Intel breddar mobilt processorutbud

Permalänk
Melding Plague

Intel breddar mobilt processorutbud

Kretsjätten Intel lanserar åtta nya processorer för bärbara datorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

dual cores i datorer är ren stenålder enligt mej.

Skulle ju kunna släppa flera cpus med 3-4 kärnor en del utan HT för att hålla tempen och strömförbrukningen nere och bättre batteritid.

Nah dual cores FAIL!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biffen_OC:

dual cores i datorer är ren stenålder enligt mej.

Skulle ju kunna släppa flera cpus med 3-4 kärnor en del utan HT för att hålla tempen och strömförbrukningen nere och bättre batteritid.

Nah dual cores FAIL!

instämmer men Quad cores drar ju ganska mycket ström...dessutom klarar man sig bra på en gammal hederlig Dual så länge man inte Kör tunga applikationer som video redigering...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

En dualcore för 346 dollar?
Känns som att någon tycker att deras produkter är de enda som gäller...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd

Esseboy! jo sant men det jag tillade var att dom kunde komma ut med quad cores utan HT för att dom ska mindre ström.

men dom borde satsa mera på nya bättre batterier! hade en acer med tripple core kärna i från amd asså den höll ungefär i 30-45 sen toktomt...

Så dom borde släppa mera strömsnåla cpus med 4 kärnor och utveckla bättre batterier.

Permalänk
Skrivet av biffen_OC:

Esseboy! jo sant men det jag tillade var att dom kunde komma ut med quad cores utan HT för att dom ska mindre ström.

men dom borde satsa mera på nya bättre batterier! hade en acer med tripple core kärna i från amd asså den höll ungefär i 30-45 sen toktomt...

Så dom borde släppa mera strömsnåla cpus med 4 kärnor och utveckla bättre batterier.

Får se om företagen väljer att satsa på atombatteriet eller inte, jag tror på det senare men man kan ju alltid hoppas att det kommer något som är bra mycket starkare än dagens "skräp".

För er som inte kommer ihåg: Tiny nuclear battery - Boing Boing

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Avstängd

Japp sant dagens batterier är rent skräp!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Greve_Peter:

Får se om företagen väljer att satsa på atombatteriet eller inte, jag tror på det senare men man kan ju alltid hoppas att det kommer något som är bra mycket starkare än dagens "skräp".

För er som inte kommer ihåg: Tiny nuclear battery - Boing Boing

Kommer inte att ske på ett bra tag...

Tänk allt pappersarbete för att få igenom ett radioaktivt batteri samt att tekniken inte är klar än, sen att batteritillverkarna tjänar bra med pengar som det är nu är också en faktor

Men jag håller med dig om att dagens batterier är riktigt dåliga, tycker dock min Mac presterar riktigt bra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?