Är medföljande kylpastan bra när man köper en dyrare kylare?

Permalänk
Medlem

Är medföljande kylpastan bra när man köper en dyrare kylare?

Noctua NH-U12P SE2 - Inet.se

Från Noctuas hemsida..

Citat:

NT-H1 Thermal Compound
Noctua's much-acclaimed NT-H1 is a pro-grade TIM solution that provides minimum thermal resistance, excellent ease-of-use and outstanding reliability.

Så frågan är, Är det värt att köpa till Arctic Silver 5 kylpasta, 3,5g - Inet.se ?

Permalänk
Medlem

vad jag läste så är de mer eller mindre lika, bara någon grad skillnad så de går att köra på de!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

MX-3 är den bästa

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av willaim:

MX-3 är den bästa

Håller med, men inte pga. temps utan pga. det är mycket lättare att jobba med än AS5. Speciellt om man kör riskorns-metoden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Nej det är inte värt att köpa mer pasta om du inte tänkt montera om kylaren ett otal gånger.

Permalänk
Hedersmedlem

nth1 är bland de bästa, inte värt att lägga pengarna på det (kan kanske vinna 1 eller max 2 grader)

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, hur ofta bör man byta kylpasta på cpun? Varannat år? 2 gånger per år? Aldrig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Lånar tråden lite, hur ofta bör man byta kylpasta på cpun? Varannat år? 2 gånger per år? Aldrig?

Jag är av den uppfattningen att det aldrig behövs om kylaren är korrekt monterad.

Givetvis byts pasta i samband med kylarbyte.

Permalänk
Hedersmedlem

beror på pastan (minns de gamla skräppastorna från förr)
en bra pasta behöver du byta endast när du monterar

Permalänk
Medlem

Ok tack!