Permalänk
Medlem

Spel tips till Xbox 360

Äntligen skaffat en Xbox 360. Men sitter och kollar runt lite efter bra spel.
Så undra om folk kan tipsa lite om bra spel till 360.

Det ska helst inte vara spel som är portade till PC. Är ok om det också finns på PS3 dock.
Och ni behöver inte nämna dom uppenbara spelen så som Halo och Gears of War.....
Fable 2 och Dead Rising behöver ni inte heller nämna. Har redan planer på att skaffa hem dom.

Och defenitivt inte sport spel... avskyr sport spel, förutom racing.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Race driver grid kostar antagligen inte mer än 150kr.

Annars får jag tipsa om banjo-kazooie: nuts and bolts. Ett av de bättre spelen jag har spelat, roligast till xb360 iallafall. Kostar 120kr, oj vad värt det det är.

Permalänk
Medlem

Forza 3, bra racing spel till xbox!

Permalänk
Medlem

får man ninja tråden lite?
Tänkte ifall någon har tips på hack n slash, i stil med champions of norrath och dark alliance spelen till ps2. Gärna med stöd för flera spelare lokalt.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Om du gillar stora rollspel så måste du testa "Tales of vesperia" Riktigt roligt och det tar upp mot 40-60 timmar att klara beroende på hur många sidouppdrag du gör

WEBHALLEN.com - Tales of Vesperia

Det är förövrigt rätt svårt att få tag på i sverige, innan webhallen fick hem spelet så hade ingen annan återförsäljare spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael159:

Om du gillar stora rollspel så måste du testa "Tales of vesperia" Riktigt roligt och det tar upp mot 40-60 timmar att klara beroende på hur många sidouppdrag du gör

WEBHALLEN.com - Tales of Vesperia

Det är förövrigt rätt svårt att få tag på i sverige, innan webhallen fick hem spelet så hade ingen annan återförsäljare spelet

De tales of spelen jag spelat har varit schyssta, fast iofs, eller gilla inte riktigt de på ps2, men tales of destiny som även heter något annat och tales of phantasia var feta.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Alan Wake absolut. Bättre lir i nuläget får du leta efter. Skön story, psykologisk thriller typ. Lite som Silent Hill serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siefer:

Alan Wake absolut. Bättre lir i nuläget får du leta efter. Skön story, psykologisk thriller typ. Lite som Silent Hill serien.

Shit ja.. hade totalt glömt bort det. Tackar för det tipset ;D

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Mafia II och Gta 4 är två riktiga fina titlar som du inte får missa.
Dirt 2 är riktigt roligt också.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Mafia II och Gta 4 är två riktiga fina titlar som du inte får missa.
Dirt 2 är riktigt roligt också.

Mafia II och GTA 4 kör jag redan på PC. Samt Dirt 2 är också ett PC spel..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Sonic 4! Släpps som nerladdning (till alla konsoller iof) nu under hösten om jag inte minns helt fel.

Permalänk

GTA IV
GTA IV: The Ballad of Gay Tony
Red Dead Redemption

Tre spel som du bara måste spela!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

får man ninja tråden lite?
Tänkte ifall någon har tips på hack n slash, i stil med champions of norrath och dark alliance spelen till ps2. Gärna med stöd för flera spelare lokalt.

Bristvara denna gen tyvärr. Det finns typ bara Godowar-kloner nu och de spelas inte flera. Ninja Gaiden 2 till ps3 kunde man spela två i. Men vet inte hur väl utfört den delen var (och inte alls likt dark alliance...). Ninja Gaiden till Xbox är för övrigt fantastiskt grymt.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Här är några bra 360 spel:
Ninja Gaiden 2
Condemned 2 Bloodshot
Condemned criminal origins
The Darkness
Red Dead Redemption
Alan Wake
Splinter Cell Conviction
Call of Juarez
Call of Juarez Bound in Blood
Aliens vs Predator (2010)
Far Cry 2
Star Wars The Force Unleashed
Assassins Creed
Assassins Creed 2
Dead Space
Batman Arkham Asylum
Saints Row
Saints Row 2
Dead or Alive 4
Flatout Ultimate Carnage
Left 4 dead
Left 4 dead 2
Rainbow Six Vegas
Rainbow Six Vegas 2

Vet att vissa finns på PC också men du vet ju vilka spel du inte vill ha. Jag skrev bara upp dom jag kom att tänka på just nu, sen kommer det ju en del spel också som du bör hålla ett öga på, även här är en del på PC men som sagt du vet vilka du vill ha till 360 och ursäkta om jag skrev några redan nämnda.

