Permalänk
Medlem

HTPC version 2

Andra gången jag ger mig på att bygga en mini-ITX HTPC. Denna gången har datorn dock fått aktiv kylning.

HTPC version 2

Permalänk

Grymt snyggt, säker att du byggt den själv?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Aluminiumet ser ruskigt skitigt ut. Putsa?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Schysst presentation av din produkt

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk

skön stil ! mjuka linjer och bra kombination. skulle gärna se en byggblogg på maskinen bra jobbat

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk

riktigt snygg, trodde det var ett hemmabyggt chassie först då jag såg det!

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas-2400:

riktigt snygg, trodde det var ett hemmabyggt chassie först då jag såg det!

Det är ju det?!?!?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Chassiet är ritat av mig sen är det laser-skuret, bockat, svetsat och fräst av en kille på en verkstad i England.

Här är byggloggen

http://www.sweclockers.com/galleri/4663-htpc

Permalänk
Proffsmoddare

Mycket snyggt presenterat!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Snyggt presenterat Skolprojekt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Snyggt presenterat Skolprojekt?

tack, nej det är det inte, men läser mitt sista år på produktdesign (BA nivå) så utbildningen är inom rätt område:)

Permalänk
Medlem

5p för en väldigt snygg presentation!

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt grant blev det.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Riktigt fin presentation.

Hade gillat det mer om du hade satt dit lite lyse i hålet i fram men 5p får du!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Tanken var att det skulle sitta HDD samt power LED i de två hålen till höger, men det strulade när jag skulle koppla in, sen dess har det bara inte blivit av... kommer kanske:), funderar även på att fixa så akryllisten blir rökfärgad för att matcha min förstärkare.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt ser det ut att vara

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt verkligen!

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt! imponerande. Jobb lär ju inte bli en bristvara för dig i framtiden!

Permalänk
Medlem

Njaaaaaa

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Oj vad fin den var:)
Men hur gör du för att få aluminiumen okänslig för fingeravtryck?
Autosol eller Sonax flytande hårdvax kanske?

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonnyRocker:

Oj vad fin den var:)
Men hur gör du för att få aluminiumen okänslig för fingeravtryck?
Autosol eller Sonax flytande hårdvax kanske?

fingeravtryck har inte varit något problem.. den är slipad matt med fint sandpapper. inget mer.

Permalänk
Skrivet av rythm:

fingeravtryck har inte varit något problem.. den är slipad matt med fint sandpapper. inget mer.

Ok.
Ja snyggt jobbat i alla fall, fick en femstjärning

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Lite snålt med bilder Snyggt hur som helst !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

grymt snygg.. skulle lätt kunna tänka mig köpa ett sånt chassi om inte prislappen hängde över för många stora sedlar.. 5p lätt!

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...