Vilka tidningar prenumererar ni på?

Permalänk
Medlem

Vilka tidningar prenumererar ni på?

Nu är det 2010 och gamla hederliga tidningar får det allt svårare att överleva. Trots att det mesta finns på internet tycker jag att det kan vara något speciellt med att få hem en bra tidning någongång ibland, och också att det är lättare att läsa längre texter i en tidning (även bok) jämfört med på datorn. Jag prenumererar enbart på Macworld för tillfället, men söker något annat läsvärt. Alla tidningar, inte bara IT/spelrelaterade.

Prenumerarar ni på några tidningar? Vilka? Något ni kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

Datormagazin

Tänkte dock börja prenumerera "Illustrerad Vetenskap" och kanske den nya tidningen "Världens Vetenskap" då jag gillade det varierande innehållet i dem nummer jag fått.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Körde på Cap&Design ett tag men den var inte bra någonstans. Funderar på någon speltidning.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

PC-gamer.
Tycker det är trevligt att läsa vad som händer på spelfronten.

Annars gillar jag Illustrerad vetenskap, Allt om vetenskap och allt vad de där populärvetenskapstidningarna nu heter.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem

The Economist har jag prenumererat på tidigare, funderar på att börja igen. Otroligt välskrivet magasin.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasy:

The Economist har jag prenumererat på tidigare, funderar på att börja igen. Otroligt välskrivet magasin.

Går själv i tankarna på en prenumeration på den tidningen! Vad fick dig att sluta prenumerera sist?

Permalänk
Medlem

Just nu bara Populär Historia. Funderar på att börja prenumerera på nåt brittiskt motorcykelmagasin också, typ Performance Bikes eller Two Wheels Only.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Bara M3. Lagom lättsmält och kul.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
  • Outdoor Photography Canada

  • Outdoor Photographer (USA)

Men det blir mest att dom samlas på hög, gillar inte att 70% av tidningen är annonser i den amerikanska.

Permalänk
Medlem

1) "Illustrerad vetenskap - Världens Historia"
2) "National Geographic"

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk

Av de prenumerationstidningar som kommer hem till oss läser jag:
Forskning&Framsteg
SvD
WIRED

Jag brukade också prenumerera på Super Play och Linux Format. Den förstnämnde dog och den andra blev för noobig.

Låt oss aldrig glömma

Permalänk
Medlem

Datormagazinet är den enda just nu...

Tidigare var har jag prenumererat på:
- PC Gamer
- Linux Magazine
- Herman Hedning
och
- Dagens Nyheter

Edit:

Glömde M3....

Permalänk
Avstängd

Hälge

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zAjben:

Går själv i tankarna på en prenumeration på den tidningen! Vad fick dig att sluta prenumerera sist?

Prenumerationen gick ut, och jag skulle flytta hem över sommaren. Jag tycker priset (ca 100 / kr månad) är väldigt rimligt så det blir nog en ny omgång, jag tror inte du kommer bli besviken. Det är intressant att läsa om artiklar och vinklar på storys som man inte får via svensk media. Bra engelskaträning också.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

ojojojojojoj, Herman Hedning, (:P) PCGAMER, LeVeL, Bilsport, Bilsport Gatbilar.

Permalänk
Medlem

Prenumerereade på Studio ett tag Rätt bra tidning, har inte råd just nu bara.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Skrivet av RemixV2:

Herman Hedning

= Love!

Själv prenumererar jag på Cap&Design men det ska det bli slut med. Tidningen verkade vara mer intressant än den var.

Illustrerad Vetenskap köper jag varje upplaga av och har gjort i säkert 3 år nu... När jag faktiskt ska få för mig att prenumerera vet jag inte.

Tidigare prenumererat på:

Datormagazin (när tidningen väl kommer känns den nästan utdaterad med tanke på att jag hela tiden surfar på datorsiter)
PC-gamer (På den gamla goda tiden när man lirade alla spel som verkade bra och inte bara SC2..
Bike (Hojjar är nice och de brukar skriva jävligt sköna reportage, funderar på att börja prenumerera igen)
Scientific American (Denna ska jag faktiskt skaffa igen nästa månad när csn rullar in. )
Allt om Whisky (köpte 3 nummer och funderar på att skaffa fler. Problemet är bara att man får för sig att köpa föremålen för recensionerna. )

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

SvD och Offside

Permalänk
Medlem

Tidigare har jag prenumererat på:
- National Geographic
- PC Gamer
- Teknikens Värld

Nu har jag bara:
- Datormagazin
- Världens Histroia

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Oj, inte visste jag att du kunde läsa..

Själv köpte jag Slitz och F1 men tröttnade på dem, i synnerhet slitz.

Funderar nu dock på National Geographic

Permalänk
Medlem

Gamereactor, v bra tidning

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CSM101:

Oj, inte visste jag att du kunde läsa..

Tittar bara på bilderna faktiskt!!!!

Skrivet av CSM101:

Själv köpte jag Slitz och F1 men tröttnade på dem, i synnerhet slitz.

Jasså du tröttnade på nakna brudar? Förvånande...

Dold text
Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

DI samt Filter.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Hifi & musik sedan ett par år tillbaka.
Hade illustrerad vetenskap för nåt år sedan men tröttnade och sa upp.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Det enda i tidningsväg som man har haft, det är väl en kortsväng utav Cap&Design och UFO Magazine.

Så just nu är det rätt så dåligt med premunationer.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Personligen prenumererar jag på Economist och Illustrerad vetenskap. Sedan så snor jag åt mig SvD och DN på morgonen också

Permalänk
Hedersmedlem

Jag prenumererar på Guardian Weekly och Språktidningen. Det är intressant med ett lite mer globalt nyhetsperspektiv som i GW och Språktidningen har behandlar frågor som jag tycker att det är intressant att läsa om. Jag kan varmt rekommendera båda tidningarna.

Sedan har vi också gemensam prenumeration på Sydsvenskan i studentkorridoren. Dessutom får jag Lundagård och Jusektidningen som också känns trevliga.

Jag har aldrig läst Economist, men jag har noterat att det på dess omslag står något i stil med "hand-delivered by the morning newspaper distributor". Jag undrar hur den skulle levereras om inte för hand.

Permalänk
Medlem

National Geographic

Permalänk
Medlem

En enda och det är inte mindre än:

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."