Permalänk
Medlem

trälåda - distanser?

Var kan jag hitta distanser som greppar bättre i materialet är de "vanliga" för moderkortet om jag vill göra lådan i någon sorts trä?

Permalänk

kör med lite lim till de vanliga?

eller fixa en liten metallgänga och sätt in i träet.

Permalänk
Medlem

går de inte att borra in plugg i trät sen skruva in moderkortsdistansen?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan köpa en monteringsplåt för moderkort , det gjorde jag , alltså en aluminiumplåt med alla hål gängade o klara, har för mig att det var en Lian Li

Lian Li Industrial Co., Ltd.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Sötast
Skrivet av amoniac:

Ja, dyrt var det iallfall inte.

Permalänk
Medlem

Eller så kan man ta plåten från något gammalt chassi. Förr var det inte helt ovanligt med löstagbara moderkortsplåtar i chassin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Eller så kan man ta plåten från något gammalt chassi. Förr var det inte helt ovanligt med löstagbara moderkortsplåtar i chassin.

Bra tips om det hade varit atx eller matx men tanken är att lådan ska vara baserad på Zotacs mini-ITX, något jag självklart borde skrivit i första posten. Tack iaf...

Permalänk
Medlem

Annars kan du alltid klippa ut en egen plåt, borra hål på rätt ställen och sedan är det bara att börja skruva...

Visa signatur

"Gee Bender, how are you going to get past those bars?" "I don't now, I guess I just have to BEND them! Moron!" -Bender