Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Here goes.

De tre monoliths som dyker upp i Afrika, på månen och i slutet vid Jupiter har vad man tror placerats där av "aliens". Man har gjort detta för att kicka igång evolutionen hos människan som jämfört med dessa främlingar ligger långt bakom. När Dave tar sig till jupiter mot slutet av filmen upptäcker han den sista monolithen, och när "stenen" kommer i exakt linje med månen sugs han in i ett maskhål och reser igenom tid och rum för att se sig själv åldras, men också bli pånyttfödd.

Dold text

Råder delade meningar om ett flertal saker under filmens gång men evolutionen är väl den gemensamma nämnaren samt människan gentemot annat "liv".

Tack!

För djupt för mig

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Tack!

För djupt för mig

Jag tyckte också slutet var lite weird, men filmen i sin helhet var häftig - riktigt snygg för att vara såpass gammal. HAL är ju för övrigt en sjukt häftig bad g....robot

När killarna sitter inuti farkosten och tror att HAL inte kan höra dom, och man mot slutet ser att han sitter och läser deras läppar...scary!

Dold text
Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Jag tyckte också slutet var lite weird, men filmen i sin helhet var häftig - riktigt snygg för att vara såpass gammal. HAL är ju för övrigt en sjukt häftig bad g....robot

När killarna sitter inuti farkosten och tror att HAL inte kan höra dom, och man mot slutet ser att han sitter och läser deras läppar...scary!

Dold text

Ja, filmen är helt klart "före sin tid".

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Splice.
Hmmmmmm, lite störigt mot slutet, och Elsa var inte helt vettig hela tiden, men rätt OK. Sevärd.
6.5/10.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

The Human Centipede - 0/10
Hmm... hade hört att den var riktigt sjuk, trodde bara det var moraltanter som sa det.
Fy fan var nog det sjukaste jag sett på länge och så jävla dålig milt sagt..

Permalänk

Såg Predators, 3/10
Rätt så tråkig rulle, fanns inget som egentligen fick mig att vilja se klart filmen..

fel "poängsystem"
Visa signatur
Permalänk
Medlem

9 - 6/10

Snygg film men dåligt manus, hade kunnat vara så mycket bättre.

Chinatown - 8/10

Andra gången jag ser den, kan kännas långdragen men utan tvekan en sevärd crime-noir.

Once Upon a Time in the West - 9.5/10

Sergio Leone i högform. Vet inte varför jag väntat på att se denna, riktigt bra men framförallt snygg! Introt är i en klass för sig.

War of the Worlds- 6.5/10

Med Spielberg bakom spakarna är man garanterad en bioupplevelse, grymt snygg film som skall ses med rätt utrustning.

From Paris with Love- 6/10

Sevärd action, inte alls lika bra som Taken (samme regissör) men jag hade inte förväntat mig något annat med tanke på rollistan.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Wild Target - 6/10

Klart sevärd, lite annorlunda action komedi. Lite rolig ibland.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Första gången jag skriver i tråden så drar till med de 3 senaste.

Predators - Förfärlig.

Resident Evil: Afterlife (3D) - Förfärlig.

Splice - förfärlig.

Permalänk

Das Boot (the original uncut version)
Vill minnas att jag gav den klippta versionen 10av10 och denna är bättre så 10av10 igen.

gut, Johann. sehr gut.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Babel - 8/10

Inte så gripande som jag trodde men ett bra drama ändock. Gillade 21 Grams bättre och har inte sett Amores Perros ännu så får väl se vilken man gillade bäst efter det.

North by Northwest - 8.5/10

Klassisk Hitchcock från 1959, fruktansvärt underhållande! Kul att se lite äldre filmer.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Franklyn - 6.5 / 10 .

Rätt frustrerande större delen av tiden; lite många trådar man inte får något grepp om. Den slutar inte helt mystiskt dock och har en del samhällskritiska toner.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

One Flew Over the Cuckoo's Nest - 9/10

Behövs väl knappast någon större förklaring, en film man verkligen bör ha under bältet.

Vertigo - 8/10

Ytterligare en Hitchcock, väldigt bra men inte lika underhållande som NBNW.

Breakfast Club - 7.5/10

80-talsklassiker som faktiskt fungerar fortfarande.

Delicatessen - 7/10

Samma regissör som gjort "Amelié" b la. Inte alls lika bra enligt mig, komiken höll inte alls måttet.

Rear Window - 9/10

Sjukt bra! Min favorit av Hitchcock hitils efter North By Northwest, har dock många kvar att se.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Första gången jag skriver i tråden så drar till med de 3 senaste.

Predators - Förfärlig.

Resident Evil: Afterlife (3D) - Förfärlig.

Splice - förfärlig.

Oj, det kan inte varit en lyckad filmkväll.... Ett tips är att se bra filmer.

