Permalänk

R3 + 5970?

Får ett 5970 plats i ett Fractal Design R3 utan att man behöver modda någonting?

Permalänk
Medlem

Nej det får plats kort som är 29 cm långa, ett tpis är att vänta på define XL.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Skrivet av jacke910:

Nej det får plats kort som är 29 cm långa, ett tpis är att vänta på define XL.

aj då, när kommer Define XL?

Permalänk
Medlem
Skrivet av prellenboi:

aj då, när kommer Define XL?

Prel 22 oktober enligt Kompletts info.

Permalänk

Tack för snabba svar!

edit;
Vilka chassin passar 5970 i?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av prellenboi:

Tack för snabba svar!

edit;
Vilka chassin passar 5970 i?

Ganska många faktiskt, det är bara att säga lite mer vad du är ute efter, någon prisgräns, lite hur det ska se ut, krav på 5.25/3.5" platser.
Annars passar ett 5970 i detta Cooler Master Cosmos S 1100 (Silver/Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Fulltower/Server-chassin

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Antec three hundred borde väl passa 5970?... det är ju också ett "gamingcase".

Visa signatur
Permalänk

Kontakta inet och dem kunde inte ta bort hdd hållarna för att 5970 ska få plats.

edit; Inet har bara ett fåtal chassin som ett 5970 får plats i, enligt dem och det är:
"Obsidian 800D eller Coolermaster HAF chassina"
Tror jag väntar och se vad Fractal Design har att erbjuda med deras nya chassi som kommer snart, syfar på Define XL.

Skulle Gärna ha hjälp hitta ett annat alternativt väntar jag på define XL.
Budget på chassi; Max 1300.. Inte värt att slänga ut flera 1000 på ett chassi imo.
Stilrent, Inge plexiglas eller sådant.
Om ett 5970 får plats i ett antec 300 tar jag det utan tvekan