Permalänk
Medlem

SLI på CrossFire-bräda (258.96)

Hej,

Då det säkert är fler än mig som vill köra SLI på CrossFire mobos så finns det nu en fix för 258.96 drivers

Detta bör användas tillsammans med orginal SLI Patch: Project xDevs: Êîíòåíò / Ïóáëèêàöèè è ñòàòüè / Activating NVIDIA SLI on all motherboards, updated detailed HOW-TO

Från: How To: Enable SLI on pre-i7/i5 hardware - Page 152 - techPowerUp! Forums

============

Modded ForceWare 258.96 Build 3 for Windows Vista/7 x64
http://www.xdevs.com/sli/ModdedForceWare258_96_B3.RAR

1. unpack the archive to some folder (separate from driver installer)
2. install 258.96 forceware
3. reboot
4. run Install.cmd as administrator in windows explorer
5. Reboot

If you have build 1(2) of modded driver installed you should to do 4,5 steps

I need to know everything. Stability, Benchies and so on. Please report.

USE WITH SLIPATCH 0.8b

FIXED BUGS

================

Lycka till!

Visa signatur
Permalänk

är det någon som testat med tex 2st 460gtx el nån annan kombination, hade varit kul och se hur mkt poäng man får i olika tester.
tex SLI 460GTX Vs Crossfire 5850

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem

Du får precis samma prestanda med detta som med ett "äkta" SLI kort. Test på GTX460 mot CrossFire finns det gott om och där ser det ut som att 2st GTX460 är bättre än 2st 5870. Men, jag vet inte hur det är med senaste catalyst och xfire så jag ska inte dra för stora växlar på det.

När jag letade efter det testet såg jag att de hade gjort ett nytt test, med andra titlar: Introduction - 2560x1600 - GTX 480 and 460 SLI vs. 5870 CrossFireX Redux | [H]ard|OCP

Intressant.

Visa signatur
Permalänk

finns detta till am3 brädor?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Ja, hacket är för AM3-brädor också.

Vore lite meningslöst annars kan man tycka.

Visa signatur
Permalänk

Vilket mobo kör du själv med anarkizt?

Permalänk
Medlem

någon som har testat att det funkar?

Visa signatur

| Intel i7 4690k | Fractal Design R4 | MSI GTX 970 | Asus Xonar DX | Corsair 750W | SSD Samsung 500GB + WD 1 TB | Corsair 16GB 1600MHz | Sennheiser PC360 | LG W2753VC |

Permalänk
Medlem

Har två st liggandes här, ett Asus M4A79XTD EVO (CrossFire) och ett Asus M4N98TD EVO (SLI). Just nu kör jag SLI-kortet med 2st GTX460 men innan körde jag det andra och patchen (men det var inte stabilt). Men det bänkade lika bra (bättre på CPUn t.om..)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

pLace: Läs i tråden jag länkade till, det funkar. Och killen som gjort hacket har fixat för nyare drivers också och jobbar nu med installern.

Observera, SLI patch har funnits sedan 2005 eller så, men pajjade när drivrutiners 258.69 kom ut.

Visa signatur
Permalänk

Men vadå om det inte är stabilt så e det ju en rätt värdelös patch såvida dom inte har löst det.. får kolla upp det dära nämre

Jag menade ifall prestandan SLI 460gtx på en AM3 bräda är likvärd till det av ett SLI 460GTX på en intelbräda... klart om det inte är stabilt så e det ju inte lönt att ens titta på

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem
Citat:

Men vadå om det inte är stabilt så e det ju en rätt värdelös patch såvida dom inte har löst det.. får kolla upp det dära nämre

Ja, det är det som är löst nu och anledning till att jag skapade tråden! Prestandan på korten är likvärdiga, AMD som Intel.

Visa signatur
Permalänk

JAg såg det precis.. håller på läser för fullt.. det e ju kanon.. Kan man vänta tills AMD kommer ut med sin sexig 6xxxserie och hoppas på priserna dumpas på alla andra kort

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem

Ganska evil de där nVidia:

Citat:

Originally Posted by TiN
Hi mates!

NVIDIA included special routine to detect OUR patch! And that was done in very lame way So when driver detects patch - it calls special function to crash you system. Yes, you understood that correct - special function that only crash when finded our code in windows kernel. We already know everything about that, and easily can bypass that check.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk

Fungerar patchen med 260.89 drivers?

Skall testa detta för att köra sli på mitt Asus P5Q PRO med två gtx 275.
Tänkte om patchen fungerar för senaste drivrutinerna för korten eller om man måste köra med äldre drivrutiner?

Permalänk

Jag kan meddela att detta fix fungerar utmärkt
Kör nu med asus P5Q-PRO moderkort och två gtx 275 i SLI.
Jag har bara prövat med 258.96 drivers, då det var det jag hade installerat från början, men vad läst så skall det även fungera med senaste.