Packard Bell Dot VR46 på elgiganten, fynd?

Permalänk

Packard Bell Dot VR46 på elgiganten, fynd?

Elgiganten - Packard Bell Dot VR46

verkar riktigt prisvärd, en motsvarande av annat märke kostar ju cirka 6000!

6cells 5600 mah batteri, su4100 processor

Nån som har några synpunkter?

Permalänk
Keeper of Traditions

Dåligt med ram (3gb ddr2), långsam processor och dålig grafikkrets... För 6000 kan du helt klart få klart bättre. Asus har en hel del bra val.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

För 6000 får han bättre och för 10 000 får han ännu bättre.

Jag skulle utan tvekan köpt denna ifall jag ville ha en ny liten dator! snygg och helt ok prestanda för priset! det är väl inget superkap men vemfan vill ha en ful dator när man kan få en snygg med bra prestanda för någon liten peng mer?

Permalänk
Medlem

Hade tagit en HP 625 eller Emachines e640g i den prisklassen (3500-4500).

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Men snälla....ni tipsar om 15tums laptops när den jag länkar till är en 11,6 tums ultraportabel med 8 timmars batteritid!!!

Varför inte läsa mitt inlägg?

Elgiganten - Packard Bell Dot VR46

den kan jämföras med t.ex. Tricom / ACER AS1810TZ/SU4100 3GB 320GB 11.6" W7P som kostar 6700 kr!

Permalänk

Vissa klickade nog inte på länken. Jag köpte faktiskt datorn idag, värt att tänka på är att man med Elgiganten får öppna datorn, använda, och är man inte nöjd så ere bara å lämna tillbaka! Lägger att spara alla papper och sånt som kom med såklart, samt att man inte får förstöra den. Ska testa min nu!

Permalänk
Skrivet av Splinter Snake:

Vissa klickade nog inte på länken. Jag köpte faktiskt datorn idag, värt att tänka på är att man med Elgiganten får öppna datorn, använda, och är man inte nöjd så ere bara å lämna tillbaka! Lägger att spara alla papper och sånt som kom med såklart, samt att man inte får förstöra den. Ska testa min nu!

Så fort du testat får du skriva ett omdöme:)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av carlen:

För 6000 får han bättre

Och det var precis det han sade att han inte fick.

Skrivet av henke1984:

Men snälla....ni tipsar om 15tums laptops när den jag länkar till är en 11,6 tums ultraportabel med 8 timmars batteritid!!!

Varför inte läsa mitt inlägg?

Elgiganten - Packard Bell Dot VR46

den kan jämföras med t.ex. Tricom / ACER AS1810TZ/SU4100 3GB 320GB 11.6" W7P som kostar 6700 kr!

Ta då en titt på Asus UL30VT, där får du en bättre laptop än den dära Acern

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Köpte mig nyss en PB VR46, enligt mig så är det ett bra köp för dom pengarna (3690:-). Har inte testat den så mycket än, men FULL-HD filmer är inga problem iaf..

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk

Kostade 6500.- bara för ett par dagar sen.
Tänkte köpa en sån men köpte en acer 1810tz demoex på webhallen istället.
Tur man inte slog till hade kännts surt och betalat 6500.-
Grymt smidigt med 11.6" om man är mycket på språng.

Angånde prestanda så räcker den gott och väl till vardagsarbete.
Går inte att jämföra med atom processorerna.

Permalänk
Medlem

Skitschysst dator till det priset. Jag hade inte tvekat en sekund, då det inte finns någonting som är i närheten av denna för det priset. Närmsta man kommer är U350 från Dustin, men det är 700kr mer för än sämre dator med kanske lite bättre byggkvalité då. Storleken kan vara både plus och minus.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Egentligen Acer 1810TZ

Köpte själv precis en sådan och för det priset så är den onekligen ett fynd. Tycker att skalet är väldigt fult, men för 3690 så hittar du inte en dator med så hög prestanda och mycket finesser.

Störde mig främst på fläktljudet, men det var ett vanligt fel på 1810, varvid 1810tray har utvecklats och den fungerade utan minsta problem direkt med denna dator. Nu är den i princip knäpptyst.

Dator:
Intel Pentium SU4100 - 1.3GHz dual core processor
3 Gb RAM
320Gb Hd
LED skärm med 1366x768 i upplösning
Intel GMA 4500MHD grafikprocessor
3xUSB 2.0
HDMI
S/PDIF
WiFi abgn
5-in-1 memorycard reader
63Wh batteri
8h batteritid
1.35kg

Mjukvara:
Windows 7 Home Premium 64-bit
Photoshop Elements 7.0

Enligt review (på Acer 1810TZ) från notebookcheck.net
Review Acer Aspire Timeline 1810TZ Subnotebook - Notebookcheck.net Reviews
så klarar den 12h31min i tomgång och 5h56min med WLAN surfande!

Enligt mig så är det ett helt sjukt lågt pris för prestandan, dock är den ful och plastig, men kan man leva med det, så är det bara att köpa!

