ettan och tvåan. Helt stört kul! Ska prova New Vegas när tid står till mitt förfogande

3. Elder Scrolls III + IV

- Morrowind har jag inte spelat så värst mycket, men det jag minns som höjde mina ögonbryn var det förstummande snygga vattnet de animerat. Hade aldrig sett maken till snygg grafik, sen kom Oblivion. Vet inte hur många timmar jag lagt ner på det för att hitta alla anektdoter och grottor. Hade det först till Xbox men jag ruttnade på kontrollen och skaffade en ny dator ist. Ett av de bästa spelen genom tiderna helt enkelt!

x. Diablo 2 LoD

- Behöver väl inte säga så mycket om D2. Hack ´n Slash-favorit som jag fortfarande sitter med när jag har tråkigt. Längtar något extremt till trean!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Min gyllene trio är:

1. Fallout 1
2. Planescape: Torment
3. Arcanum

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
Jag testade Gothic 3 och det sög ju verkligen. Finns det inget RPG spel som liknar Oblivion? Typ asså att man kan både använda svärd och sånt och använda magi vid vissa tillfällen? Det skulle uppskattas

Permalänk
Medlem

Av de nyare spelen tycker jag Dragon Age: Origin är bäst. Törs man sig på lite äldre spel drar jag in Baldur's Gate-serien och Planescape: Torment. Föredrar man annat än fantasy är Fallout-serien bra (både gammalt och nytt där) och Mass Effect-serien är rätt så trevlig storymässigt, fast är lite väl mycket actionspel, speciellt tvåan.

MMORPG kan vara intressant om man vill rollspela mot andra människor (dvs spela på servrar tillägnat det) och kan såklart fungera i övrigt också om man accepterar att folk pratar om andra saker. Lord of the Rings Online hade en trevligt designad värld att resa runt i. Det var bättre på storyfronten än World of Warcraft i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Ju mer man spelar Dragon Age desto bättre blir det.
Det är grymt bra ljud i spelet också. Det förhöjer upplevelsen väldigt mycket!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Entusiast

baldurs gate 2

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Dragon Age Origins + Awakening och all DLC = WIN

Ett måste för alla RPG fans.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Diablo 2
Baldurs Gate 2
Mass Effects 1-2
Dragon age Origins + Awakening
World of Warcraft

Är de bästa jag spelat.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Hedersmedlem

all time: Baldur's Gate II
de senaste åren: Dragon Age: Origins

Permalänk
Avstängd

all time high.
everquest före expansionen.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Enkelt, finns bara ett och det är Planescape Torment.

Planescape: Torment - Wikipedia

Bara att kolla in recensionerna på amazon: Amazon.com: Planescape: Torment: Video Games

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facemeat:

Tack för svaren!
Jag testade Gothic 3 och det sög ju verkligen. Finns det inget RPG spel som liknar Oblivion? Typ asså att man kan både använda svärd och sånt och använda magi vid vissa tillfällen? Det skulle uppskattas

Drakensang the dark eye är väl det bästa alternativet, ett penna och pappersrollspel som konverterats till dator och det jag hunnit köra så är det fantastiskt om man kan sätta sig in i systemen...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt mycket stå o slå i dragon age + awaikening. annars e det ju bra.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