Assassins Creed - Brotherhood 2010-11-18
Star Wars - Force Unleashed 2 2010-10-29
Duke Nukem Forever 2011
Bulletstorm 2011-02-24
Rage 2011
Batman Arkham City 2011
Gears of war 3 Q3 2011
Dead Space 2 2011-01-27
Brink Q1 2011
Metal Gear Solid Rising 2011
Ghost Recon Future Soldier Q1 2011
Crysis 2 2011-03-24
Fable 3 2010-10-26

Sedan finns det fler men det tipsar säker någon annan om!

Permalänk
Medlem

Mass Effect 1 och 2, finns ju till PC men endå värt att nämna.

Permalänk
Medlem

Deathspank!
Har inte spelat det själv än då jag måste införskaffa en ny 360 först (tänkte vänta lite till och se om slimen sjunker under 2000).

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Fable 3 är väl på g?

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

Fable 3 är väl på g?

Yes. Det släpps på fredag (29/10) i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av omen:

Yes. Det släpps på fredag (29/10) i Sverige

Har Collectors förbeställt Precis klarat Fable 2 så har en fin liten save att föra över till det också

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Red dead redemption

Star wars force unleashed (väldigt kort spel)
Forza, Gears of war
soul calibur
bayonetta
ff13(typ ingen free roaming )

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Red dead redemption

Star wars force unleashed (väldigt kort spel)
Forza, Gears of war
soul calibur
bayonetta
ff13(typ ingen free roaming )

Nice, hade nästan glömt bort Bayonetta totalt får plocka upp det när jag har lite extra cash.

Fast Final Fantasy XIII... brukade älska final fantasy spelen.. Men det senaste har inte riktigt sålt mig helt.. Sen tycker jag översättningen och dubbningen är hemsk som satan... Hade varit skit nice om dom inkluderade original japanska dubbningen.. Men tydligen så har nästan alla japanska spel utvecklare fått för sig att vi älskar höra spelen i halv dant gjorda dubbningar...
Uj.. blev liten rant där.. sorry..
Har mest tappat smaken för JRPG på sistone.. mycket tack vare kvalite spel från Bioware.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Ah, f13 har många brister, men vill man ha ett jrpg till xboxen så är det fortfarande ett alternativ imo. man ska veta vad man köper men mest så var det spelets linjära gång som pajjade det för mig. gillade dock många andra aspekter av spelet. ( tog mig till disc 3, strax över 20h in spelet sen la jag ner).

Personligen om man pratar ff så dog serien för mig efter 9an men jag gillade ganska många element i 13. storyn verkade nice. Störde mig inte på varje karaktär, stridsystemet var bra och det var väldigt snyggt i mitt tycke.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Blur släpptes i somras. En underskattad racing. DJ HEro 2 är förjäkla kul också.

Vanquish är en annan höjdare som många missat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinister one:

Vanquish är en annan höjdare som många missat.

Måste slå ett slag för Vanquish också. Enormt bra spel om du vill ha ett spel med ruskigt högt tempo. Ingen bra story men det spelar ingen roll.

Andra tips:
Enslaved - Ett spel som har gått under radaren främst pga väldigt dålig marknadsföring. Det här är en pärla.
Castlevania - Lords of Shadow

Permalänk
Inaktiv

Älskar Assassin creed 2 tycker du ska kolla lite närmare på det spelet! Lycka till.

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption är ett spel du måste uppleva!

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption, Alan Wake och GTA IV.