Om ett spel inte flyter helt...

Permalänk
Medlem

Om ett spel inte flyter helt...

Om ett spel inte flyter helt fint och alla settings står på High (utan upplösningen), vad är det första ni stänger av dom tar resurser? Skuggor, AntiAlising?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Skulle nog sänka shadow , eller view distance om sådant finns

Permalänk

AA.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Beror på vad för cpu och gpu du har. Saker som AA drar mycket grafikkraft medan annat drar cpu-kraft. Så håll koll på vilken del som är svagast och optimera efter den.

Permalänk

Brukar bli i denna ordningen som jag sänker:
AA->Shaders->Texture->Polygoner

Permalänk
Medlem

tack alla!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Först AA, sen skuggor, sen något som gör spelet extra ljust som t.ex post-processing, glow eller bloom. Även view distant brukar jag sänka, jag har hellre bra grafik på kort avstånd än tvärtom.

Viktigast för mig är upplösning och texture, ibland bryr jag mig inte om resten.

Permalänk
Medlem

Shadows - glow/bloom/HDR/post-processing och sådana saker sedan - AA - Textures - viewing distance. men oftats räcker det med shadows och bloom/HDR för det drar mer än AA och sådant.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|