Permalänk

Har suttit med den ett tag nu, och jag är verkligen förälskad i storleken, prestandan, och priset såklart. Knapparna har bra storlek, men där slutar lovorden tyvärr. Bygget är inge trevligt. Det knarrar i skärmgångjärnen, knapparna har som sagt bra storlek, men jag litar inte på att det håller så bra. trycker man hårt ser man hur botten också trycks ner, och att knappar runtom följer med lite, så det är ingen megakvalitet man kan tala om. Jag förstår inte hur man tänkte när man satte den fula bilden på skärmlocket. Inget som borde hindra någon från köp, men otroligt korkat av PB. Jag är jävligt kluven. Älskar hådvaran och prestandan. Hatar bygget, och tror inte att den kommer hålla i 2 år. Jag ska lämna tillbaka min, men det är med ett tungt hjärta jag gör det, med tanke på att storleken och hårdvaran kostar ~7k. Vill någon köpa för 3700 (dom kanske är slut på annat håll) får ni PMa mig. Självklart ingår allt i paketet samt kvittot/garanti.

Permalänk

Jag köpte den i måndags och är nöjd. Tangentbordet är riktigt svampigt, men touchpadden tycker jag är thinkpad-klass, betydligt bättre än på många billiga som ex. min gamla eeepc 1005p. Annat jag stört mig på är att speed-steppingen bara går ner till 6x multiplier, från 6.5x, så från 1,3 till 1,2GHz... Hurra va mkt ström vi sparar : P. Batteritiden är ju dock riktigt bra ändå. EFI biosen är väldigt slö med.. slängt in en SSD så win7 bootar på under 10 sekunder, men biosen tar ytterligare 10 sekunder på sig =(

Byggkvallen är low-end acer, tangentbordet kunde vara 1-2cm högre upp så man fick lite mer handledsstöd. Bra att man kommer åt HDD, båda minnesplatserna + mini-pci-e via luckor undertill (skönt slippa plocka isär hela för att byta hdd eller nätverk som på eeepc). Finns även en extra plats för mini-pci-e med som saknar connector dock, går kanske löda in?

När jag köpte den fråga jag efter den lilla fula laptopen från reklambladet, och de visste vilken jag mena blir å dra svart folie över den.

Permalänk
Medlem

Skaffade en sån förra veckan och var mycket nöjd med den, dock så halkade jag i en trappa i onsdags och lyckades att sätta mig på väskan innehållandes datorn....
Irriterande nog så har jag ingen drulleförsäkring och det finns inte en chans att det går att fixa på garantin, så jag kontaktade packard bell igår och fick ett kostnadsförslag på 600:- för endast undersökningen, reparationen lär gå på mycket mer sen.
Jag kopplade in datorn till tvn via HDMI och allt verkar funka som det ska, det är "bara" skärmen som är spräckt.
Jag har kikat lite på eBay efter en ersättninsskärm utan resultat, är det samma skärm i denna som i Acer 1810TZ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ric68:

... Acer 1810TZ...

Är det samma dator under annat namn?

Edit: Den verkar vara slut. Nån som sett en nånstans i Stockholm på sistone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Är det samma dator under annat namn?

Edit: Den verkar vara slut. Nån som sett en nånstans i Stockholm på sistone?

När jag snackade med elgiganten igår så verkar den vara slut hos deras grossist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Är det samma dator under annat namn?

Edit: Den verkar vara slut. Nån som sett en nånstans i Stockholm på sistone?

Nej, det är inte "samma" dator, då skalet är annorlunda med annan design, men ställer man dem brevid så är likheten uppenbar.

Acer äger numera Packard Bell, så sannolikt är innanmätet väldigt likt 1810TZ, även om den nu också finns i ett otal varianter. Ett "bevis" för att det är samma innanmäte är just att det specialprogram för att styra fläkten fungerade rakt upp och ner med denna dator.

Glömde i min lista för övrigt att den har bluetooth också, men nu är den slutsåld, så det spelade nog mindre roll.

Sedan på frågan om man kan köpa skärm från en Acer, så är det på samma sätt troligt, men inte säkert att det går. En sak som skiljer mellan modellerna är höjden, där PBn är någon lägre än Acern faktiskt.

Permalänk
Medlem

Igår så öppnade jag skalet och tog mig en titt på skärmen, på etiketten så står det bla: B116XW02 , vilket jag antar är modellnumret då en sökning på ebay ger mängder av resultat. Betyder det då att det kommer att funka med denna eller är det något mer jag ska tänka på?

Permalänk
Medlem

Händelsevis ingen som vill sälja sin?

Permalänk
Medlem

FUJITSU LIFEBOOK P3110 PD 1.3 4GB/500 11.6" W7HP RED - Res, arbeta och kommunicera i stil! - Produktinformation 4389kr med studentrabatt!

Liknande specs. Kanske rent av samma dator i förklädnad? Fujitsu'n fick dock högt betyg på worksmanship hos notebookreview, så kan tänka mig att den har bättre byggkvalité, vilket i sig själv kan vara värt lite pengar på dessa datorer.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Jag har en ny i obruten förpackning. Köpte den för 2v på elgiganten (30 dagars öppet köp) men insåg att jag inte behöver ha en till laptop hemma. PM för mer info. Finns i gbg.

Permalänk

Min är till salu, använder den för lite så det är lika bra att sälja den..

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..