Själv såg jag senast How to Train Your Dragon. Den var bra trots att jag blev lite besviken. Hade velat ha lite mera musik och så tycker jag att den hoppade lite fort fram. Men vikingar är ju alltid fräna. Drakar likaså. Rekommenderas.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk

Shutter Island 8/10

Väldigt välgjort film som skapar krypkänslor från stund till stund, trots att jag ser "thriller"-filmer som lite blasé.
Oväntat twist i slutet och man visste inte riktigt vad man skulle tro. Helt klart sevärd.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Resident Evil Afterlife - Känns som de mjölkat ut vad de kan från denna serien nu. Handlingen i denna var inget vidare, effekterna var halvdana och lite löjligt att man slutar med en sån uppenbar cliffhanger. Man snodde tillochmed en karaktär från Silenthill för att få till det. Så även att jag är ett jättefan av Spelet och filmerna så får denna ett dåligt betyg. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Teenage Mutant Ninja Turtels

7.5/10

Jag menar it's the flippin Turtels!!!!

Predators
6/10

Helt ok ''Action'' rulle men det fattades nånting kändes inte som ''storyn'' utvecklades nånting alls, var bara Gladiator stil på det hela rät meningslöst, föregående filmerna hade iaf lite mer Thriller känsla över det hela och mer spännande.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Har sett den några gånger tidigare. Såg den nu senast på SVT när man körde den där.

Har tyvärr inte spelat något av spelen, men gillade filmen. Tyckte den var mörk och mysig.
Tog en liten stund innan man riktigt fattade vad slutet gick ut på i filmen. Men klart sevärd.

Inte kan man stava riktigt heller...
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

A-Team

2/5 möjliga Fezar, var ingen höjdare.

Permalänk

Predators - vart var regissören?
1/5

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

What's Eating Gilbert Grape - 8/10

Gillade denna skarpt, vet att jag sett delar av den när jag var liten men den var inte alls som jag förväntat mig Leo gör fenomenal insats.

Aliens - 9/10

Det var helt enkelt dags att friska upp minnet, fortfarande en fenomenal film. Finns helt klart en del småsaker som är störande men helheten är intakt.

To Catch a Thief - 8/10

Riktigt snygg film, passar bra i färg! Spännande men hör kanske till de mer förutsägbara av Hitchcocks alster.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Knowing - 7/10
Välgjord rulle med med snygga grafiska snitt många gånger.

Big Stan - 7/10
Bra komedi som bjuder på skratt

What happens in Vegas - 8/10
En utav dom bättre magtränarfilmerna i denna genre (Dvs kärlekskomedi tjafs)

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

The Player - 7/10

Dramakomedi/crime som tar upp det tuffa arbetslivet inom filmproduktion i USA. Tim Robbins i spetsen med en kavalkad av cameos från början till slut, en film som driver med Hollywood.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

The Predators - 3/10 Predators (2010) - IMDb

Jag tycker den var helt och hållet värdelös...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Buried - 3/10

Riktigt, jäkla dålig. Man stör sig sjukt mycket på karaktären och den är bara allmänt... AAAH! Blir irriterad bara jag tänker på den! Synd, för det SKULLE ju kunnat vara en bra film.
Se den inte!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Kannibalen i Rohtenburg (Rohtenburg är original titeln)
Sjukt djup film som gör att man ryser i hela kroppen!
5/5 starka scener, utomordentlig regi och sjukt krävande skådespeleri.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Jag tyckte också slutet var lite weird, men filmen i sin helhet var häftig - riktigt snygg för att vara såpass gammal. HAL är ju för övrigt en sjukt häftig bad g....robot

När killarna sitter inuti farkosten och tror att HAL inte kan höra dom, och man mot slutet ser att han sitter och läser deras läppar...scary!

Dold text

Filmen /filmerna är ju rätt lugna av sig nästan för lugna .. hehe Idag handlar allting om att vem som kan smälla högst.
Tycker HAL aka "IBM" är väldigt bra 'spelad' och jag gillar även den där scenen när de inte vill att han ska höra vad de säger

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Såg Predators. Känns lite som att 'Vi gör en film på detta och låter de springa runt en timme och hoppas folk blir nöjda' Kändes inte alls som en Predator film när man knappt vet något vettigt även fast början och bakgrund storyn var rätt bra byggd även om den är lite förutsägbar på de flesta ställen.

Sett The last airbender även.. sämre film får man leta efter då jag inte alls gillade den kändes som mycket fattades och att helt plötsligt är de där och sen 1000mil iväg på 2 sekunder. att de står och viftar med händerna filmen igenom och att enligt mig skådespeleritet och effekterna var lite i klenaste lagret.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

The devils whore - Inte en film men en brittisk Mini-serie i fyra delar om Englands historia runt 1600. Själva handlingen följer en kvinna som kallas just "the devils whore" och de personer som finns runt henne. Den är ytterst välgjord och känns väldigt tidstypiskt äkta. Historien den berättar kretsar runt Oliver Cromwell, som avrättade den engelska kungen och själv tog över kungadömet under en kortare tid. Mycket bra tv-serie om man gillar denna typ av historiskt drama. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Young Guns Älskar gamla westernfilmer Var ett tag sedan man såg den men ack så bra

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.